  • 91. Data: 2016-04-18 14:21:07
    Temat: Re: skrzyżowanie.
    Od: "Ignacy" <i...@d...le>

    news:jle1hb9na2hl4kg91ocvpqh9bbb77q0ha8@4ax.com...

    > skrzyżowanie kończy się tam, gdzie
    > kończą się powierzchnie wyznaczone przez łuki.

    Łuki nie są wymienione w definicji skrzyżowania w PoRD,
    więc nie mogą służyć do wyznaczenia granic skrzyżowania
    zgodnie z PoRD.

    Granica drogi głównej biegnie wzdłuż zewnętrznej krawędzi chodnika,
    czyli krawędzi od strony pólnocnej, czyli krawędzi od strony wieżowca.
    To znaczy, że skrzyżowanie kończy się równo z linią zewnętrzną
    powierzchni "zebry". "zebra" jeszcze wchodzi w skład drogi głównej,
    czyli wchodzi w skład skrzyżowania.

    Wymalowana powierzchnia wyłączona jest już cała poza skrzyżowaniem.
    Na podstawie definicji skrzyżowania z PoRD.

  • 92. Data: 2016-04-18 18:25:49
    Temat: Re: powierzchnia skrzyżowania.
    Od: "Ignacy" <i...@d...le>

    > Popatrz na ten obrazek
    https://lh4.googleusercontent.com/-oMWia0tSsco/UpdG3
    uAyQEI/AAAAAAAAO40/0dABj5aVcmM/s404/Czy%2520to%2520j
    est%2520skrzyzowanie_A.png
    > popatrz na wierzchołki

    ciemniejsza powierzchnia A nie jest skrzyżowaniem,
    bo to nie jest zgodne z PoRD.
    Definicja w PoRD mówi o przecięciu dróg, czyli na tym rysunku będzie
    to kwadrat.
    Przedłuż granice dróg i zobaczysz, że przecięcie będzie kwadratem.

    Granica drogi głównej jest na granicy chodnika. Chodnik należy do drogi.
    "zebra" należy do skrzyżowania.
    Poza "zebrą" juz nie ma skrzyżowania, bo tam nie sięga droga główna.
    https://www.google.pl/maps/@50.8758265,20.5981419,3a
    ,75y,78.97h,72.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sj3Nlz0d9F-uyR
    DBRoPgIGw!2e0!7i13312!8i6656

  • 93. Data: 2016-04-18 22:33:00
    Temat: Re: Kto ma pierwszenstwo ? Ten z lewej.
    Od: "Ignacy" <f...@q...oi>

    > Ale skręcając w prawo mamy dowolność w wyborze pasa.

    Skręcając w prawo tutaj nie masz dowolności w wyborze pasa.
    Konstrukcja i organizacja skrzyżowania jest taka, że skrecający jest
    kierowany na prawy pas i dopiero wtedy może ZMIENIĆ pas,
    ustepując temu na lewym pasie.

  • 94. Data: 2016-04-19 08:55:36
    Temat: Re: definicja skrzyzowania.
    Od: "Ignacy" <f...@q...oi>

    Sun, 17 Apr 2016 11:39:38 +0200, w <57135a72$0$698$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Ignacy" <t...@a...hs> napisał(-a):

> [...]
    ,75y,2.44h,87.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1sj3Nlz0d9F-uyRD
    BRoPgIGw!2e0!7i13312!8i6656

    > Skrzyżowanie kończy się tam, gdzie
    > kończy się łuk, bo on kończy powierzchnię utworzoną przecięciem się dróg.

    Źle rozumiesz definicję skrzyżowania w PoRD. W definicji nie są wymienione
    łuki. Łuki nie mają znaczenia w definicji skrzyzowania.

    Skrzyżowanie kończy się tam, gdzie kończy się przejście dla pieszych.
    Linia (granica) drogi głównej biegnie wzdłuż zewnętrznej krawędzi chodnika,
    bo tak chce PoRD. Chodnik należy do drogi.
    Cała powierzchia wyłączona (namalowana) jest już poza skrzyżowaniem.
    https://www.google.pl/maps/@50.8758265,20.5981419,3a
    ,75y,89.67h,66.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1sj3Nlz0d9F-uyR
    DBRoPgIGw!2e0!7i13312!8i6656

  • 95. Data: 2016-04-19 10:10:27
    Od: "Ignacy" <f...@q...oi>

    > Widzę, że nie wiesz nawet gdzie jest początek skrzyżowania :))
    > Informacyjnie -- pierwszeństwo ustala się przed skrzyżowaniem.

    https://www.google.pl/maps/@50.8754756,20.597839,3a,
    75y,66.44h,73.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCimsb40cXiqbwR
    OfYyfeiQ!2e0!7i13312!8i6656

    Pierwszeństwo ustala się przed skrzyżowaniem i obowiązuje
    na skrzyżowaniu, a nie poza skrzyzowaniem.

