  • 1. Data: 2013-04-13 17:32:50
    Temat: Przejściówka z HDMI na czincze???
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    http://dx.com/p/hdmi-male-to-3-rca-male-component-ca
    ble-black-201260

    Ki czort? :-)

  • 2. Data: 2013-04-13 17:41:49
    Temat: Re: Przejściówka z HDMI na czincze???
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2013 10:32:50 -0500, Pszemol napisał(a):
    > http://dx.com/p/hdmi-male-to-3-rca-male-component-ca
    ble-black-201260
    > Ki czort? :-)

    Miniaturyzacja, rozumiem, a 4$ ?

    J.

  • 3. Data: 2013-04-13 17:55:33
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-04-13 17:32, Pszemol pisze:
    > http://dx.com/p/hdmi-male-to-3-rca-male-component-ca
    ble-black-201260

    > Ki czort? :-)

    Działa tylko w laptopach, które pod wyjście HDMI mają także podciągnięty
    analog. Na podobnej zasadzie działa to:

    http://allegro.pl/kabel-vga-hdmi-2m-gold-full-hd-d-s
    ub-vga-hdmi-i3170249525.html

    Ładnie to wyjaśnia:

    Należy pamietać ze HDMI podaje sygnal cyfrowy, a VGA analogowy, dlatego
    nie we wszystkich urzadzeniach podlączenie bezpośrednie będzie możliwe,
    jesli kabel przy bezpośrednim podlączeniu nie działa należy zaopatrzyć
    się w specjalny moduł zmieniający sygnal cyfrowy na analogowy. Nowe
    urządzenia elektroniczne czesto posiadają już taki modul wbudowany w sobie.

    Ciekawe ilu klientów się nabrało. Bo jeśli ktoś ma laptopa z takim
    ficzerem, na pewno ma to dokładnie opisane w instrukcji.

  • 4. Data: 2013-04-13 18:30:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ble-black-201260

    > Miniaturyzacja, rozumiem, a 4$ ?

    Nie chodzi mi ani o cenę ani o miniaturyzację tylko o to:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi
    HDMI to cyfrowy interface - na których pinach jest *analogowe* RGB?

  • 5. Data: 2013-04-13 18:36:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> wrote in message
    ble-black-201260

    > Działa tylko w laptopach, które pod wyjście HDMI mają także podciągnięty
    > analog.

    A które to laptopy i na których pinach HDMI mają component video Y+PB+PR?

> [...]
    >

    > Ciekawe ilu klientów się nabrało. Bo jeśli ktoś ma laptopa z takim
    > ficzerem, na pewno ma to dokładnie opisane w instrukcji.

    I znowu - które piny HDMI poświęcają dla sygnałów analogowych?
    I co się dzieje gdy do takiego lapka podłączymi "normalny" monitor cyfrowy
    HDMI?
    Czy te analogowe sygnały na cyfrowych wejściach nie przeszkadzają w niczym?

  • 6. Data: 2013-04-13 19:07:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2013 11:30:19 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Nie chodzi mi ani o cenę ani o miniaturyzację tylko o to:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi
    > HDMI to cyfrowy interface - na których pinach jest *analogowe* RGB?

    A czemu ma byc ? w tej wtyczce to sie miliard tranzystorow zmiesci,
    chyba starczy na konwersje :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-04-13 19:30:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A czemu ma byc ?
    > w tej wtyczce to sie miliard tranzystorow zmiesci,
    > chyba starczy na konwersje :-)

    Jakoś szczerze wątpię że ta przejściówka robi jakąkolwiek konwersję.
    Raz że do takiej konwersji trzeba coś więcej niż układ scalony, jakieś
    ceweczki, kondziorki pewnie wciaż potrzebne do torów analogowych
    a po drugie że gdyby tam była elektronika to nie kosztowałoby <$4:
    http://www.amazon.com/ViewHD-Universal-Composite-Con
    verter-Standard/dp/B0080KN18K/ref=pd_sim_e_6
    W drugą stronę (z composite do HDMI) jest to jeszcze droższe:
    http://www.amazon.com/Composite-HDMI-Converter-Scale
    r-720p/dp/B00284T0QG/ref=pd_sxp_f_pt

