  • 81. Data: 2016-02-08 20:39:32
    Temat: Re: Ktos szukal taniego i dobrego miernika
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-08 20:17, Marek wrote:
    > Ma bardzo duży związek, co jedynie potwierdza Twoja reakcja. Treść
    > przekazu ma być w utf8. Tak wiem, niektórym ciężko zaakceptować, że
    > jeden znak reprezentowany jest przez dwa bajty.

    Eee... utf-8 to nie dwa bajty...

  • 82. Data: 2016-02-08 22:57:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Feb 2016 20:39:32 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Eee... utf-8 to nie dwa bajty...

    Nie napisałem, że każdy znak.

    --
    Marek

  • 83. Data: 2016-02-08 23:06:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ..
    > przydatny
    >
    > Prawda jest taka, że dopóki będą czytacze/pisacze z różnych wynalazków,
    > których większość powinna być już dawno w muzeum doputy będą protesty
    > przed utf8.

    Ja tam już w NT4 miałem Unikod (potrzeba SP6a i komplet poprawek), notabene,
    część LFN nazwy pliku jest zapisywana Unikodem właśnie.
    Ten "gópi i hójowy" Outlook Express radzi sobie z nim bardzo dobrze.
    Najgorzej jest, jak twórca strony źle zadeklaruje kodowanie.
    Problem jest też wtedy, gdy kodowanie jest ustawione na sztywno, zamiast
    programowi dać dostrojenie się do otrzymanego tekstu.
    Wtedy rzeczywiście, Unikod może sprawiać problemy.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 84. Data: 2016-02-08 23:10:24
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Mój telefon świetnie rozumie, w trakcie pisania pokazuje wszystkie ogonki
    > i kreseczki, a wysyła w standardzie GSM-ASCII (nie pamiętam oficjalnej
    > nazwy tego kodowania). I jestem mu za to wdzięczny -- w trakcie swojego
    > długiego życia zaoszczędził dla mnie trochę pieniędzy.

    "Zadanie kata na lace", już o "robieniu laski" nie wspomnę.
    Zwykle też wysyłam bez ogonków. Ale jeśli zmieści się w jednym SMSie (70
    znaków), nie mam oporów.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 85. Data: 2016-02-08 23:29:04
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Masz rację. Ale dziwne jest to, że raz mi się udało. Ale powtórzyć nie
    > potrafię :(

    Mam podobnie z symbolem stopnia Celsjusza. :-D

  • 86. Data: 2016-02-08 23:51:25
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Nie "nie działa", tylko zwyczajnie go tam nie ma. Wielu innych "całkiem
    > przydatnych" rzeczy też tam nie ma, a ludzie jakoś z tym żyją.

    Mam kilka znajomych osób, którzy używają dziwnego programu pocztowego,
    który nie obsługuje polskich znaków. Trzeba do nich pisać bez polskich
    liter. Innego programu się nie nauczą. I też z tym żyją ;)

    L.

  • 87. Data: 2016-02-08 23:52:15
    Od: Luke <l...@l...net>

    > przekazu ma być w utf8. Tak wiem, niektórym ciężko zaakceptować, że
    > jeden znak reprezentowany jest przez dwa bajty.

    W UTF8 nie każdy.

    L.

  • 88. Data: 2016-02-09 00:03:19
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał Czarkowski napisał:

    > Mam podobnie z symbolem stopnia Celsjusza. :-D
    °C

  • 89. Data: 2016-02-09 00:04:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Luke pisze:

    > Mam kilka znajomych osób, którzy używają dziwnego programu pocztowego,
    > który nie obsługuje polskich znaków. Trzeba do nich pisać bez polskich
    > liter. Innego programu się nie nauczą. I też z tym żyją ;)

    Żyją, ale co to za życie! Bo chyba tylko osoby będące w bardzo zażyłych
    stosunkach są skłonne pamiętać, że akurat do tych kilku osób trzeba
    przemawiać specjalnym protokołem. A swoją drogą, to bardzo ciekawe.
    Do tej pory sądziłem, że to ja mam skłonności do oldskulowych programów
    pocztowych. Też mi się nie chciało uczyć, więc od przeszło dwudziestu
    lat używam tego samego. Jednak nikt mi nie musi specjalnych pisemek
    mailem przesyłać, czytam wszystko jak leci, czy unikod, czy iso, czy
    jeszcze coś innego. Cóż to za cudo, ten program?

    Jarek

    --
    Ale fakt ten się nie stanie dla babci udręką,
    bowiem się drukuje dla niej osobne pisemko.

  • 90. Data: 2016-02-09 00:16:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    > Mam podobnie z symbolem stopnia Celsjusza. :-D

    Dlatego zabawa z Altem jest daremna.

    --
    Best regards,
    RoMan