    Początek skrzyżowania nie ma tu znaczenia.
    "Nasze" połączenie jezdni jest już poza skrzyżowaniem
    i ten znak A-7 "ustąp pierwszeństwa" tam już nie obowiązuje.

    > Ile razy mam wklejać definicję skrzyżowania:
    > Skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich
    > połączenie lub rozwidlenie, ***łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie
    > przecięcia, połączenia lub rozwidlenia***;

    Wklejaj tyle razy aż zrozumiesz, że skrzyżowanie nie jest wyznaczone
    przez łuki jezdni, tylko jest to przecięcie dróg i powierzchnia
    przecięcia jest skrzyżowaniem.

  • 96. Data: 2016-04-19 11:31:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Apr 2016 10:10:27 +0200, w <nf4p64$kls$1@node2.news.atman.pl>, "Ignacy"
    <f...@q...oi> napisał(-a):

    > "Nasze" połączenie jezdni jest już poza skrzyżowaniem
    > i ten znak A-7 "ustąp pierwszeństwa" tam już nie obowiązuje.

    Bardzo interesujące :)
    * łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub
    rozwidlenia *

    Tylko, że jeżeli uważasz że jest to następne skrzyżowanie (bo każde połączenie
    jest skrzyżowaniem), to i tak obowiązuje: a) zasada prawej ręki, b) wybór pasa
    przy manewrze

    O ile upieranie się, że pow. wyłączona kończy się za skrzyżowaniem jeszcze
    jakiś ułamek sensu miało -- to twierdzenie że jest to następne skrzyżowanie to
    już prawdziwy odlot :)

  • 97. Data: 2016-04-19 11:48:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 18 Apr 2016 18:25:49 +0200, w <nf31ro$lkf$1@node1.news.atman.pl>, "Ignacy"
    <i...@d...le> napisał(-a):

> [...]
    > https://www.google.pl/maps/@50.8758265,20.5981419,3a
    ,75y,78.97h,72.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sj3Nlz0d9F-uyR

    Doczytałeś tylko połowę definicji. Zrozumiałeś co znaczy "przecięcie się w
    jednym poziomie dróg mających jezdnię,"

    nadal nie rozumiesz co oznacza: "łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;"

    Masz tutaj rozwidlenie z wysepką -- całość też należy do skrzyżowania.

    Tu masz więcej rozwidleń -- wyznacz sobie skrzyżowanie wg twojej teorii :))
    http://makabra.net.pl/jb/skrzy2.jpg

  • 98. Data: 2016-04-19 11:50:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <f...@q...oi> napisał(-a):

    > Wklejaj tyle razy aż zrozumiesz, że skrzyżowanie nie jest wyznaczone
    > przez łuki jezdni, tylko jest to przecięcie dróg i powierzchnia
    > przecięcia jest skrzyżowaniem.

    Na pewno rozumiesz znaczenie słowa "łącznie"?

    Gdzie więcej jest tutaj obszar skrzyżowania, skoro to tylko "powierzchnia
    przecięcia"?
    http://makabra.net.pl/jb/skrzy2.jpg

  • 99. Data: 2016-04-19 18:05:27
    Temat: Re: definicja skrzyżowania.
    Od: "Ignacy" <n...@o...kw>

    <f...@q...oi> napisał(-a):

    > Na pewno rozumiesz znaczenie słowa "łącznie"?

    Weź pod uwagę znaczenie tych wszystkich wyrazów : "łącznie z powierzchniami
    utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia,"

  • 100. Data: 2016-04-19 18:07:42
    Temat: Re: poza skrzyżowaniem.
    Od: "Ignacy" <n...@o...kw>

    <f...@q...oi> napisał(-a):

> [...]
    > przy manewrze

    > O ile upieranie się, że pow. wyłączona kończy się za skrzyżowaniem jeszcze

    a) zasada prawej ręki tu nie stosuje się, bo nie ma przecięcia kierunków ruchu.
    Pojazdy jadą równolegle, każdy swoim pasem; jeden: lewym, drugi: prawym.

    b) w tym miejscu nie ma żadnego manewru. Każdy pojazd jedzie własnym pasem,
    bo taka jest organizacja i budowa skrzyżowania.
    Tak to zbudowano i oznaczono, aby kierunki nie przecinały się, bo tak jest
    bezpieczniej.