    Ja kupiłem sobie w DX.com 5-metrowy kabelek HDMI-HDMI aby puścić
    sygnał z komputera PC w dużym pokoju którym nagrywam TV przez
    ścianę do sypialni do drugiego TV wiszącego na ścianie - ciekawe czy
    będzie dobrej jakości za te $6 :-)
    http://dx.com/p/ultra-thin-24k-gold-plated-hdmi-1-4-
    male-to-male-connection-cable-5m-length-104882

    Sklep nie pisze czy to kabelek kategorii 1 czy 2 i czy nie będzie dawał
    zbyt dużego tłumienia, ale oceny użytkowników raczej pozytywne...

    TV w dużym pokoju (za nim schowany jest PC) będzie korzystał z DVI
    peceta na tej samej karcie video NVIDIA i połączony będzie przez
    1,5m przejściówkę DVI-HDMI, również za niecałe $6:
    http://dx.com/p/hdmi-male-to-male-connection-cable-w
    -hdmi-female-to-24-5-dvi-male-adapter-black-153cm-18
    4478

    Karta NVIDII umożliwia wysyłanie sygnału MS Media Center na oba
    ekrany jednocześnie, ale gdy jest tak skonfigurowany to w czasie startu
    peceta (POST/BIOS) obraz jest tylko na wyjściu DVI z jakiegoś powodu...

    Jeszcze muszę wykombinować jakiś transmiter sygnału IR z pilota
    trzymanego w ręce w sypialni do komputera z odbiornikiem IR
    w dużym pokoju :-)) Ale to samo mogę uzyskać myszką bluetooth...

  • 8. Data: 2013-04-13 19:36:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2013 12:30:53 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > ceweczki, kondziorki pewnie wciaż potrzebne do torów analogowych
    > a po drugie że gdyby tam była elektronika to nie kosztowałoby <$4:

    Dlatego pisalem - bardziej mnie dziwi cena niz istnienie :-)

    Ale pewnie masz racje, same kabelki, ciekawe gdzie wcisneli te analogi
    ..

    > Jeszcze muszę wykombinować jakiś transmiter sygnału IR z pilota
    > trzymanego w ręce w sypialni do komputera z odbiornikiem IR
    > w dużym pokoju :-)) Ale to samo mogę uzyskać myszką bluetooth...

    Wiadomo - swiatlowodem :-P

    J.

  • 9. Data: 2013-04-13 20:40:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Dlatego pisalem - bardziej mnie dziwi cena niz istnienie :-)
    >
    > Ale pewnie masz racje, same kabelki, ciekawe gdzie wcisneli
    > te analogi ..

    Podobno DVI do HDMI wykorzystuje tylko jedną parę sygnałów...
    Więc HDMI w lapku tak naprawdę potrzebuje tylko jedną minimalnie,
    czyli laptop może użyć innych pinów w niestandardowy sposób.

    > Wiadomo - swiatlowodem :-P

    Ciężko będzie, bez odpowiednich soczewek, wzmacniaczy... ;-)

    Muszę takie coś znaleźć tylko na jakiejś chinskiej witrynie bez tak drogiej
    wysyłki jak na tej aukcji: http://www.ebay.com/itm/170930299276
    Szkoda że nie ma czegoś takiego na dx.com (albo nie mogę znaleźć).

    Ale znalazłem inne dziwnie tanie rzeczy, jak to:
    http://dx.com/p/compact-usb-mpeg-2-h-264-dvb-t-digit
    al-tv-dongle-with-remote-controller-64024
    To są już jaja jakieś... :-) Ile Chinczyk za to dostaje po odliczeniu
    działki
    dla dx.com, dla poczty (darmowa wysyłka do USA!) i kosztów pakowania?

  • 10. Data: 2013-04-13 20:47:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > wysyłki jak na tej aukcji: http://www.ebay.com/itm/170930299276
    > Szkoda że nie ma czegoś takiego na dx.com (albo nie mogę znaleźć).

    Ten Chinczyk, jak na razie, jest najmniej zachłanny:
    http://www.ebay.com/itm/230902887890