    From: "P.B." <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Która lustrzanka Pentaxa.
    Date: Wed, 11 May 2011 20:07:48 +0200

    Witam,

    Poproszę o pomoc w wyborze cyfrowej lustrzanki Pentaxa. Ze względu na zapas
    obiektywów i posiadanie K110D, który teraz stanie się zapasem wolałbym nie
    zmieniać systemu.
    To czego potrzebuję,to:
    - jasny i wyraźny wizjer do pracy ze szkłami bez AF - pryzmat
    - jak najbardziej "analogowa" obsługa - najważniejsze nastawy na korpusie,
    a nie zagrzebane w menu
    - możliwie duże używalne ISO
    - możliwość wymiany matówki na taką z klinem i mikrorastrem
    To czego nie potrzebuję:
    - LV
    - filmy
    - srylion megapikseli
    - programów tematycznych
    Z powyższej listy wychodzi używany K10, ale może jest w K20, K7 albo K5
    coś, czego nie wyczytałem w specyfikacji, a całe życie o tym marzyłem i
    bardzo chciałbym to mieć?

    p.s. czy żaden współczesny Pentax nie potrafi odczytać mechanicznie nastawy
    przysłony na obiektywie i wymaga użycia AE-L (hypermanual+podgląd głębi) do
    współpracy z obiektywem nastawionym inaczej niż A? Analogi, z małymi
    wyjątkami umożliwiały pracę AV z obiektywami bez styków i pozycji A
    przysłony, a cyfry jakieś ułomne są :\

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek