  • Data: 2011-05-11 19:30:59
    Temat: Re: Która lustrzanka Pentaxa.
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "P.B." napisał:
    > Poproszę o pomoc w wyborze cyfrowej lustrzanki Pentaxa. Ze względu na
    > zapas
    > obiektywów i posiadanie K110D, który teraz stanie się zapasem wolałbym nie
    > zmieniać systemu.

    Mam K200D, K20D i K-5.
    Każdy z tych korpusów uwazam za świetny i każdy można polecić.
    Jednak nie da się ukryć, że K-5 jest niemal... idealny :-)
    Wspomniałeś o ergonomii: nie pamiętam, kiedy grzebałem w menu K-5 żeby coś
    ustawić. Niemal wszystko jest na wierzchu.
    ISO 3200 na dobrą sprawę nie wymaga odszumiania - w porównaniu do K20D
    (którego na dniach sprzedaję) skok jest wielki. Zresztą w tej chwili to
    chyba najmniej szumiący korpus (matryca) spośród dostępnych APS-C na rynku.
    "Od zawsze" wielu narzekało na AF w Pentaxach - w przypadku K-5 raczej nie
    ma już powodów do narzekań.
    Tak więc mógłbym napisać krótko: bierz K-5.
    Jednak znaczącym minusem jest cena.
    Bardzo dobre opinie zbiera polecany już w wątku k-r, jednak nie miałem z nim
    styczności.

    Reklama:
    Lada dzień będę sprzedawał K20D :-)
    Przebieg w okolicach 5.5 tys. klapnięć.