  • 1. Data: 2011-09-16 21:27:09
    Temat: Ktory Intel do vmware?
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Ktory procesor intela bedzie najlepszy do wirtualizacji, a dokladniej
    chodzi mi o vmware i instalowanie systemow 64 bitowych?

    Intel i7-2600K
    Intel(R) Virtualization Technology (VT-x) Yes
    Intel(R) Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) No

    http://ark.intel.com/products/52214/Intel-Core-i7-26
    00K-Processor-%288M-Cache-3_40-GHz%29

    Intel i7-2600S
    Intel(R) Virtualization Technology (VT-x) Yes
    Intel(R) Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) Yes

    http://ark.intel.com/products/52215/Intel-Core-i7-26
    00S-Processor-%288M-Cache-2_80-GHz%29

    Nie jestem pewny czy ta druga opcja jest niezbedna (Virtualization
    Technology for Directed I/O (VT-d))

    A jakby jeszcze ktos podpowiedzial jaka plyte glowna do tego dobrac... :)

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
    www.wikileaks.org

  • 2. Data: 2011-09-17 01:08:57
    Temat: Re: Ktory Intel do vmware?
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Nie jestem pewny czy ta druga opcja jest niezbedna (Virtualization
    > Technology for Directed I/O (VT-d))

    pytanie- co chcesz wirtualizowac? czy ma to byc taki sobie np zwykly
    serwerek linuksowy + guesty windowsa serwujace jakies "zwykle"
    aplikacje, czy zalezy ci na "udostepnianiu" sprzetu bezposrednio
    gosciowi?
    co do VT-d- bylem tym kiedys zainteresowany. wiekszosc czipsetow *nie*
    obsluguje tego /w tym oczywiscie najnowsze p67 etc/; najlepiej-
    zapytaj sie na czacie intela ktore czipsety to obsluguja. ah, jeszcze-
    poza czipsetami toto musi bios/uefi obslugiwac- wiec jakby co trza
    pytac o to producenta plyty glownej + googlowac

    szymon

  • 3. Data: 2011-09-17 07:04:33
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 17/09/2011 2:08 AM, Szymon von Ulezalka wrote:

> [...]
    > poza czipsetami toto musi bios/uefi obslugiwac- wiec jakby co trza
    > pytac o to producenta plyty glownej + googlowac

    Znalazlem juz. Pol nocy szukalem. :)
    Intel(R) Core(TM) i7-2600 Processor
    Intel(R) Desktop Board DP67BG (Po updacie biosu z maja tego roku)
    Teraz, jaka grafike do tego dobrac, w ogole nie gram w zadne gry ale nie
    chce zeby mi spowalnialo system w jakimkolwiek sensie.

  • 4. Data: 2011-09-19 20:06:59
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Znalazlem juz. Pol nocy szukalem. :)
    > Intel(R) Core(TM) i7-2600 Processor
    > Intel(R) Desktop Board DP67BG (Po updacie biosu z maja tego roku)

    upewnij sie ze *na pewno* owa plyta glowna toto obsluguje. wiesz-
    pozycja w biosie nic nie znaczy, jezeli toto nie dziala.
    logow teraz nie mam, wiec nie udowodnie/przekonam cie o tym; ale intel
    oferuje czat z supportem /po angielsku oczywiscie/- gadasz z zywym
    czlowiekiem, nie z botem- ow czlek powiedzial mi, ze tylko czipsety
    serii x /badz w q; nie pamietam juz dokladnie/(58?) tak czy siak-
    przejrzyj sobie toto tutaj: http://hardforum.com/archive/index.php/t-1590394.htm
    moze zatem warto byloby dolozyc nieco do serwerowej plyty (nie
    "desktopowej")? albo AMD ogladnac /ale u nich z chipsetami toto
    wspierajacymi toto roznie bywa/

    > Teraz, jaka grafike do tego dobrac, w ogole nie gram w zadne gry ale nie
    > chce zeby mi spowalnialo system w jakimkolwiek sensie.

    o ile nie zamierzasz grac, to integra z procka ci powinna wystarczyc /
    jezeli plyta obsluguje ja/, badz np najtansza nvidia /najlepiej
    pasywnie chlodzona, coby nie byla zbyt glosna/.

    szymon

    ps. pamietaj- do obslugi vt-d /badz iommu/ musi zarowno procek, jak i
    chipset jak i bios je obslugiwac.

