  • 41. Data: 2009-04-24 06:07:23
    Temat: Re: Ktora interpolacja przy wolarkach rawow
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Da się, ale to kastrat jest w porównaniu do tego z pełnego PS.

    Ale o wiele lepszy w porownaniu z "nie miec PS wogole" :)

  • 42. Data: 2009-04-24 06:08:12
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Jesteś pewien, że DNG converter demozaikuje?

    W przypadku G1 moze tak byc - pliki sa duuuze co
    wskazuje an to, ze w srodku siedzi po prostu TIF...

  • 43. Data: 2009-04-24 06:10:07
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Na moje oko to bardziej wygląda na różnice w ostrzeniu, niż
    > interpolacji. ACR difoltowo daje spore mydło.

    Nigdy nie ostrze w ACR - ten plik zostal wywolany na zero,
    a nastepnie podostrzony do <> takiego poziomu jak plik
    z RT ktory dostalem. Jak byl ostrzony plik z RT nie wiem...

  • 44. Data: 2009-04-24 07:13:21
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-23, czw o godzinie 19:16 +0000, l...@l...localdomain
    pisze:
    > W poście <1...@a...upc.pl>,
    > grzybu nabazgrał:
    >
    > Jesteś pewien, że DNG converter demozaikuje?

    Jestem pewien:
    http://www.seriouscompacts.com/2008/12/panasonic-and
    -adobe-case-against-dng.html

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 45. Data: 2009-04-24 07:49:21
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-24, pią o godzinie 08:10 +0200, Jakub Jewu?a pisze:

    > Nigdy nie ostrze w ACR - ten plik zostal wywolany na zero,
    > a nastepnie podostrzony do <> takiego poziomu jak plik
    > z RT ktory dostalem. Jak byl ostrzony plik z RT nie wiem...

    Spróbowałem z mniej agresywnym ostrzeniem i demozaikowaniem EAHD.
    http://grzyboo.com/temp/_1020005.png
    Ostatni z prawej.
    Jak dla mnie różnica między ACR a RT (EAHD) jest już naprawdę
    niewielka.
    To chyba byłoby na tyle z mojej strony.
    Organizator z PSE7 się sypie pod linuxem, a sam edytor aż taki cudowny
    nie jest. Po za tym wolę kilkumegowego jpg jako wynik, niż 40MB dng ;)
    No i podoba mi się sama filozofia pracy z RT, gdzie dwoma kliknięciami
    myszy mogę sobie zaaplikować przygotowany wcześniej profil z
    ustawieniami dla jednego lub wielu o

  • 46. Data: 2009-04-24 08:04:14
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > http://grzyboo.com/temp/_1020005.png
    > Ostatni z prawej.
    > Jak dla mnie różnica między ACR a RT (EAHD) jest już naprawdę

    Ano. Z tym, ze majtkowy kolor nieba nadal mi sie nie podoba ;)

    > To chyba byłoby na tyle z mojej strony.
    > Organizator z PSE7 się sypie pod linuxem, a sam edytor aż taki
    > cudowny nie jest. Po za tym wolę kilkumegowego jpg jako wynik, niż
    > 40MB dng ;)

    JPG z maksymalna jakoscia z G1 jest zblizonej wielkosci
    do RAWa jesli nie wiekszy :)

    > No i podoba mi się sama filozofia pracy z RT, gdzie dwoma
    > kliknięciami myszy mogę sobie zaaplikować przygotowany wcześniej
    > profil z ustawieniami dla jednego lub wielu o

    W ACR tez da sie jednym klicknieciem przypisac
    "profil" do jednego czy wielu zdjec :)

    Z tego co widze Linuch obgryza koncowki wiadomosci ;)
    Ale jak chcesz byc cool to nie ma rady :)

  • 47. Data: 2009-04-24 08:14:54
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-24, pią o godzinie 10:04 +0200, Jakub Jewu?a pisze:

    > Ano. Z tym, ze majtkowy kolor nieba nadal mi sie nie podoba ;)
    A mi owszem, nawet się podoba ;)

    > JPG z maksymalna jakoscia z G1 jest zblizonej wielkosci
    > do RAWa jesli nie wiekszy :)
    Ja zapisuję z kompresją 98%. Wystarczy jak dla mnie. Laby i tak dng nie
    biorą ;)

    > W ACR tez da sie jednym klicknieciem przypisac
    > "profil" do jednego czy wielu zdjec :)
    Zdziwiłbym się jakby tak nie było. Szkoda, że akurat PSE7 nie działa w
    pełni pod linuxem, bo może by mi spasował.

    > Z tego co widze Linuch obgryza koncowki wiadomosci ;)
    > Ale jak chcesz byc cool to nie ma rady :)
    To akurat błąd użytkownika, nie linuxa ;)
    Używam linuxa pewnie od jakichś 10lat i już nie ma dla mnie powrotu do
    windows. Chociaż jak kupowałem netbooka, to kupiłem go z XP i do tego
    zainstalowałem linuxa. XP mam do filmów i jakby było potrzebne coś
    prostego do zrobienia pod windows. Niestety PSE7 na netbooku to byłaby
    porażka, więc nawet nie będę próbował.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 48. Data: 2009-04-24 09:14:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Apr 2009, grzybu wrote:

    > Organizator z PSE7 się sypie pod linuxem, a sam edytor aż taki cudowny
    > nie jest. Po za tym wolę kilkumegowego jpg jako wynik, niż 40MB dng ;)

    Czekaj, ale to akurat jest wykonalne - a że sam narzekam, że przerzucenie
    obrazka z ACR do PSE tylko z powodu zapisu zasługuje na krytykę to
    inna sprawa :]

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2009-04-24 09:33:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-24 08:10:07 +0200, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Nigdy nie ostrze w ACR - ten plik zostal wywolany na zero,
    > a nastepnie podostrzony do <> takiego poziomu jak plik
    > z RT ktory dostalem. Jak byl ostrzony plik z RT nie wiem...

    Chodzi o to, że wołarki mają różnie rozwiązane silnik ostrzenia (m.in.
    różna ilość suwaczków, różne znaczenie wartości jakie się nimi ustawia)
    oraz różny stopień difoltowego ostrzenia. Jak w 2 różnych wołarkach
    ustawisz ostrzenie na zero, to z każdej będą ciut inne efekty. A skoro
    mowa tu cały czas o oglądaniu obrazka niemal na poziomie pikselków, to
    akurat ten aspekt bym pomijał przy wyborze softu. IMHO kolorki znacznie
    ważniejsze (i narzędzia do ich miąchania(, oraz takie duperele jak
    usuwanie aberracji, winiety etc.

    de Fresz

  • 50. Data: 2009-04-24 09:40:09
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > ustawia) oraz różny stopień difoltowego ostrzenia. Jak w 2 różnych
    > wołarkach ustawisz ostrzenie na zero, to z każdej będą ciut inne

    Piszac "wolany na zero" mialem na mysli brak ostrzenia
    wogole a nie ustawienie suwaka ostrzenia "na zero".

    Ostrzenie jak wiesz powinno byc ostatnim etapem przygotowania
    zdjecia do prezentacji, a jego rodzaj dobiera sie wlasnie do
    sposobu prezentacji - czy to jest powiekszenie, jak duze,
    jak ogladane, przez kogo ogladane, czy prezentacja na www itd...