  • 11. Data: 2011-06-25 14:13:31
    Temat: Re: Który telefon z dobrym aparatem?
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Użytkownik "Wojciech Waga aka wojek" <n...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:iu2us1$o8$1@news.vectranet.pl...

    > Same "megapixele" niewiele mówią. Liczy się przede wszystkim optyka. SE z
    > serii "C" mają autofocus co sporo daje. Między 2MPix K660i a 3.2MPix C702
    > jest kosmiczna różnica na korzyść C.

    Nieprawda ;) To znaczy prawda, ale nieścisłość - serii K też mają
    autofocus - np K800, K850. Nie można się sugerować serią C czy K, bo AF
    występuje i tu i tam.

    pozdr

  • 12. Data: 2011-06-25 14:50:28
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <3...@4...com>,
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Sa tez ludzie co sie zachwycali "lomography"

    Tylko, ze taka fotografia ma bardzo duzo ograniczen.
    Znaczy, musza byc specyficzne warunki i trzeba niezle nakombinowac, zeby
    taka fotka byla jako tako interesujaca.

    TA

  • 13. Data: 2011-06-25 15:58:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 24 Jun 2011 18:54:03 +0200, andy napisał(a):

    /.../
    > Szukam telefonu z dobrym aparatem foto - makro, możliwie duży zoom, lampa
    > błyskowa, ustawianie ostrości także punktowe, min. 5 megapikseli.
    > Preferowane funkcje to telefon i aparat foto, pozostałe mniej ważne, choć
    > przydałby się GPS (kompas) ale niekoniecznie.
    > Który telefon wybrać?

    Żaden. Kup sobie normalny aparat fotograficzny,

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 14. Data: 2011-06-25 19:08:15
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Andrzej Libiszewski" napisał:

    > Żaden. Kup sobie normalny aparat fotograficzny,

    No. I empetrójkę niech sobie kupi, bo telefon - jak sama nazwa wskazuje -
    służy do dzwonienia, a nie do focenia czy słuchania muzyki. I gemboja, bo do
    giercowania też nie. I latarkę LED od Ruskich. No i dżipiesa, żeby purystów
    nie dżaźnić. Murzyna do targania za sobą tego całego złomu dostanie pewnie
    gratis.

    JoteR

  • 15. Data: 2011-06-25 20:33:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 21:08:15 +0200, JoteR napisał(a):

> [...]
    > nie dżaźnić. Murzyna do targania za sobą tego całego złomu dostanie pewnie

    Śmiało, dorzuć jeszcze trochę bzdurnej demagogii, nie krępuj się, pułap
    absurdu jeszcze daleko przed tobą.

    PS Odtwarzacz muzyczny w telefonie jest często lepszy od osobnego
    urządzenia. Tak jeśli chodzi o wygodę obsługi, jak i jesli chodzi o jakość
    dźwięku. Problem w tym, że aparatu fotograficznego ta zasada póki co
    zupełnie nie dotyczy i nieprędko zacznie - przynajmniej póki nie wymyślą
    jakiejś nowej fizyki umożliwiającej umieszczenie sensownej jakości matrycy
    i optyki w płaskiej obudowie telefonu.

    Swoją drogą, biedactwo z ciebie, jeśli do noszenia dodatkowych 200g na
    jakąś przyzwoitą małpkę wymagasz murzyna.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 16. Data: 2011-06-25 21:09:13
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    JoteR pisze:

> [...]
    > bo do giercowania też nie. I latarkę LED od Ruskich. No i dżipiesa, żeby
    > purystów nie dżaźnić. Murzyna do targania za sobą tego całego złomu

