    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ktora interpolacja przy wolarkach rawow
    Date: Fri, 24 Apr 2009 12:10:27 +0200

    On 2009-04-24 11:40:09 +0200, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Piszac "wolany na zero" mialem na mysli brak ostrzenia
    > wogole a nie ustawienie suwaka ostrzenia "na zero".

    Ale czy wołarka wie, że tak można? ;-) Nic bym sobie za to obciąć nie dał...

    > Ostrzenie jak wiesz powinno byc ostatnim etapem przygotowania
    > zdjecia do prezentacji, a jego rodzaj dobiera sie wlasnie do
    > sposobu prezentacji - czy to jest powiekszenie, jak duze,
    > jak ogladane, przez kogo ogladane, czy prezentacja na www itd...

    Ja wstępne ostrzenie robię już na etapie wołania, bo na moje oko dla
    jakości nie ma kluczowego znaczenia kiedy się to zrobi. Wstępne, a więc
    nie przesadzone. Ale co ważne, jak się robi intensywną obróbkę, stopień
    ostrości ma wpływ np. na dokładność masek czy retuszu, po finalnym
    ostrzeniu potrafią później wyjść jakieś fąfle, których wcześniej nie
    było widać. Ale to nie musi tak działać w każdym przypadku, zależy co
    się ze zdjęciami robi i jak duże to na końcu będzie.

    de Fresz