  • 11. Data: 2011-09-20 22:20:26
    Temat: Re: Ktory Intel do vmware?
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Masz moze linka do tego czatu?

    http://www.intel.com/support/feedback.htm?group=chip
    set "live chat
    support", wypelniasz wszystkie pola zakreslone * - co wazne, w pytaniu
    'czy zglosiles to producentowi oem' /czy jakos tak/ - odpowiadasz ze
    tak. tak czy siak- przygotuj sie ze to zajmie im troche czasu :)

    > pozostalych pytan. A nawet gdyby, na takim ogolnym to pewnie jakis
    > marketingowiec siedzi i plecie cokolwiek. :)

    a, toto juz zupelnie inna sprawa :/
    zreszta, co bede duzo gadal:

    Chat InformationPlease wait for a site operator to respond.

    Chat InformationYou are now chatting with 'Jose'

    Jose: Hello. Thank you for using the Intel Customer Chat Support
    service. We are glad to be of service. How may I help you?

    : hi!

    : i've got a question: which chipsets support Vt-d?

    : chipsets on desktop motherboards ;)

    Jose: Let me transfer you over to the presales department, Simon.

    Jose: I understand you are looking to buy VT-D compatible systems,
    right?

    : yes. i have got a processor and disks etc, i just need a mobo

    Jose: OK.

    Jose: Let me transfer you over.

    Chat InformationPlease wait while I transfer the chat to the best
    suited site operator.

    Chat InformationYou are now chatting with 'Dago'

    Dago: Hello. Thank you for using the Intel Customer Chat Support
    service. We are glad to be of service. How may I help you?

    : hi

    : i'm planning to build a vt-d enabled computer, so i'm looking for a
    mobo for it

    Dago: let me transfer this chat with the proper department, I
    apologize the inconvenient, please wait

    Chat InformationPlease wait while I transfer the chat to the best
    suited site operator.

    Chat InformationYou are now chatting with 'Adolfo'

    : hi

    Adolfo: Hello. Thank you for using the Intel Customer Chat Support
    service. We are glad to be of service. How may I help you?

    : i'm building a vt-d compatible system, i'm looking for desktop-
    class /and price/ compatible motherboards

    : for i5-2600

    Adolfo: I see that you are looking for an Intel motherboard that
    supports VT-d

    : yes

    Adolfo: You might be talking about i7-2600, because I do not see any
    i5-2600

    : yes, right. my bad :~

    Adolfo: Allow me a moment please

    Adolfo: Ok basically any Intel motherboard that supports the i7-2600
    processor does support the vt-d, please check this link for a list of
    Intel motherboards supporting the i7-2600 processor:

    Adolfo: http://processormatch.intel.com/CompDB/SearchResult.
    aspx?ProcNbr=i7-2600&Lang=en-US

    Adolfo: Is there anything else I can do for you at this moment?

    : nope, thanks for help

    Adolfo: If you are satisfied with our support, please score items with
    5 in the online survey. We will value your feedback and we will use
    it to make our services better.

    Chat InformationChat session has been terminated by the site operator.

    oto co mi przed chwila wyskoczylo- ale na 100% /napisalbym ze na
    10000% gdyby to mialo wiekszy sens/ jestem pewien ze jakis inny ktos
    twierdzil, ze /na domowych plytkach, czyt- nie na serwerowych/ tylko
    *zdaje* sie chipsety Q /czy jakies inne: tak czy siak- nie P/ toto
    obsluguja (sam planowalem sobie takowa kupic, ale sobie w sumie dalem
    spokoj i cos na p67 sprawilem sobie)

