-
171. Data: 2015-03-31 22:01:56
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: masti <g...@t...hell>
RadoslawF wrote:
> W dniu 2015-03-31 o 18:17, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>
>>> Tak i to poważne.
>>> W momencie wyprzedzania na naszych drogach (dwu kierunkowych)
>>> automat jest najgorszym możliwym rozwiązaniem.
>>> Wiem że są automaty z możliwością ręcznej zmiany, tyle
>>> że jest ich na tyle mało że chyba mogę je pominąć.
>>
>> Nie wiem jakimi automatami jeździłeś - ale pieprzysz głupoty.
>> Współczesny automat (nie zrobotyzowane gó...no) zrobi to zdecydowanie
>> lepiej niż 99,95% kierowców. Rzadko który kierowca redukuje o 2-3 biegi
>> w dół przy 100-120 km/h. automat robi to zawsze gdy go o to poproszę -
>> wcisnę mocno i szybko pedał gazu.
>> W chwili gdy Ty wciśniesz sprzęgło ja mam już zapięty o 2 numery niższy
>> bieg i jestem w połowie wyprzedzania.
>> Identycznie jest z włączaniem się do ruchu na rozbiegówkach
>> autostradowych - wciskam pedał gazu w podłogę i wskakuję płynnie w
>> połowie rozbiegu między samochody jadące 120-130km/h.
>
> To dlaczego żaden z chwalących automaty nie poda nazw aut z tym
> cudownie działającym automatem tylko dopisuje dupochron w stylu
> "współczesny", "ze sprzęgłem hydraulicznym" czy jeszcze z czymś
> innym.
> Napisz wreszcie w jakich samochodach są te cudowne automaty,
> przy okazji okaże się jaki procent automatów to te zachwalane
> oraz ile tak naprawdę kosztują.
mercury Villager
Jeep Cheeroke - choć tu jest trochę bardziej wołowaty
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
172. Data: 2015-03-31 22:04:24
Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Od: masti <g...@t...hell>
J.F. wrote:
> Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
> On Tue, 31 Mar 2015 16:40:00 +0200, "J.F."
>>Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
>>>>>> A na trasie w czasie manewrów wyprzedzania - to już w miażdżącej
>>>>>> większość wypadków automatem zrobi się to sprawniej. Bo zanim
>>>>>> typowy kierowca wykona te wszystkie czynności...
>>>>
>>>>> Ty to na poważnie napisałeś ?
>>>>Masz jakieś wątpliwości?
>>
>>>No coz, wielu posiadaczy automata pisze, ze oni w gaz, a samochod
>>>mysli, mysli, mysli az w koncu decyduje sie wyprzedzac. I to ich
>>>wk*.
>
>>Widac znasz rozwiazania z lat 50. Dzisiaj jest deko inaczej. Komputer
>
> No coz, te opinie zdarzaly sie jeszcze niedawno.
> Owszem, jak polskie - mogly dotyczyc aut sprzed 10-15 lat.
zazwyczaj podawane przez ludzi, którzy w zyciu automatem nie jeździli.
ale za to są ekspierdami
>>Rozwiazanie europejskie to dupy zawracanie
>
> Mowisz ?
> To czemu to robia, zamiast wsadzic jakis sprawdzony automat ?
> Historia marketingu zna rozne powody, ale oficjalnie to sie chwala
> szybka zmiana biegu w DSG jednak.
i kkoszty czyli zyski dla koncernóoe
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
173. Data: 2015-03-31 22:22:08
Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
W dniu 2015-03-31 o 17:08, Cavallino pisze:
>>>> Jeżeli masz na myśli klasyczny automat ze sprzęgłem/przekładnią
>>> Dokładnie takie mam na myśli.
>> Takie z 3 biegami?
>To zależy od silnika.
>Jak były produkowane silniki długoskokowe, to wystarczał Ford-T z
>dwoma biegami. Nyska, OIDP miała 3 biegi ;)
>Teraz są silniki krótkoskokowe lub wręcz podkwadratowe, o stromej
>charakterystyce momentu obrotowego - więc wymagają większej ilości
>biegów. Już od lat 70-tych są klasyczne "automaty" z 4 i więcej
>biegami.
