  • 1. Data: 2010-09-27 05:35:50
    Temat: Płyta główna LGA775
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Czołem.

    Jakiś czas temu męczyłem grupę pytaniem o płytę główną z PCI-E
    wykastrowanym do x4. Ten pecet chodzi, ale gry ( różne, Direct 9.0c, na
    różnych grafikach ) okresowo się "przycinają". Nie dogrzebałem się do
    opcji przetaktowania PCI-E. Skłaniam się ku zakupowi nowej płyty
    głównej. Posiadany procesor to Intel E7400, 2 x 2.8 GHz, grafika to
    Radek HD 4850, pamięć to DDR2 667 MHz. Mam prośbę o wytypowanie
    sensownej płyty głównej do reszty posiadanych klocków. Ewentualnie, czy
    przy tym procesorze jest sens szukać DDR2 800 MHz ? Budżet na płytę to
    ok. 200 złotych, pecet _domowy_, służy w domu także do grania, ale bez
    zacięcia. Przyglądałem się np.

    http://www.msi.com/index.php?func=proddesc&maincat_n
    o=1&prod_no=1748

    w cenie ok. 150 zł. Ma to "ręce i nogi" czy omijać MSi szerokim łukiem ?
    Nie zależy mi na OC, raczej na optymalnym stosunku jakość/cena.

    Druga sprawa: przeniesienie XP razem z przyległościami na nową płytę. Z
    tego co udało mi się wyguglać, najczęściej jest to możliwe, sztuczka
    polega na instalowaniu _standardowych_ sterowników do kontrolera dysku.
    Nie bardzo to rozumiem, przecież mam standardowe sterowniki. Może ktoś
    rozwinąć temat - da się zainstalować nową płytę bez reinstalacji XP ?
    Jak zwykle nie chodzi o sam OS, tylko o całą resztę programów. Dysk
    systemowy jest podzielony na 2 partycje i pracuje na SATA2.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-09-27 08:04:04
    Temat: Re: Płyta główna LGA775
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Posiadany procesor to Intel E7400, 2 x 2.8 GHz, grafika to Radek HD
    > 4850, pamięć to DDR2 667 MHz. Mam prośbę o wytypowanie sensownej płyty
    > głównej do reszty posiadanych klocków.

    Jeśli wystarczą Ci dwa banki na pamięć RAM, to już najtańsza płyta z
    chipsetem G31 spełni wymagania.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-09-27 09:51:36
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    M1SLQ pisze:

    > Jeśli wystarczą Ci dwa banki na pamięć RAM, to już najtańsza płyta z
    > chipsetem G31 spełni wymagania.

    Chociażby do Gigabyte'a:
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/61440/Po
    dzespo_y_PC/P_yty_g_wne/Gigabyte_GA_G31M_ES2L.html

    (złożyłem koledze kompa na niej i bardzo dobrze sie spisuje od paru
    miesięcy przy lekkim O/C ok 30% - także polecam bo jest stabilna, tym
    bardziej, że autor nie planuje podkręcać)

    Pzdr, OMSON