  • 51. Data: 2009-04-24 09:45:01
    Temat: Re: Ktora interpolacja przy wolarkach rawow
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Piszac "wolany na zero" mialem na mysli brak ostrzenia
    > wogole a nie ustawienie suwaka ostrzenia "na zero".
    >
    > Ostrzenie jak wiesz powinno byc ostatnim etapem przygotowania
    > zdjecia do prezentacji, a jego rodzaj dobiera sie wlasnie do
    > sposobu prezentacji - czy to jest powiekszenie, jak duze,
    > jak ogladane, przez kogo ogladane, czy prezentacja na www itd...

    A co za tym dzie ostrzenie w chwili wolania RAWa jest bledem...

  • 52. Data: 2009-04-24 09:50:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > A co za tym dzie ostrzenie w chwili wolania RAWa jest bledem...

    Ale to niepopularna idea...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 53. Data: 2009-04-24 09:58:11
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Ale to niepopularna idea...

    Nie przeszkadza mi to :)

  • 54. Data: 2009-04-24 10:08:48
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-24, pią o godzinie 11:58 +0200, Jakub Jewu?a pisze:

    > Nie przeszkadza mi to :)

    Jak dla mnie ma to sens. Wyłączyłem wyostrzanie w profilach. I tak nie
    drukuję z RT więc sobie przed wydrukiem czy wysłaniem do labu wyostrzę
    na tyle ile będzie potrzeba.
    Dzięki za dobrą radę :)
    Dla potrzeb www nie wyostrzam wcale, bo zmniejszanie za pomocą
    ImageMagicka daje świetne rezultaty, bez schodków i na tyle ostre, że na
    lcd wyglądają po prostu dobrze bez dodatkowego wyostrzania.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 55. Data: 2009-04-24 10:10:27
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-24 11:40:09 +0200, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Piszac "wolany na zero" mialem na mysli brak ostrzenia
    > wogole a nie ustawienie suwaka ostrzenia "na zero".

    Ale czy wołarka wie, że tak można? ;-) Nic bym sobie za to obciąć nie dał...

> [...]
    > sposobu prezentacji - czy to jest powiekszenie, jak duze,
    > jak ogladane, przez kogo ogladane, czy prezentacja na www itd...

    Ja wstępne ostrzenie robię już na etapie wołania, bo na moje oko dla
    jakości nie ma kluczowego znaczenia kiedy się to zrobi. Wstępne, a więc
    nie przesadzone. Ale co ważne, jak się robi intensywną obróbkę, stopień
    ostrości ma wpływ np. na dokładność masek czy retuszu, po finalnym
    ostrzeniu potrafią później wyjść jakieś fąfle, których wcześniej nie
    było widać. Ale to nie musi tak działać w każdym przypadku, zależy co
    się ze zdjęciami robi i jak duże to na końcu będzie.

    de Fresz

  • 56. Data: 2009-04-24 22:31:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Apr 2009, Jakub Jewuła wrote:

    > Piszac "wolany na zero" mialem na mysli brak ostrzenia
    > wogole a nie ustawienie suwaka ostrzenia "na zero".

    Czekaj, a skąd wiesz w takim "automacie" jak np. ACR kiedy
    on nie ostrzy?
    Z tym że "suwak na zero" nie oznacza nieostrzenia z góry
    można by się zgodzić.
    A gdzie jest "prawdziwe zero"? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2009-04-25 07:28:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > on nie ostrzy?
    > Z tym że "suwak na zero" nie oznacza nieostrzenia z góry

    Właśnie tam (suwak po lewej) albo po odkliknięciu ostrzenia w menu
    (można mieć tylko ostrzenie w podglądzie).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /szukam plugina do firefoxa wycinającego wiadomości sportowe i politykę/