-
71. Data: 2014-02-07 14:08:14
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: Dawid <x...@n...pl>
W dniu 2014-02-07 13:49, AZ pisze:
> On 2014-02-07, Dawid <x...@n...pl> wrote:
>>>
>>> To nie moje zdjecie i ja problemu nie mam. Takie samo robi sie jak jest
>>> walnieta uszczelka i puszcza wode do oleju ale tez jak sie jezdzi
>>> na krotkich odcinkach i woda nie ma kiedy odparowac z oleju. Jakbys troche
>>> mial pojecie to bys wiedzial ze silnik nie jest hermetyczny.
>>>
>> To jest tłumaczenie ludzi, którzy za miesiąc, dwa lub pół roku, wielce
>> zdziwieni, wymieniają uszczelkę lub całą głowicę.
>> Tacy jak Ty ich uspokajają, że to normalne, a w trasie np. do Niemiec
>> nagle bęc i eurasy lecą aż miło. Płacz i zgrzytanie zębów, bo kumpel
>> powiedział, że samochód produkuje masło, maślankę i kefir i tak ma być
>> bo to krówka nie maszyna :-)
>>
> Dobra. Masz racje. A teraz powiedz co sie dzieje z wilgocia w silniku.
>
Nic, bo jej brak lub jest w ilościach śladowych, minimalnych.
3 miesiące mrozów, krótkie trasy, codzienne skraplanie ( Twoja wersja)i
myślisz, że w końcu utoniesz? Woda się wyleje korkiem oleju?
To nie silnik parowy.
KONIEC
-
72. Data: 2014-02-07 14:44:40
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: Miroo <m...@R...o2.pl>
W dniu 2014-02-07 12:52, Dawid pisze:
> W dniu 2014-02-07 00:31, X-Man pisze:
>
>> w warsztacie zajęło mi jakies 27 minut czyli prędkość piechura to 6km/h,
>> biegnąc pewnie z 15-20, rowerem 20-30
>
> To ten rower prowadzisz, czy jak?
> Pieszo 27, a rowerem do 30 min?
> Następny naukowiec :-)
Autor pewnie pisał o prędkości, a nie czasie.
Pozdrawiam
-
73. Data: 2014-02-07 14:47:18
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
W dniu 2014-02-07 09:16, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Mylisz sie, zwlaszcza w zimie.
>
> Wydajność alternatora zimą się nie zmniejsza...
Ale zdolność akumulatora do łykania energii - tak.
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
-
74. Data: 2014-02-07 15:04:35
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: k...@g...com
W dniu piątek, 7 lutego 2014 14:47:18 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:
> W dniu 2014-02-07 09:16, RoMan Mandziejewicz pisze:
>
>
>
> >> Mylisz sie, zwlaszcza w zimie.
>
> >
>
> > Wydajność alternatora zimą się nie zmniejsza...
>
>
>
> Ale zdolność akumulatora do łykania energii - tak.
>
>
>
>
>
>
>
> --
>
>
>
> Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
Czas potrzebny do uzupełnienia ładunku jest mniej więcej taki jak długo piszczy pasek
w sztukach nówkach nie śmiganych tych co jak niemiec sprzedawał to płakał.
-
75. Data: 2014-02-07 15:10:41
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Andrzej Lawa <a...@l...com> wrote:
>> Mam auto w benzynie 1.6.
>
> Znaczy się trzymasz samochód w benzynie? Po co?
Żeby nie zardzewiał.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
76. Data: 2014-02-07 15:52:29
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Dawid" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
news:52f4dabd$0$2224$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2014-02-07 13:49, AZ pisze:
> On 2014-02-07, Dawid <x...@n...pl> wrote:
>>>
>>> To nie moje zdjecie i ja problemu nie mam. Takie samo robi sie jak jest
>>> walnieta uszczelka i puszcza wode do oleju ale tez jak sie jezdzi
>>> na krotkich odcinkach i woda nie ma kiedy odparowac z oleju. Jakbys
>>> troche
>>> mial pojecie to bys wiedzial ze silnik nie jest hermetyczny.
>>>
>> To jest tłumaczenie ludzi, którzy za miesiąc, dwa lub pół roku, wielce
>> zdziwieni, wymieniają uszczelkę lub całą głowicę.
>> Tacy jak Ty ich uspokajają, że to normalne, a w trasie np. do Niemiec
>> nagle bęc i eurasy lecą aż miło. Płacz i zgrzytanie zębów, bo kumpel
>> powiedział, że samochód produkuje masło, maślankę i kefir i tak ma być
>> bo to krówka nie maszyna :-)
>>
> Dobra. Masz racje. A teraz powiedz co sie dzieje z wilgocia w silniku.
>
Nic, bo jej brak lub jest w ilościach śladowych, minimalnych.
3 miesiące mrozów, krótkie trasy, codzienne skraplanie ( Twoja wersja)i
myślisz, że w końcu utoniesz? Woda się wyleje korkiem oleju?
To nie silnik parowy.
KONIEC
Wilgoć zrobi z olejem majonez i zatka filtr w odmie. Nawet jakiś mały silnik
VW miał z tym problemy, bo wilgoć się skraplała, zamarzała i coś tam pękało
w głowicy czy w bloku. ASO dokładało grzałkę elektryczną.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
77. Data: 2014-02-07 16:07:46
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: k...@g...com
W dniu piątek, 7 lutego 2014 15:52:29 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> Użytkownik "Dawid" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
>
> news:52f4dabd$0$2224$65785112@news.neostrada.pl...
>
> W dniu 2014-02-07 13:49, AZ pisze:
>
> > On 2014-02-07, Dawid <x...@n...pl> wrote:
>
> >>>
>
> >>> To nie moje zdjecie i ja problemu nie mam. Takie samo robi sie jak jest
>
> >>> walnieta uszczelka i puszcza wode do oleju ale tez jak sie jezdzi
>
> >>> na krotkich odcinkach i woda nie ma kiedy odparowac z oleju. Jakbys
>
> >>> troche
>
> >>> mial pojecie to bys wiedzial ze silnik nie jest hermetyczny.
>
> >>>
>
> >> To jest tłumaczenie ludzi, którzy za miesiąc, dwa lub pół roku, wielce
>
> >> zdziwieni, wymieniają uszczelkę lub całą głowicę.
>
> >> Tacy jak Ty ich uspokajają, że to normalne, a w trasie np. do Niemiec
>
> >> nagle bęc i eurasy lecą aż miło. Płacz i zgrzytanie zębów, bo kumpel
>
> >> powiedział, że samochód produkuje masło, maślankę i kefir i tak ma być
>
> >> bo to krówka nie maszyna :-)
>
> >>
>
> > Dobra. Masz racje. A teraz powiedz co sie dzieje z wilgocia w silniku.
>
> >
>
> Nic, bo jej brak lub jest w ilościach śladowych, minimalnych.
>
> 3 miesiące mrozów, krótkie trasy, codzienne skraplanie ( Twoja wersja)i
>
> myślisz, że w końcu utoniesz? Woda się wyleje korkiem oleju?
>
> To nie silnik parowy.
>
> KONIEC
>
>
>
>
>
> Wilgoć zrobi z olejem majonez i zatka filtr w odmie. Nawet jakiś mały silnik
>
> VW miał z tym problemy, bo wilgoć się skraplała, zamarzała i coś tam pękało
>
> w głowicy czy w bloku. ASO dokładało grzałkę elektryczną.
>
>
>
> --
>
> Pozdrawiam,
>
>
>
> yabba
Czyli twierdzisz że wody było od poziomu oleju do korka? Ciekawa teza. Nie żeby nie
była niemożliwa. Majonez to się robi na korku od środka i w skrajnych przypadkach
cienka warstwa na pokrywie klawiatury od środka. Jak takie coś może rozerwać głowicę
zwłaszcza że to emulsja wody i oleju a jak woda zamarznie to mieszanina oleju i
niezwykle drobnych kryształów lodu? Tam nie ma sopli ani kry tylko bardzo drobne
kryształki otoczone olejem.
-
78. Data: 2014-02-07 16:19:04
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
>Czas potrzebny do uzupełnienia ładunku jest mniej więcej taki jak długo
>piszczy pasek w sztukach nówkach nie >śmiganych tych co jak niemiec
>sprzedawał to płakał.
Mylisz sie
-
79. Data: 2014-02-07 16:20:16
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
> Ale zdolność akumulatora do łykania energii - tak.
Dokladnie.
-
80. Data: 2014-02-07 16:25:35
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2014-02-07 15:52, yabba pisze:
> Użytkownik "Dawid" <x...@n...pl> napisał:
> W dniu 2014-02-07 13:49, AZ pisze:
>> On 2014-02-07, Dawid <x...@n...pl> wrote:
>>>>
>>>> To nie moje zdjecie i ja problemu nie mam. Takie samo robi sie jak jest
>>>> walnieta uszczelka i puszcza wode do oleju ale tez jak sie jezdzi
>>>> na krotkich odcinkach i woda nie ma kiedy odparowac z oleju. Jakbys
>>>> troche
>>>> mial pojecie to bys wiedzial ze silnik nie jest hermetyczny.
>>>>
>>> To jest tłumaczenie ludzi, którzy za miesiąc, dwa lub pół roku, wielce
>>> zdziwieni, wymieniają uszczelkę lub całą głowicę.
>>> Tacy jak Ty ich uspokajają, że to normalne, a w trasie np. do Niemiec
>>> nagle bęc i eurasy lecą aż miło. Płacz i zgrzytanie zębów, bo kumpel
>>> powiedział, że samochód produkuje masło, maślankę i kefir i tak ma być
>>> bo to krówka nie maszyna :-)
>>>
>> Dobra. Masz racje. A teraz powiedz co sie dzieje z wilgocia w silniku.
>>
> Nic, bo jej brak lub jest w ilościach śladowych, minimalnych.
> 3 miesiące mrozów, krótkie trasy, codzienne skraplanie ( Twoja wersja)i
> myślisz, że w końcu utoniesz? Woda się wyleje korkiem oleju?
> To nie silnik parowy.
> KONIEC
>
>
> Wilgoć zrobi z olejem majonez i zatka filtr w odmie.
Nie dramatyzujmy. Majonez na krótkich trasach potrafi się robić, co
jest faktem i nie stanowi to specjalnego problemu. Prędzej będzie
"oleju" przybywać, ale niekonieczne z winy wody, a paliwa.
"Zamarzanie" odm zdarza się rzadko i najczęściej jest to przyczyna
wilgoci w silniku oraz solidnych mrozów. Rzadko spotykane.
> Nawet jakiś mały
> silnik VW miał z tym problemy, bo wilgoć się skraplała, zamarzała i coś
> tam pękało w głowicy czy w bloku. ASO dokładało grzałkę elektryczną.
Ja to znam z "autopsji" z Polo III 1.4 :P Wada konstrukcyjna i nie
tylko tego jednego silnika w tym modelu :>