  • 5. Data: 2011-09-19 23:53:57
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 19/09/2011 9:06 PM, Szymon von Ulezalka wrote:

    > upewnij sie ze *na pewno* owa plyta glowna toto obsluguje. wiesz-
    > pozycja w biosie nic nie znaczy, jezeli toto nie dziala.

    Co myslisz o tym linku?:
    http://topclass.art.pl/2011/4761/hardware/obsluga-pa
    ssthrough-w-esxi-dla-sandybridge-intel-dp67bg-vt-x
    Wyglada na autentyczny, zywego czlowieka z zrzutami ekranu.
    A to ze wiele plyt ma w specyfikacji a nie ma w rzeczywistosci, to czytalem tu:
    http://siphon9.net/loune/2011/01/list-of-sandy-bridg
    e-lga1155-h67p67-motherboards-that-support-vt-d/

    A tu jest tabelka na temat chipsetow ktore wspolpracuja:

    http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb
    /CS-030922.htm

> [...]
    > czlowiekiem, nie z botem- ow czlek powiedzial mi, ze tylko czipsety
    > serii x /badz w q; nie pamietam juz dokladnie/(58?) tak czy siak-

    Z tego co wiem to Intel(R) Desktop Board DQ67SW ma ale to jest micro ATX

> [...]
    > moze zatem warto byloby dolozyc nieco do serwerowej plyty (nie
    > "desktopowej")? albo AMD ogladnac /ale u nich z chipsetami toto

    Daj jakis przyklad serwerowej plyty pod Intela jak masz cos konkretnego na
    mysli. ;)
    Bo jak pomysle ze znowu bede szukal pary, procesor - plyta, pod AMD tyle
    samo czasu, to juz chyba zostane przy Intelu (o ile to co powyzej wkleilem
    to prawda).

    > o ile nie zamierzasz grac, to integra z procka ci powinna wystarczyc /
    > jezeli plyta obsluguje ja/, badz np najtansza nvidia /najlepiej
    > pasywnie chlodzona, coby nie byla zbyt glosna/.

    I taka najtansza nie bedzie spowalniala emulacji jakiegos windowsa z tym
    wypasionym interface'em, aero, czy jak mu tam? :)

  • 6. Data: 2011-09-20 09:48:03
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > A to ze wiele plyt ma w specyfikacji a nie ma w rzeczywistosci, to czytalem
    tu:http://siphon9.net/loune/2011/01/list-of-sandy-br
    idge-lga1155-h67p67-...

    no, niestety :/
    tak swoja droga- vt-x toto samo co vt-d? interesowalem sie kiedys
    wirtualizacja, ale wiekszosci rzeczy juz pozapominalem /nawet takich
    podstaw/.

    > Daj jakis przyklad serwerowej plyty pod Intela jak masz cos konkretnego na
    > mysli. ;)

    no, niestety niczego na mysli nie mam. kompa zlozylem juz dawno temu,
    nie jestem na bierzaca w hardwarze juz :/

    > Bo jak pomysle ze znowu bede szukal pary, procesor - plyta, pod AMD tyle
    > samo czasu, to juz chyba zostane przy Intelu (o ile to co powyzej wkleilem
    > to prawda).

    a, co racja to racja

    > I taka najtansza nie bedzie spowalniala emulacji jakiegos windowsa z tym
    > wypasionym interface'em, aero, czy jak mu tam? :)

    nie, nie powinna.
    pozdrawiam!

    szymon

    PS. jak ja kupisz, to daj znac czy wszystko dziala :)
    ps2. czemu esxi, a nie np xen ;)?

