  • 1. Data: 2011-09-16 04:46:44
    Temat: Szybki pendrive z szyfrowaniem
    Od: "_ja_" <d...@o...pl>

    Witam,

    Przepraszam, jeżeli to niewłaściwa grupa.
    Potrzebuję szybkiego pendrive'a z szyfrowaniem.
    Będę przechowywał na nim (dla mnie cenne i poufne) informację i chcę mieć
    pewność, że nie wpadną w niepowołane ręce.
    Tak więc pendrve ma działać tak, że po włożeniu w gniazdo usb (niezależnie od
    systemu operacyjnego komputera!) pyta o hasło. Dopiero po jego wpisaniu dane są
    dostępne.
    Idealnym rozwiązaniem był dla mnie kiedyś Sandisk Contour Cruzer z szyfrowaniem
    U3, ale się sparzyłem, bo padł i boję się powtórki.
    Podsumowując - jaki inny niż powyższy (koniecznie szybki!) pendrive z platformą
    U3 możecie polecić? Ewenualnie jakie inne, ale niewymagające instalowania
    specjalnych programów, rozwiązanie do bezpiecznego i równocześnie wygodnego
    przechowywania plików na pendrive możecie polecić?

    --
    _ja_

  • 2. Data: 2011-09-16 05:56:03
    Temat: Re: Szybki pendrive z szyfrowaniem
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "_ja_" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szyfrowaniem
    > U3, ale się sparzyłem, bo padł i boję się powtórki.

    Jeżeli liczysz, że ktoś Ci da gwarancje, że "nie padnie"
    jakiś pendrive, jakiegoś producenta, to zapomnij.
    Można podać nazwę X i zobaczysz, że prawdopodobnie
    niebawem pojawi się użytkownik "któremu padł"
    Zawsze trzeba, szczególnie te, szczególnie istotne,
    archiwizować i to na co najmniej dwóch różnych nośnikach.

    Ale to taki banał, że aż bolą nogi:)

    Artur(m)

  • 3. Data: 2011-09-16 06:50:27
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 16 Sep 2011 06:46:44 +0200, "_ja_"
    <d...@o...pl> wrote:

    > Ewenualnie jakie inne, ale niewymagające instalowania
    >specjalnych programów, rozwiązanie do bezpiecznego i równocześnie wygodnego
    >przechowywania plików na pendrive możecie polecić?

    1. pewnosc -backupy innych rozwiazan nie ma
    2. pedrive szybki i pewny latwiej znajdziesz, jak nie bedziesz wymagal
    szyfrowania.
    3. szyfrowanie na jakims sofcie - ja uzywam TrueCrypta na dysku i
    nigdy mnie nie zawiodl ale potrzebuje praw admina aby
    zainstalowac/uruchomic swoj driver. To pod Windows (pod linux nie
    wiem/ MacOSS nie wiem

    Poza TCrypt dziala na zwyklej partycji tworzac kontener - czyli na
    penie lezy sobie soft TC i inne nie potrzebujace ochrony pliki i tez
    lezy kontener dla TC. Jak uruchomisz TC i wskarzesz kontener i haslo,
    to pojawi ci sie dodatkowy dysk np. T (tez zabezpieczony). Jak
    odmontujesz T, to go nie ma. Minusem jest to, ze tak przylaczony dysk
    widac z poziomu innych uzytkownikow tego samego komputera (jak
    pracujesz sam, to nie ma problemu).

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2011-09-16 07:25:44
    Od: "_ja_" <d...@o...pl>

    > Jeżeli liczysz, że ktoś Ci da gwarancje, że "nie padnie"
    > jakiś pendrive, jakiegoś producenta, to zapomnij.

    Ok, w porządku. Ale czekam na ewentualne propozycje innych pendrive'ów
    spełniających moje wymagania. Na gwarancję nie liczę.

    --
    _ja_

  • 5. Data: 2011-09-16 07:27:17
    Od: d...@o...pl

> [...]

    > nigdy mnie nie zawiodl ale potrzebuje praw admina aby

    "Ewenualnie jakie inne, ale niewymagające instalowania specjalnych
    programów /.../" Ale dzięki za dobre chęci.

    --
    _ja_

  • 6. Data: 2011-09-16 07:58:14
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "_ja_" <d...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > U3 możecie polecić? Ewenualnie jakie inne, ale niewymagające instalowania
    > specjalnych programów, rozwiązanie do bezpiecznego i równocześnie

    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Ten warunek wyklucza użycie pendrive w tym celu ^^^^^^

  • 7. Data: 2011-09-16 10:01:52
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > "Ewenualnie jakie inne, ale niewymagające instalowania specjalnych
    > programów /.../" Ale dzięki za dobre chęci.

    TruCrypta nie trzeba istalować*. Wystarczy odpalić plik .exe i jazda (jest
    "portable").
    Fakt - prawa admina potrzebne, ale jaki to problem zamiast normalnego dwuklika
    kliknąć na "Uruchom jako Administrator"?

    * - wyjątkiem jest sytuacja, gdy chcemy zaszyfrować całą "żywą" partycję
    systemową.

    latet

  • 8. Data: 2011-09-16 10:57:36
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 16-09-2011 08:50, a...@p...pl rzecze:

> [...]
    > nigdy mnie nie zawiodl ale potrzebuje praw admina aby
    > zainstalowac/uruchomic swoj driver. To pod Windows (pod linux nie

    Truecrypt jest na Linuksa i MacosX. Sprawdzałem na Linuksie
    i Windows korzystanie z tego samego kontenera naprzemiennie
    na tych systemach- bez problemów.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 9. Data: 2011-09-16 11:44:05
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 16 Sep 2011 12:57:36 +0200,
    Dominik & Co <d...@c...invalid> screamed:

    > Truecrypt jest na Linuksa i MacosX. Sprawdzałem na Linuksie
    > i Windows korzystanie z tego samego kontenera naprzemiennie
    > na tych systemach- bez problemów.

    Chyba, że się wybierze FS nie wspierany w innych, np. ext2, ale to
    strzał we własną stopę w sytuacji, gdy zależy nam na danych dostępnych
    multiplatformowo.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 13:43:10 user up 12927 days, 1:38, 1 user, load average: 0.63, 0.04, 0.00 ]

    Time is never wasted when you're wasted all the time. -- C. Zandonella

  • 10. Data: 2011-09-16 18:00:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-16 06:46, _ja_ wrote:
    > Tak więc pendrve ma działać tak, że po włożeniu w gniazdo usb (niezależnie od
    > systemu operacyjnego komputera!) pyta o hasło. Dopiero po jego wpisaniu dane są
    > dostępne.

    Świetnie, a jak zabezpieczyłeś się przed keyloggerami?