    Ty jak zawsze w opozycji do wszystkeigo co śmiało wygłosić swoje zdanie.
    dobra, to spróbujmy tak:
    jak sam wspomniałeś "komórka" służy do dzwonienia. jaka jest popularność
    komórek które mogą pracować(nie leżeć) bez ładowania conajmniej 14 dni?
    kilkuprocentowa?
    Jaka komórka ma wbudowane głośniki 2x15 wat? absurd? a 5 mpix nie?
    jaka komórka ma wbudowaną latarkę z diodą 3 wat? parę sie znajdzie, ale
    dioda wyłącza sie po paru sekundach bo sie spali. pozatym akumulator nie
    wytrzyma nawet pół godziny?
    Jaka komórka bedzie działać pracujac jako gps tak gługo jak najtańszy
    garmin? ile telefonów wytrzyma deszcz? 5? na milion?
    głupie pytania - prawda? Dla kogoś nie zorientowanego w temacie - nie są
    głupie! Moja matka była w szoku, jak telefon moze miec GPS a niemieć
    nawigacji! tyle ze dla 90% z nas to normalne. Normalne jest to ze
    bateria licha, ekran niewidoczny w słońcu, odtwarzacz mp3 nawet gra, ale
    z playlistą to juz różnie, latarka z "flesza" albo białego ekranu -
    mizerna. ale panie aparat foto pińcetmegapixeli! LEpiej niz stare
    lustrzanki minolty przemianowane na sony alfa.
    ja też wybierając komórkę wezmę tą która ma gps i aparat z autofokusem,
    ale bez jaj, fotka z minolty z1, ricocha 3.2 mpix jest fotografią, a z
    "lepszej" omni - to mozna na "naszą klase" wkleić. Trzeba mieć tego
    świadomość, a nie cyframi sie podnicać.

    ToMasz

  • 17. Data: 2011-06-25 22:13:49
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > ale bez jaj, fotka z minolty z1, ricocha 3.2 mpix jest fotografią, a z
    > "lepszej" omni - to mozna na "naszą klase" wkleić. Trzeba mieć tego

    Apropos jakosci fotek z komorki:
    http://www.fonearena.com/blog/24096/nokia-n8-vs-cano
    n-ixus-130-camera-comparison.html

    guzikologia niewiele gorsza a byc moze dzieki dotykowemu ekranowi
    porownywalna jak wa takim przykladowym ixusie.

  • 18. Data: 2011-06-25 22:26:58
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 00:13:49 +0200, atm napisał(a):

> [...]
    >
    > guzikologia niewiele gorsza a byc moze dzieki dotykowemu ekranowi
    > porownywalna jak wa takim przykladowym ixusie.

    Wartość dowodowa tego porównania jest żadna. Nie ma słowa na temat tego jak
    wyglądały ustawienia aparatów w trakcie robienia zdjęć, późniejsza obróbka,
    żę nie wspomnę, że porównanie dotyczy najlepszego z aparatów wbudowywanych
    w telefonach z raczej mocno przeciętnym kompaktem. Odpowiednio dobierając
    sprzęt do porówniania można w zasadzie udowodnić cokolwiek.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

  • 19. Data: 2011-06-25 22:38:13
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Andrzej Libiszewski" napisał:

    > Śmiało, dorzuć jeszcze trochę bzdurnej demagogii,

    Bzdurną demagogią jest nakłanianie ludzi do targania ze sobą dodatkowych
    pudeł tam, gdzie z powodzeniem wystarcza aparat w telefonie. Przecież
    wątkotwórca wyraźnie napisał, że potrzebuje tego do zdjęć artystycznych,
    tylko w sytuacji gdy "nie zawsze mamy przy sobie cyfrówkę, a jest coś do
    sfotografowania".

> [...]
    > jakiejś nowej fizyki umożliwiającej umieszczenie sensownej jakości matrycy

    Nie lubię się powtarzać, więc patrz akapit wyżej.
    A do szybkiego cyknięcia windzianego COA, fragmentu planu czy schematu bądź
    godzin otwarcia Bardzo Ważnego Urzędu z powodzeniem wystarcza dotychczasowa
    fizyka. Przy znacznie lepszym dostępie do wykonanych zdjęć - ostatecznie
    telefon częściej mamy przy sobie, niż cyfrówkę.

    > Swoją drogą, biedactwo z ciebie, jeśli do noszenia dodatkowych 200g na
    > jakąś przyzwoitą małpkę wymagasz murzyna.

    "Małpka" to wbrew twoim wyobrażeniom nie tylko gramy, ale i centymetry
    sześcienne. Nie każdy jest kangurem z torbą na brzuchu.

    JoteR

  • 20. Data: 2011-06-25 22:43:31
    Od: "andy" <a...@c...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:1v9vu1ri40vb7$.gtjecurp97cj.dlg@40tude.net...

    > Żaden. Kup sobie normalny aparat fotograficzny,

    Aparat mam, rzecz w tym, że nie zawsze mamy przy sobie aparat, gdy jest coś
    do sfotografowania.