  • 11. Data: 2016-04-04 10:56:18
    Temat: Re: Kto ma pierwszenstwo ??,.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 1 Apr 2016 18:33:26 +0200, w <ndm7s5$8fs$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Ale osobiście obstawiałbym że koleżanka - każdy ma swój pas
    > (niewyznaczony) i jest bezkolizyjnie dopóki go nie chcesz zmienić.
    >
    > A w praktyce to ty masz rację i w razie bum policja orzeknie, że ty
    > miałeś pierwszeństwo bo jechałeś z drogi z pierwszeństwem i żadnymi
    > subtelnościami nie będzie sobie głowy zawracać.

    Ale wiesz, że po skręcie nawet w prawo kierujący nie musi zajmować prawego
    pasa?
    Pozostaje kwestia interpretacji czy w tym przypadku:
    a) po skręcie przysługuje nam prawo wyboru pasa
    b) czy też te szczątkowe malunki kierują nas bezwzględnie na prawy pas, a
    zajęcie lewego pasa to zmiana pasa (w sensie: zmiana pasa przy jeździe
    odcinkiem drogi, a nie jako zajmowanie pasa przy manewrze skrętu)

  • 12. Data: 2016-04-04 11:52:01
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "kasia" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Witam
    > Kto ma tutaj pierwszenstwo ?

    pieszy

  • 13. Data: 2016-04-04 18:01:08
    Od: <8...@4...180108.invalid> (Tom N)

    r...@k...pl w

    > Fri, 1 Apr 2016 17:30:28 +0200, w
    > <1...@i...dyndns.org.invalid.16
    0401.invalid>,

    > Ale skręcając w prawo mamy dowolność w wyborze pasa.

    A lewe to nie? Wskażesz różnice?

    > Zgadza się, po skręcie są 2 niewyznaczone pasy, ale możemy zająć lewy pas.

    Owszem, jeżeli jest "pusty". I podobnie po skręcie w lewo można zająć prawy
    na tej samej zasadzie...

    --
    'Tom N'

  • 14. Data: 2016-04-04 18:43:09
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 04.04.2016 o 10:50 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

    > Ale skręcając w prawo mamy dowolność w wyborze pasa.

    Skręcając.
    IMO w miejscu gdzie się kończy wymalowana wysepka to jest już po skręcie.

    --
    SW3
    ----

  • 15. Data: 2016-04-04 19:32:34
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 01.04.2016 o 18:10, kasia pisze:
    > w lewo dopiero w piekoszowska :) choc tez widze ze nie ma zakazu - dziwne
    >
    > ale tutaj na początku przy wjezdzie ze skrzyzowania, chce zajac lewy pas
    > to mam pierwszenstwo przed tym ciemnym kombi czy mam go przepuscic
    > jezeli byłby troche blizej ?
    >
    > https://www.google.pl/maps/@50.875802,20.5982794,3a,
    75y,279.53h,65.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1sozS20m7Ory6A8
    O3zpIEq1w!2e0!7i13312!8i6656

    Przecież jesteś po jego prawej stronie.
    Więc masz pierwszeństwo. O czym tu więcej można dyskutować?
    Jeśli takie, najprostsze z możliwych sytuacje (dwa samochody jeden, po
    prawej na równorzędnym skrzyżowaniu) stwarzają problemy, to strach na
    trzeźwo jeździć.

  • 16. Data: 2016-04-04 20:38:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 04.04.2016 10:56, r...@k...pl wrote:

    > Ale wiesz, że po skręcie nawet w prawo kierujący nie musi zajmować prawego
    > pasa?

    Wiem, ale w tym przypadku musi, bo jest powierzchnia wyłączona z ruchu.

    Właśnie. IMHO B.

    Shrek

  • 17. Data: 2016-04-04 20:43:04
    Temat: Re: Kto ma pierwszenstwo ?? Ten na lewym pasie.
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    Użytkownik "kasia" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Kto ma tutaj pierwszenstwo ?
    >
    > https://www.google.pl/maps/@50.8757213,20.5987312,3a
    ,75y,291.69h,89.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSPT6azKAGv1z
    -XLAWN4TRg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    > Jade w prawo i pozniej w lewo
    >
    > https://www.google.pl/maps/@50.875802,20.5982794,3a,
    75y,271.11h,69.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sozS20m7Ory6A8
    O3zpIEq1w!2e0!7i13312!8i6656

    > Ja myśle że Ja, a koleżanka mówi że ten z lewej strony
    >
    > Kto ma racje ?

    Po skręcie w prawo, jedziesz prawym pasem nieoznaczonym
    i chcąc wjechać na lewy nieoznaczony, musisz udzielić pierwszeństwa
    temu który jedzie tym lewym pasem nieoznaczonym.

  • 18. Data: 2016-04-04 22:38:25
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 04.04.2016 o 20:43, Ignacy pisze:

    > Po skręcie w prawo, jedziesz prawym pasem nieoznaczonym
    > i chcąc wjechać na lewy nieoznaczony, musisz udzielić pierwszeństwa
    > temu który jedzie tym lewym pasem nieoznaczonym.

    A jakbyś jechał rowerem to miałbyś 10 pasów nieoznaczonych?
    A o ciężarówce dla której cała szerokość drogi to jeden pas, nie pomyślałeś?
    Co za ludzie, wyznaczają sobie we łbach jakieś wirtualne pasy
    nieoznaczone po czym na osiedlu zastawiają wąskie uliczki, że śmieciarka
    nie mówiąc już o straży pożarnej nie może przejechać.

  • 19. Data: 2016-04-04 22:48:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    t-1 wrote:

    > A jakbyś jechał rowerem to miałbyś 10 pasów nieoznaczonych?

    tak

    > A o ciężarówce dla której cała szerokość drogi to jeden pas, nie pomyślałeś?

    pokaż mi taką standardową, nie nadwymiarową

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2016-04-05 03:01:49
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Apr 2016, 8...@4...180108.invalid wrote:

    > r...@k...pl w
    >
    > A lewe to nie? Wskażesz różnice?

    Pierwszeństwo w razie kolizji.
    Oczywiście, przy założeniu że nie ma przejechania przez powierzchnię
    wyłączoną z ruchu (bo wtedy niezależnie od "legalności" przejazdu
    pozostaje uznać włączenie się do ruchu, a to implikuje obowiązek
    ustąpienia).

    > Owszem, jeżeli jest "pusty".

    Przy założeniu braku "nakierowania" narzędziami typu powierzchnie
    wyłączone *nie ma* takiego wymogu dla wjeżdżającego z prawej
    (przecież ma pierwszeństwo).

    > I podobnie po skręcie w lewo można zająć prawy
    > na tej samej zasadzie...

    No właśnie nie "podobnie".
    W tekście wyżej nie ma wzmianki o powierzchni wyłączonej
    (widziałem w innym poście).

    pzdr, Gotfryd