    tak czy siak- jak juz wspomnialem, moze lepiej byloby zainwestowac w
    serwerowa plytke? np cos opartego o chipsety z rodzinki c200 (
    http://www.intel.com/content/www/us/en/chipsets/6-ch
    ipset-c200-chipset-datasheet.html
    od 276 strony). szybkie lookniecie na scan.co.uk /nie mieszkam w PL/
    pokazuje, ze ceny owych plytek sa ok 1.5 raza wyzsze od cen mniej-
    wiecej im odpowiadajacych "zwyklych" plyt /ale jest to tylko takie
    naprawde szybkie lookniecie, zadne profesjonalne porownanie etc/
    zatem, jesli chcesz pozostac przy 'desktopowych' rozwiazaniach,
    najlepszym zrodlem wiedzy byloby forum/irc/czat vmware. no, chyba ze
    ktos lepiej wiedzacy sie odezwie- ku zyskowi wszystkich :)

    pozdrawiam
    szymon

  • 12. Data: 2011-09-21 05:05:57
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    2late pisze:

    > A mozesz cos zasugerowac na dobry poczatek? VMware vSphere Hypervisor 4.1?

    Dzisiaj celowałbym w ESXi 5.0. Podejrzewam, że powinni poprawić błędy z
    poprzednich wersji i dodać kilka dla nowych ficzerów ;)
    W pierwszym poście podałeś wersje desktopowe procesorów. Jeśli chcesz
    aby maszyny wirtualne chodziły szybciej i (więcej jednocześnie)
    powinieneś wybrać płytę serwerową (np. na 2 procesory), do tego
    oczywiście procesory Xeon zwykłych core i7

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2011-09-22 19:45:37
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/09/2011 11:20 PM, Szymon von Ulezalka wrote:
> [...]

    [...] cut

> [...]
    > *zdaje* sie chipsety Q /czy jakies inne: tak czy siak- nie P/ toto
    > obsluguja (sam planowalem sobie takowa kupic, ale sobie w sumie dalem

    Dosc dokladnie przeszukalem ten kawalek internetu i nawet na stronach
    intela jest sporo sprzecznych informnacji.

> [...]
    > najlepszym zrodlem wiedzy byloby forum/irc/czat vmware. no, chyba ze
    > ktos lepiej wiedzacy sie odezwie- ku zyskowi wszystkich :)

    Po Waszych sugestiach zaczalem sie rozgladac za rozwiazaniem serwerowym, a
    ze nie znam sie na tym za bardzo, zajmuje mi to sporo czasu. Na sprzecie to
    ja sie znam tylko raz na kilka lat, kiedy skladam nowy komputer, a ze
    ostanio zmienialem 4 lata temu... ;)
    Tak ze najpierw szukam procesora potm dopasuje do tego plyte a potem
    sprawdze czy EXSi jest z tym kompatybilne.
    Mam nadzieje ze to zatrybi.
    Na razie duzo czytam. I tak dla przykladu, ta cala przezroczystosc
    sterownikow przez wirtualna maszyne jest dostepna tylko dla jednego systemu
    jednoczesnie. Jak chcesz miec odpalone wiecej maszyn wirtualnych na raz to
    pozostale korzystaja ze sterownikow software'owych. Taka ciekawostka. ;)

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
    www.wikileaks.org

  • 14. Data: 2011-09-22 19:56:29
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 21/09/2011 6:05 AM, Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > maszyny wirtualne chodziły szybciej i (więcej jednocześnie) powinieneś
    > wybrać płytę serwerową (np. na 2 procesory), do tego oczywiście procesory

    Znalazlem liste procesorow Xeon i tak wstepnie inetersuje mnie
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Xeon_micr
    oprocessors#.22Sandy_Bridge.22_.2832_nm.29

    Xeon E3-12** (jeszcze nie wiem ktory cos pomiedzy 3.1 a 3.4 GHz)

    To zalezy od finansow, znaczy, jesli wydam mniej na procesor, zostanie mi
    wiecej na RAM lub dyski. Nastepny problem to dopasowanie plyty glownej. W
    tej chwili patrze na te intelowskie mozliwosci wirtualizacji vt-x, vt-d I/O.
    Jakies opinie? Jakies sugestie? ;)

    Potem bede sie martwil Raid czy nie Raid, SSD, itp.?
    A moze powinienem kupic gotowy serwer, jakiegos Dell'a?