eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKretynizmy... (było DPF)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 403

  • 91. Data: 2015-03-30 18:04:25
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    > On Sun, 29 Mar 2015 18:31:37 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    >> W automatycznej skrzyni nie ma nijakich synchronizatorow, nie ma tez
    >> sprzegla. Wiec nie tzreba tarczy wymieniac co i rusz. Nie ma sie co
    >> zepsuc.
    >
    > Zaczynam się zastanawiać czy taki znawca wszystkiego jak j.f. wie jak jest
    > zbudowana aut. skrzynia. Po zadanych pytaniach i wygłoszonych opiniach mam
    > spore wątpliwości....

    Świat coraz szybciej odchodzi od automatów olejowych, a coraz częściej są to
    dwusprzęgłowe skrzynie zautomatyzowane.
    Czyli z wszystkimi wadami skrzyń manualnych oraz automatycznych.



  • 92. Data: 2015-03-30 18:05:37
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Co najmniej jeden się sprawdził - DSG w wydaniu VW

    Powiedz to megrimsowi.


  • 93. Data: 2015-03-30 18:25:42
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 30 Mar 2015 11:53:37 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zaraz, bylo na gorce, wiec hamulec trzymamy caly czas.
    >Jak sie znudzi naciskac - to co wystarczy N, czy trzeba P ?
    >

    Zawsze P. N uzywa sie tylko wtedy gdy samocgod tzreba pchac lub
    ciagnac.

    >Puszcza hamulec i naciska gaz - to i w manualu dziala, o ile gorka
    >lagodna, a odstep z tylu wiekszy.
    >W sumie manipulacji podobna ilosc.
    >
    >Za to doceniam pod stroma gore, gdzie pewnie wystarczy nacisnac gaz i
    >puscic hamulec - ekwilibrystyka z recznym w manualu jest spora.
    >
    >J.

    Puscic hamulaec i nacisnac gaz

    A.L.
    >


  • 94. Data: 2015-03-30 18:28:37
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 30 Mar 2015 10:51:16 +0200, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    >Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    >news:283hhadkhegho0h97mhkgfq4da1ucgin74@4ax.com...
    >> On Sun, 29 Mar 2015 21:52:18 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    >>
    >>>W dniu 2015-03-29 o 19:19, J.F. pisze:
    >>>
    >>>> Cena, kolego cena. No i inne koszty.
    >>>> A najwyrazniej zmienianie biegow tym kilkuset milionow ludzi nie
    >>>> sprawia trudnosci.
    >>>
    >>>Tylko cena.
    >>>Nie chodzi o trudność zmieniania biegów, tylko wyciągania z portfela :-)
    >>
    >> NA przyklad na wymiane tarczy sprzegla co i rusz...
    >>
    >
    >
    >Sprzęgło normalnie używane wytrzymuje 150-200 tys. km. Koszt 800 - 2000 zł.
    >W automatach wymieniasz olej co 60 tys., koszt 700 zł (pytałem się w zeszłym
    >tygodniu, bo muszę wymienić).

    700 zlotych? Loco usa 50 dolcow. Lupia z was skore w Europie.

    >Więc czy wymienisz sprzęgło czy 3 razy olej w
    >tym przebiegu, to na jedno wychodzi. Dodatkowo w skrzyni automatycznej masz
    >jakieś zaworki, tarczki, czujniki, filtry, sterownik elektroniczny. Więcej
    >rzeczy, które mogą się popsuć.

    Jakos nigdy mi sie nei zepsulo. Ani nikomu z krewnych-i-znajomych.
    Probka dosyc liczna.

    >Wygoda jest, nie przeczę, trzeba się tylko przyzwyczaić do zmian biegów
    >według widzimisię skrzyni. Ale automat wymaga dodatkowych czynności
    >serwisowych.

    Zadnych nie wymaga. Przynajmniej w USA

    A.L.


  • 95. Data: 2015-03-30 18:32:37
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 30 Mar 2015 18:04:25 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >
    >Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:a...@n...neo
    strada.pl...
    >> On Sun, 29 Mar 2015 18:31:37 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    >>> W automatycznej skrzyni nie ma nijakich synchronizatorow, nie ma tez
    >>> sprzegla. Wiec nie tzreba tarczy wymieniac co i rusz. Nie ma sie co
    >>> zepsuc.
    >>
    >> Zaczynam się zastanawiać czy taki znawca wszystkiego jak j.f. wie jak jest
    >> zbudowana aut. skrzynia. Po zadanych pytaniach i wygłoszonych opiniach mam
    >> spore wątpliwości....
    >
    >Świat coraz szybciej odchodzi od automatów olejowych, a coraz częściej są to
    >dwusprzęgłowe skrzynie zautomatyzowane.

    Trzeci swiat?...

    A.L.


  • 96. Data: 2015-03-30 18:35:45
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 30 Mar 2015 08:38:02 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:

    >W dniu 2015-03-30 o 01:32, A.L. pisze:
    >>> Typowy użytkownik samochodu, przynajmniej w naszej długości
    >>> geograficznej, kieruje się zasobnością swojego portfela, kupno samochodu
    >>> i jego dalsza eksploatacja mocno ten portfel drylują, a skrzynia
    >>> automatyczna jeszcze bardziej.
    >>
    >> Niby jak "dryluje"?...
    >
    >Automat jest póki co droższy w zakupie i późniejszej eksploatacji.