  • 7. Data: 2011-09-20 14:26:12
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    2late pisze:
    > Ktory procesor intela bedzie najlepszy do wirtualizacji, a dokladniej
    > chodzi mi o vmware i instalowanie systemow 64 bitowych?

    Zanim kupisz, sprawdź czy wybrany procesor jest na liście
    kompatybilności wersji ESX której chcesz używać.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2011-09-20 21:37:01
    Od: 2late <d...@w...pl>

> [...]

    > czlowiekiem, nie z botem- ow czlek powiedzial mi, ze tylko czipsety
    > serii x /badz w q; nie pamietam juz dokladnie/(58?) tak czy siak-

    Masz moze linka do tego czatu?
    Aktualnie w supporcie dochodzisz do odpowiedniego dzialu przez produkt (typ
    plyty glownej, chipset), i dowiedzialem sie ze dla tego produktu nie ma
    wsparcia przez email, nie doszukalem sie tez jakiegos ogolnego emaila dla
    pozostalych pytan. A nawet gdyby, na takim ogolnym to pewnie jakis
    marketingowiec siedzi i plecie cokolwiek. :)

  • 9. Data: 2011-09-20 21:49:03
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/09/2011 10:48 AM, Szymon von Ulezalka wrote:
> [...]
    > tak swoja droga- vt-x toto samo co vt-d? interesowalem sie kiedys
    > wirtualizacja, ale wiekszosci rzeczy juz pozapominalem /nawet takich

    Wydaje mi sie ze w VT-x zawieraja sie inne VT jak np VT-d, VT-c.
    Co sugeruje wikipedia:

    I/O MMU virtualization (AMD-Vi and VT-d)
    Main article: IOMMU

    An input/output memory management unit (IOMMU) enables guest virtual
    machines to directly use peripheral devices, such as Ethernet, accelerated
    graphics cards, and hard-drive controllers, through DMA and interrupt
    remapping. This is sometimes called PCI passthrough.[30] Both AMD and Intel
    have released specifications:

    * AMD's I/O Virtualization Technology, "AMD-Vi", originally called
    "IOMMU".[31]
    * Intel's "Virtualization Technology for Directed I/O" (VT-d).[32]

    Network virtualization (VT-c)

    * Intel's "Virtualization Technology for Connectivity" (VT-c).[33]

    http://en.wikipedia.org/wiki/X86_virtualization

    Po tym wnosze ze koles z tego artykulu:
    http://topclass.art.pl/2011/4761/hardware/obsluga-pa
    ssthrough-w-esxi-dla-sandybridge-intel-dp67bg-vt-x

    osiagnal to czego szukam na wymienionym przeze mnie zestawie, procesor - plyta.

    Fajnie by bylo gdyby ktos to potwierdzil lub zaprzeczyl. :)

> [...]
    > pozdrawiam!
    >
    > szymon
    >
    > PS. jak ja kupisz, to daj znac czy wszystko dziala :)

    Spoko. Tylko ze to jeszcze na pewno potrwa i nie wiadomo co z tego
    wyewoluuje. ;)

    > ps2. czemu esxi, a nie np xen ;)?

    Bo z vmware mialem kidys stycznosc, jakakolwiek. ;)

  • 10. Data: 2011-09-20 22:06:46
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/09/2011 3:26 PM, Piotr Rezmer wrote:

    > Zanim kupisz, sprawdź czy wybrany procesor jest na liście kompatybilności
    > wersji ESX której chcesz używać.

    A mozesz cos zasugerowac na dobry poczatek? VMware vSphere Hypervisor 4.1?
    Chodzi o mozliwosc testowania sieci i OS'ow, Active directory, Exchange,
    SBS, itp...
    Niekoniecznie darmowe.
    Troche za duzo maja do zaoferowania:
    http://www.vmware.com/products/