  • Data: 2011-05-11 21:54:12
    Temat: Re: Która lustrzanka Pentaxa.
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-05-11 21:03, P.B. wrote:
    > Wyjęcie matówki nawet w K110D jest banalnie proste. Jedyne problemy, to
    > skąd wziąć matówkę z mikrorastrem i nie porysować nic i nie upaprać przy
    > wymianie.

    Np. na focussing-screens są tanie matówki do konkretnych modeli, cięte z
    analogów, dają do tego pensetę i kondonki na palce, ogólnie fajna sprawa,
    ale i tak można coś napsuć sobie. Matówka nie jest jednak dopasowana
    idealnie. Za to jest tania.
    Natomiast na brightscreen pan zapewnia matówkę pod konkretny model z
    wszelkimi wypustkami specyficznymi dla aparatu, tak że pasuje jak
    fabryczna, niestety cena poraża :(
    Jak nie da się czegokolwiek dopasować to zostaje cięcie matówki, to nie
    takie znów trudne. Natomiast wyżej chodziło mi o to, że oficjalnie żaden z
    producentów nie daje matówek jak do analogów, mało który model w ogóle ma
    w specyfikacji że matówka wymienna, a już żeby user mógł to poza serwisem
    robić sam to zupełny wyjątek.

    > Ciekawe jest to co piszesz o matrycach. Czy chcesz napisać, że K10 i K20
    > mają matryce wyraźnie odbiegające jakością od K-r i K-5? Co w takim razie
    > myślisz o K-7? Wygląda jak K-5 ze słabszą matrycą: nie jest tak drogi jak
    > K-5, a na głowę bije K-r komfortem obsługi.

    Sprawa jest prostsza niż myślisz. K10D to model który ma dobre kilka lat,
    a po prostu przez ten czas technologia się sporo poprawiła. Prawie na
    pewno taka sama matryca jest w nikonie d80 i sony a100. Potem samsung
    rozpoczął zupełnie nieudaną współpracę z samsungiem i owocem tego jest
    matryca w k20 i k7 - dodali do 14Mpix, ale osiągi tej matrycy były lepsze
    chyba tylko od wypuszczonego olka e-3, a i to nie w każdym względzie.

    W k-5 jest natomiast najnowsza matryca znów od sony, trochę lepsza od
    k-x/k-r, ta matryca ma najlepszy SNR w APS-C, a jak twierdzi Marek nawet w
    tym względzie daje radę lepiej niż pełnoklatkowce, które aktualnie już
    mają te dwa-trzy lata. Skoro pisałeś że zależy Ci na ISO to jest to
    świetny wybór, bo z K-5 zrobisz zdjęcie na iso 6400 takie jak z K10d tak
    na 1600.
    Szczerze powiedziawszy fizycznie fajny jest K7 już, widać zmiany na
    lepsze, w stosunku do k20d, ale niestety jeszcze ma samsungową matrycę.
    Różnica w cenie jest niewielka i zdecydowanie warto sobie dopłacić do k5.

    > Ja naprawdę jestem z ciężkim szoku, że lustrzanka za prawie pięć tysięcy
    > współpracuje z manualnymi obiektywami gorzej niż zenit TTL! Żaden analogowy
    > Pentax (poza chyba MZ-30 i MZ-50) nie był tak prymitywny jak
    > półprofesjonalna cyfra.

    Często trzeba pójść na pewien kompromis.
    Za pozornie dziwnymi decyzjami często stoi dobre uzasadnienie techniczne
    lub po prostu wybór mniejszego zła. Ja tam jestem zdania, że jak coś
    wycofano 10 lat temu z sprzedaży to wiecznie tego supportować nie można.
    Pomyśl tylko co by było gdyby każdy dzisiejszy komputer musiał być zgodny
    z pierwszymi pecetami 286. Czasem po prostu trzeba się odciąć by nabrać
    sił do nowych możliwości. Zupełnie jestem szcześliwy na prawie 30 letnią
    kompatybilność w moim systemie. Zupełnie mi to wystarcza.

    Swoją drogą chyba zauważyłeś że część wspólna zbioru to ciągle k-5 i na
    pewno będziesz z niego zadowolony.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564