    Dlaczego jest drozszy w eksploatacji? Poki co, nie zauwazylem zeby byl
    drozszy w zakupie

    A.L.


  • 97. Data: 2015-03-30 18:47:07
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Mar 2015 11:28:37 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Zadnych nie wymaga. Przynajmniej w USA

    A czy czasem u Was ciągle nie są stosowane te klasyczne, ze sprzęgłem
    hydrokinetycznym stąd mniej awaryjne?

    --
    Marek


  • 98. Data: 2015-03-30 18:59:19
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On Mon, 30 Mar 2015 11:28:37 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    >> Zadnych nie wymaga. Przynajmniej w USA
    >A czy czasem u Was ciągle nie są stosowane te klasyczne, ze sprzęgłem
    >hydrokinetycznym stąd mniej awaryjne?

    Oczywiscie ze sa, ale i starsze europejskie tez takie sa.

    No i zdaje sie od dosc dawna skrzynia potrafi zblokowac to sprzeglo,
    zeby strat nie wnosilo.

    J.


  • 99. Data: 2015-03-30 19:18:29
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-03-29 o 18:56, Marek pisze:
    > On Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun <i...@j...ru> wrote:
    >> I manual ma swój urok.
    >
    > Mnie nie przeszkadza, że są dziwacy, którzy lubią. Niech sobie lubią.
    > Wkurza mnie natomiast to, że tacy kreują u nas rynek i w efekcie mamy,
    > że producentom nie opłaca się proponować wersji autom. skoro i tak
    > (lepiej) się sprzeda manual. A jak jest dostępny automat to
    > odstraszają tych co by może chcieli wygórowanymi ekstra kosztami.
    > Jakby niewiadomo jaki to był luksus. W efekcie w sprzedaży nowych
    > samochodów udział automatów to nadal mniejszość, chociaż powoli
    > sprzedaż rośnie.
    >

    Kreują rynek? Coś około 2x lat jeździłem automatami, zupełnie nie było
    powodów do narzekań, ale gdy mi brat dał się przejechać Passatem z
    automatem który posiadał 1.8 litrowy silnik i coś około 100 KM mocy to
    za takie coś producent powinien w pace wylądować. Tak więc automat i
    owszem, jednak do tego potrzeba większego silnika i sporej mocy. I tak
    już nawiasem - od kilku lat jeżdżę manualami i zupełnie mi nie tęskno do
    automatów.


  • 100. Data: 2015-03-30 20:10:23
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:r9uihaldmcu609grtamgqsno5s070kha7k@4ax.com...
    > On Mon, 30 Mar 2015 10:51:16 +0200, "yabba"
    > <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    >
    >>Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    >>news:283hhadkhegho0h97mhkgfq4da1ucgin74@4ax.com...
    >>> On Sun, 29 Mar 2015 21:52:18 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    >>>
    >>>>W dniu 2015-03-29 o 19:19, J.F. pisze:
    >>>>
    >>>>> Cena, kolego cena. No i inne koszty.
    >>>>> A najwyrazniej zmienianie biegow tym kilkuset milionow ludzi nie
    >>>>> sprawia trudnosci.
    >>>>
    >>>>Tylko cena.
    >>>>Nie chodzi o trudność zmieniania biegów, tylko wyciągania z portfela :-)
    >>>
    >>> NA przyklad na wymiane tarczy sprzegla co i rusz...
    >>>
    >>
    >>
    >>Sprzęgło normalnie używane wytrzymuje 150-200 tys. km. Koszt 800 - 2000
    >>zł.
    >>W automatach wymieniasz olej co 60 tys., koszt 700 zł (pytałem się w
    >>zeszłym
    >>tygodniu, bo muszę wymienić).
    >
    > 700 zlotych? Loco usa 50 dolcow. Lupia z was skore w Europie.

    Dlatego z powodu cen w Europie przyjmują się inne rozwiązania techniczne niż
    w Ameryce.

    >
    >>Więc czy wymienisz sprzęgło czy 3 razy olej w
    >>tym przebiegu, to na jedno wychodzi. Dodatkowo w skrzyni automatycznej
    >>masz
    >>jakieś zaworki, tarczki, czujniki, filtry, sterownik elektroniczny. Więcej
    >>rzeczy, które mogą się popsuć.
    >
    > Jakos nigdy mi sie nei zepsulo. Ani nikomu z krewnych-i-znajomych.
    > Probka dosyc liczna.
    >

    Jakie przebiegi osiągały te samochody?

    >>Wygoda jest, nie przeczę, trzeba się tylko przyzwyczaić do zmian biegów
    >>według widzimisię skrzyni. Ale automat wymaga dodatkowych czynności
    >>serwisowych.
    >
    > Zadnych nie wymaga. Przynajmniej w USA

    W Europie wymagają. Nalejesz złego oleju, to szarpie. Nie wymienisz oleju,
    to coś tam w środku się przypali. Jakaś opaska w środku się urwie, to nie
    można ruszyć ani do przodu ani do tyłu.


    O ile USA wyprzedza Europę w skrzyniach automatycznych w osobówkach, to w
    przypadku ciężarówek jest zacofane. Jak czytam sobie w Internecie, to ciągle
    są w produkcji niesynchronizowane skrzynie biegów.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20 ... 30 ... 41


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: