  • 1. Data: 2011-09-17 19:17:53
    Temat: a może by tak SCSI?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Witam

    Tak sobie myślę żeby operacje dyskowe przyśpieszyć korzystając nie z
    SSD, a ze starych komponentów SCSI. Dysk 36giga 15 tyś obrotów kosztuje
    25zł. kontroler raid 20zł. tylko ze te kontrolery mają jedno gniazdo w
    środku i to jeszcze 68 pin, a dysk ma 80 pin. O co chodzi? ( z pinami,
    gniazdami i tak niską ceną?)

    ToMasz

  • 2. Data: 2011-09-17 19:29:34
    Temat: Re: a może by tak SCSI?
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 17.09.2011 21:17, ToMasz pisze:
    > O co chodzi?

    O przepustowość szyny w którą wpięty jest kontroler.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 3. Data: 2011-09-17 20:13:48
    Od: "Robert Winkler" <n...@n...org>

> [...]
    > to jeszcze 68 pin, a dysk ma 80 pin. O co chodzi? ( z pinami, gniazdami i

    80-pinowy poza przesyłanirm danych odpowiada też za zasilanie dysku.
    Zawiera jeszcze kilka kokatkowych linii kontrolnych,
    na przykład 4 linie SCSI ID pozwalający określi które urządzenia jest przez
    niego podpięte.
    Można oczywiście kupić przejścówki pozwalające używać dysków 80-pinowych
    z kontrolerem mającym wyjście 68-pinowe.
    Jedno gniazdo też nie jest problemem
    bo na jednym kablu może pracować kilka dysków
    w niektórych kontrolerach nawet do 16.

    Sprawdź jeszcze wersje SCSI, tak aby kontroler mógł pracować z danym
    dyskiem,
    ja naliczyłem się 10 kolejnych wersji standardów
    --
    __________
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-09-17 21:12:53
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Robert Winkler"
    [ciach]

    > Sprawdź jeszcze wersje SCSI, tak aby kontroler mógł pracować z danym dyskiem,
    > ja naliczyłem się 10 kolejnych wersji standardów
    > Pozdrawiam
    > Robert Winkler

    Robert zapomnial jeszcze o jednym (w tym rozwazaniu dosc istotym
    szczegole) drobiazgu. Jesli dysk o jakim napisales moze pracowac z
    maksymalna predkoscia 320 Mb/sek. to do jego podlacznie potrzebna
    bedzie odpowiednia przejsciowka ze zlacza SCA (czyli to co w dysku)
    na zlacze 68 pin (zlacze w tasmie) czyli nie taka za kilkanacie zlotych
    tylko taka za zlotych kilkadziesiat. To pierwsz spowoduje bowiem to
    iz maksyalny transfer spadnie do 40 Mb, ta druga pozwoli na prace
    dysku z predkoscia do 160 MB (ta sa wartosci teoretyczne oczywiscie).
    AM

  • 5. Data: 2011-09-17 21:35:48
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]
    > pin, a dysk ma 80 pin. O co chodzi? ( z pinami, gniazdami i tak niską ceną?)

    Taka przejsciowka:
    http://allegro.pl/nowy-adapter-sca-80-do-scsi-68-50-
    pin-sca80-i1706674106.html
    umozliwia podlaczenie dysku SCSI ze zlaczem SCA do
    kontrolera ze zlaczem 68 pin za pomoca tasmy. Kilka
    dyskow mozna zamontowac w tym:
    http://allegro.pl/kieszen-ultra-320-scsi-sca-drive-m
    odule-3xhdd-nowa-i1718364880.html
    AM

  • 6. Data: 2011-09-18 00:30:23
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 17/09/2011 20:17, ToMasz wrote:
> [...]
    > 25zł. kontroler raid 20zł. tylko ze te kontrolery mają jedno gniazdo w
    > środku i to jeszcze 68 pin, a dysk ma 80 pin. O co chodzi? ( z pinami,

    Chodzi o to, że montując do domowego peceta takie szroty z allegro
    będziesz mieć mały, głośny i żrący prąd dysk, który wydajnością będzie
    gdzieś w połowie nowych dysków SATA.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2011-09-18 17:26:25
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message news:j52rp1$9sk$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > 25zł. kontroler raid 20zł. tylko ze te kontrolery mają jedno gniazdo w
    > środku i to jeszcze 68 pin, a dysk ma 80 pin. O co chodzi? ( z pinami,

    W dzisiejszych czasach pchac sie w technologie sprzed kilku lat to troche be sensu.

    Jedyny zysk jaki widze to czasy dostepu w porownaniu do dzisiejszych dyskow HDD.
    Potrzebne Ci takie cos w domu ?
    Po za tym same minusy a do tego co napisal kolega kamil w poprzedniej odpowiedzi
    dodalbym jeszcze temperature , 15k ledwo co mozna dotknac.

  • 8. Data: 2011-09-18 18:31:36
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 17.09.2011 23:12, Hades pisze:
> [...]
    > iz maksyalny transfer spadnie do 40 Mb, ta druga pozwoli na prace
    > dysku z predkoscia do 160 MB (ta sa wartosci teoretyczne oczywiscie).
    teraz hdparm podaje ze mam odczyt na poziomie 147MB/sec. Zakładam ze
    taki dysk 15 tys rpm będzie miał wyraźnie wyższy transfer, co dopiero
    dwa w raid0. Mylę sie? Czy gniazdo stare PCI lub nowe (króciutkie) PCIE
    to "przepuści"?
    ToMasz

  • 9. Data: 2011-09-18 18:55:45
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    np taki? http://allegro.pl/i1820104279.html

    > co dopiero
    > dwa w raid0. Mylę sie?

    Average 66.4 MB/sec
    http://www.futuretech.blinkenlights.nl/diskdata.html

    > Czy gniazdo stare PCI

    pci 32b 33Mhz - 133MB/s

    > lub nowe (króciutkie) PCIE to "przepuści"?

    pcie v1 x1 - 250MB/s

  • 10. Data: 2011-09-19 07:59:05
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-18, o godz. 19:26:25
    "ggs" <ggs_@_konto.pl> napisał(a):

> [...]
    > do tego co napisal kolega kamil w poprzedniej odpowiedzi dodalbym
    > jeszcze temperature , 15k ledwo co mozna dotknac.

    Przy czym w kiepsko wentylowanej obudowie w miarę szybko pojawią się
    problemy z dyskami - zwłaszcza że nie wiadomo w jakim stanie są dyski
    używane parę lat zwykle w serwerach więc kręcące się na okrągło. Co
    prawda dyski są temu dedykowane ale nie wrzucił bym na nie specjalnie
    cennych danych.

    Zdrówko