Mowisz ze to od skoku zalezy ?
A nie od mocy ... skoro auto ma trudnosc z osiagnieciem 80, to po co
mu wiecej biegow :-)
Ja zas narzekam ze moje auto za szybko jezdzi ... min 7km/h ...
W tych amerykanskich automatach to jeszcze to "sprzeglo hydrauliczne"
dochodzi, a tak naprawde przekladnia o zmiennym przelozeniu ... no i
odgorne ograniczenie do 55mph, po co wiecej biegow :-)
J.
-
174. Data: 2015-03-31 22:29:25
Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Od: masti <g...@t...hell>
J.F. wrote:
> Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
> W dniu 2015-03-31 o 17:08, Cavallino pisze:
>>>>> Jeżeli masz na myśli klasyczny automat ze sprzęgłem/przekładnią
>>>> Dokładnie takie mam na myśli.
>>> Takie z 3 biegami?
>
>>To zależy od silnika.
>>Jak były produkowane silniki długoskokowe, to wystarczał Ford-T z
>>dwoma biegami. Nyska, OIDP miała 3 biegi ;)
>>Teraz są silniki krótkoskokowe lub wręcz podkwadratowe, o stromej
>>charakterystyce momentu obrotowego - więc wymagają większej ilości
>>biegów. Już od lat 70-tych są klasyczne "automaty" z 4 i więcej
>>biegami.
>
> Mowisz ze to od skoku zalezy ?
> A nie od mocy ... skoro auto ma trudnosc z osiagnieciem 80, to po co
> mu wiecej biegow :-)
>
> Ja zas narzekam ze moje auto za szybko jezdzi ... min 7km/h ...
>
> W tych amerykanskich automatach to jeszcze to "sprzeglo hydrauliczne"
> dochodzi, a tak naprawde przekladnia o zmiennym przelozeniu ... no i
> odgorne ograniczenie do 55mph, po co wiecej biegow :-)
no popatrz. A mój latał 140 po autostradach i mu nie przeszkadzało.
Fakt, że miał fabryczną chodnice oleju do skrzyni :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
175. Data: 2015-03-31 23:01:00
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Marek f...@f...com ...
> A jaka marka ma takie fajne rozwiązania? :-)
Fiat Ducato 2012r. 115KM
-
176. Data: 2015-03-31 23:05:26
Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>>>> Jeżeli masz na myśli klasyczny automat ze sprzęgłem/przekładnią
>>>
>>> Dokładnie takie mam na myśli.
>>
>> Takie z 3 biegami?
>>
>
> To zależy od silnika.
> Jak były produkowane silniki długoskokowe, to wystarczał Ford-T z dwoma
> biegami. Nyska, OIDP miała 3 biegi ;)
>
> Teraz są silniki krótkoskokowe lub wręcz podkwadratowe, o stromej
> charakterystyce momentu obrotowego - więc wymagają większej ilości biegów.
> Już od lat 70-tych są klasyczne "automaty" z 4 i więcej biegami.
Ale 3 biegowe nadal dominują?
Bo kilkuletni Dodge Caravan kuzyna właśnie tyle ma OIDP.
Jazda tym czymś to jakiś koszmar - sto razy wolałbym manual.
-
177. Data: 2015-03-31 23:44:35
Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
>> Teraz są silniki krótkoskokowe lub wręcz podkwadratowe, o stromej
>> charakterystyce momentu obrotowego - więc wymagają większej ilości
>> biegów. Już od lat 70-tych są klasyczne "automaty" z 4 i więcej
>> biegami.
>Ale 3 biegowe nadal dominują?
No nie, to juz prehistoria
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ZF_transmission
s
Powariowali z ta iloscia biegow :-)
Ale ... to europejski producent, w USA moze inaczej wygladac :-)
Amerykanski moze miec 4 biegi
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AXOD_transmission
>Bo kilkuletni Dodge Caravan kuzyna właśnie tyle ma OIDP.
Nie wyciagaj wnioskow z 1,2,3 na dzwigni.
http://en.wikipedia.org/wiki/TorqueFlite
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Chrysler_transm
issions
http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Caravan
3, 4, 6 w zaleznosci od modelu
J.
-
178. Data: 2015-04-01 00:33:50
Temat: Re: [OT]Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: m <m...@g...com>
W dniu 31.03.2015 o 21:17, LordBluzg(R) pisze:
>> >Zakłócenia zakłóceniami, ale ludzie nie rozumieli co mówię i koniec
>> >końców i tak musiałem słuchawkę rozłączać i rozmawiać normalnie z aparatu.
> Pewnie masz "bas" w głosie:) Mam takiego znajomego i wolę jak pisze niz
> jak mówi:)
Zdecydowanie bas. Jednak słuchawki "do skype" kupione w markiecie za
30zł (tyle że kablowe) dają radę (w skype).
>> >
>> >Ale rzeczywiście, było *ciutkę* lepiej, nie na tyle jednak żeby po
>> >zepsuciu się kupić nowe.
>> >
>> >No i nie kupiłem także dlatego że się obraziłem na producenta za to że
>> >mi odrzucił reklamację bo nie zareklamowałem razem z opakowaniem. A kto
>> >normalny takie opakowanie trzyma?
> Ja trzymam. Mam tam ładowarkę, której nie używam i zestaw "gumek", poza
> tym to opakowanie nie jest brzydkie:)
Może i nie jest brzydkie, ale niepraktyczne, nieprostokątne i ogólnie
kłopotliwe. Jako że od ponad dekady nie zdarzyło mi się żebym naprawdę
musiał reklamować z opakowaniem, to po odczekaniu tych kilkunastu dni na
zwrot do sklepu "bo tak" opakowanie wywaliłem. A tu siurpryza - ktoś
potraktował wymagania gwarancyjne na poważnie :).
p. m.
-
179. Data: 2015-04-01 04:07:11
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-03-31 o 21:07, Cavallino pisze:
>
>>>>>> Po to, żeby przekonać się że 240 konny Landrover Discovery Sport,
>>>>>> czy 180
>>>>>> konny Jeep Cherokee nie może dać rady na torze 130 konnemu Nissanowi
>>>>>> XTrailowi, właśnie dlatego, że w Nissanie jako jedynym była manualna
>>>>>> skrzynia?
>>>>>
>>>>> Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
>>>>> W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się przejawia?
>>>>>
>>>> Automat w terenie ? nie żartuj.
>>>
>>> Generalnie tak, bo nie przypala sprzęgła jazdą na półsprzęgle.
>>>
>> Jak ktoś jedzie na pół sprzęgle to znaczy że jeździć nie potrafi
>
> W ternie dużo łatwiej o takie przypadki, panie specjalisto od wszystkiego.
>
To że łatwiej nie oznacza że dobry kierowca spali, a jak nie jest dobry
to lepiej żeby z drogi nie zjeżdżał.
Pozdrawiam
-
180. Data: 2015-04-01 04:08:53
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-03-31 o 21:35, J.F. pisze:
>>>>> Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
>>>>> W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się przejawia?
>>>> Automat w terenie ? nie żartuj.
>>> Generalnie tak, bo nie przypala sprzęgła jazdą na półsprzęgle.
>>
>> Jak ktoś jedzie na pół sprzęgle to znaczy że jeździć nie potrafi
>> a nie że potrzebny mu automat. Co ciekawsze to tacy specjaliści
>> potrafią sprzęgło spalić bez wjeżdżania w teren.
>
> A jednak automat lepszy
> https://youtu.be/SsuO9LJpCkk?t=423
>
Na drugiej drugiej stronie tej dziwnej planety.
Sprawdź jak się bawią i czym w naszej części świata.
Pozdrawiam