  • 21. Data: 2013-04-14 12:17:15
    Temat: Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.04.2013 12:10, Mirek wrote:

    > 1: 000+++000---
    > 2: 0---000+++00
    > 3: ++000---000+

    Oj! błąd - w mostkach to nie zadziała... trzeba coś takiego:

    1: -0+++++0----
    2: -----0+++++0
    3: +++0-----0++

    Mirek.

  • 22. Data: 2013-04-14 13:25:57
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 13.04.2013 20:14, Bo t manager pisze:

    > To chyba jednak krokowiec. Ale czemu tak dziwnie zrobiony?

    To jest silnik krokowy tzw. hybrydowy (HB) czyli takie połączenie
    silnika krokowego o zmiennej reluktancji (VR) z silnikiem krokowym z
    magnesem stałym (PM).

    Jeśli już się dobrałeś do wnętrza i masz dostęp do końców uzwojeń to
    możesz sobie teraz podłączyć tak jak "powinno" być.

    Jakub Rakus

  • 23. Data: 2013-04-14 14:09:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 12:10:36 +0200, Mirek napisał(a):

    > Głosuję za trójfazowym, wolnoobrotowym. Ząbki faktycznie nie pasują -
    > nie ma położenia "stabilnego".

    Czyli co - podejrzewasz ze wirnik jest namagnesowany ?
    Latwo sprawdzic :-)

    A zabki tylko po to aby sie "nie zatrzaskiwal" ? Bo na pewno kazdy
    zabek nie jest namagnesowany inaczej, biegunow jest znacznie mniej, i
    silnik wcale nie jest taki wolnoobrotowy.

    > Jeśli chodzi o zastosowanie do slajdera, to może on się nadać, tylko
    > trzeba trzy półmostki i sterować:
    > 1: 000+++000---
    > 2: 0---000+++00
    > 3: ++000---000+

    Na moj gust to jednak reluktacyjny i powinno to chyba tak wygladac

    1: +--+--+--
    2: -+--+--+-
    3: --+--+--+

    ale to juz niech kolega kierownik sprawdzi :-)

    J.

  • 24. Data: 2013-04-14 14:20:32
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.04.2013 14:09, J.F. wrote:

    > Czyli co - podejrzewasz ze wirnik jest namagnesowany ?
    Wg mnie "mrowienie" świadczy o tym, że jest.

    > Latwo sprawdzic :-)

    Choćby śrubokrętem... tylko nie namagnesowanym.

    Mam na pewno reluktancyjny od drukarki D100 - kręci się bez żadnych
    wyczuwalnych "mrowień" - tam nie ma prawa być magnetyzmu szczątkowego,
    bo materiał nie pozwala. Inna sprawa, że ma znacznie mniej kroków na
    obrót... chyba 12 OIDP.

    > Na moj gust to jednak reluktacyjny i powinno to chyba tak wygladac

    Reluktancyjny trójfazowiec ;)

    > 1: +--+--+--
    > 2: -+--+--+-
    > 3: --+--+--+

    Tak też powinien "jakoś" działać... ale widziałeś krokowy z 3-ma fazami?

    Mirek.

  • 25. Data: 2013-04-14 15:20:00
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    Mirek wrote:

    [ciach]
> [...]
    > 2: 0---000+++00
    > 3: ++000---000+
    >
    > Nie wiem jak będzie działał bez kontroli położenia, ale spróbować warto.

    No właśnie w moim przypadku położenie jest ważne.

    Bo(o)t manager

  • 26. Data: 2013-04-14 15:53:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 14:20:32 +0200, Mirek napisał(a):
    > Reluktancyjny trójfazowiec ;)

    Ze skokiem rzedu 2 stopni ? Toz to krokowiec :-)

    > Tak też powinien "jakoś" działać... ale widziałeś krokowy z 3-ma fazami?

    Nie, ale teoria takowe wymienia, wiec widac kiedys byly.

    J.

  • 27. Data: 2013-04-14 19:46:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Bo t manager"
    > Rozebrałem drania:
    > http://tomeq.unixstorm.org/grupy/krokowy.JPG
    Co trzecia cewka grubszym drutem nawinięta?

    Robert

  • 28. Data: 2013-04-14 21:47:07
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    > 2: -+--+--+-
    > 3: --+--+--+
    >
    > ale to juz niech kolega kierownik sprawdzi :-)

    Wirnik jest managnesowany, tam gdzie mogłem sprawdzić, wkrętakiem i
    gwożdzikiem(oba przetestowane na okoliczność namagnesowania). Nie
    sprawdziłem tylko przy samej ośce, lożysko zasłania.
    Bo(o)t manager

  • 29. Data: 2013-04-15 02:01:48
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    Robert Wańkowski wrote:

    [ciach]
    > Co trzecia cewka grubszym drutem nawinięta?
    >
    > Robert
    Dobrze widzisz.

    Bo(o)t manager

  • 30. Data: 2013-04-15 08:46:14
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

    Posiadam silniczek:
    1. Pięć przewodów, czyli unipolarny,
    2. Zero jakichkolwiek informacji na nim mogących go zidentyfikować,
    3. 8 cewek, wydaje mi się że są z dosyć cieniutkiego druciku,
    4. Między 4 przewodami jest ok. 146,3 Ohm - wszystkie kombinacje, tak
    jakby wszystkie cewki były ze sobą połączone. Między nimi a piątym
    przewodem jest ok. 73,2 Ohma.
    5.Reaguje na baterię 1,5V, czyli przeskakuje o krok.
    6. Ma około 200 kroków na obrót - wynik może być obarczony błędem,
    ponieważ do badania była wykorzystywana bateryjka.

    Teraz mam dwa pytania:
    1. Na jakim napięciu powinien pracować, jak to sprawdzić?
    2. Czy da radę podłączyć go do PC za pomocą FT232RL i ULN2003? Mam
    gotową przejściówkę na FT232RL i zastanawiam się czy ULN2003 można do
    niej bezpośrednio podpiąć, do których pinów? Jak to najprościej zrobić?

    Janek