  • 11. Data: 2009-05-20 12:09:53
    Temat: Re: Kotwienie w ziemi
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 May, 12:57, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:

    > kawalek linki ? wujek gugel na hasło favier wyszukuje grzejniki :)

    Jo, Jak dasz radę wkręcić to w ziemię, to zgiąć już nie dasz rady:
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a30bf0566d
    6f7c42
    Tylko jakiś fest kabestan trzeba by z handszpakami i szantymenem
    dodać :-)
    Konrad

  • 12. Data: 2009-05-20 12:44:47
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a30bf0566d
    6f7c42

    Dzieki, Jak sasiedzi zobacza, ze wkrecam grzejniki w glebe, to mnie
    wiecej na grilla nie zaprosza :)

    Na alledrogo wyczailem kilka roznych swidrow. Wiec
    pomysly dojrzewaja :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 13. Data: 2009-05-20 14:21:59
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Betonowanie nie wchodzi w gre. Mam pare ciezkich kamieni, ale dzwig
    > bedzie m.in. sluzyl wlasnie ich przenoszeniu. Nie mam tez drzew, do
    > ktorych
    > moglbym doczepiac liny.
    >
    > Nawet nie wiem, jak taka kotwa powinna wygladac. W zeszlym roku zrobilem
    > takie 'sledzie' ze zbrojeniowki dwudziestki, dlugosci po 30 cm i musze
    > powiedziec,
    > ze w paszczystej glebie maja one trudnosci z utrzmaniem plandeki na
    > samochodzie :(
    >
    > Poradzcie, jakie zrobic kotwy i jak je mocowac w gruncie.

    Kupić w sklepie żeglarskim kotwy do kotwiczenia jachtu
    na brzegu. To taka nieco większa wersja korkociągu... :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 14. Data: 2009-05-20 14:23:24
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Konrad Anikiel wrote:
    > Jo, Jak dasz radę wkręcić to w ziemię, to zgiąć już nie dasz rady:
> [...]

    To mozna kupic nawet na allegro

    > szantymenem

    Ale tego to juz od 100 lat mamy deficyt... :-)
    A moze jeszcze kazesz dokupic z tuzin galernikow?

    Pozdro

    Maseł

  • 15. Data: 2009-05-20 14:36:59
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    > Kupić w sklepie żeglarskim kotwy do kotwiczenia jachtu
    > na brzegu. To taka nieco większa wersja korkociągu... :-)

    z całym szacunkiem, już chyba lepiej favier + kabestan + handszpaki
    opatrzone szantymenami. Mój pies (27 kg) jest w stanie samodzielnie
    wyciągnąć taką kotwę (wkręconą do końca) z gliniastej, przerośniętej
    trawą, ciężkiej ziemi. A raz zwiało mnie na środek jeziora, bo
    przycumowałem do dwóch takich kotew. Teraz rdzewieją w piwnicy, nie
    sądzę żebym znalazł kiedyś dla nich jakiekolwiek sensowne zastosowanie...

  • 16. Data: 2009-05-21 08:07:19
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Po przeczytaniu wszytkich podpowiedzi wpadlem na jeszcze
    jeden pomysl.
    Polega on na zrobieniu podporki w formie scietego ostroslupa
    prostokatnego (kwadratowego) z profili 30x30x2.
    Podstawa dolna, kwadratowa, o boku okolo jednego metra,
    wysokosc do okolo polowy patyka dzwigu ( 230 cm) , scieta
    podstawa gorna tak dobrana, zeby w miare ciasno obejmowala patyk
    (powiedzmy tolerancja 1 mm).
    Na profile tworzace podstawe dolna moglbym polozyc kilka bloczkow
    betonowych,po stronie przeciwnej do ramienia dzwigu.
    Z profilami powinienem sie zmiescic z 100 pln.

    Co Wy na to ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 17. Data: 2009-05-21 08:52:45
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Nawet nie wiem, jak taka kotwa powinna wygladac.

    http://www.pat4x4.pl/sklep/images/kot.jpg

    Jest to kotwica używana przez ofrołdowców jak nie ma drzewa żeby zmotę
    przyczepić i wytargać z błota.

    w google wpisz "offroad kotwica" będzie wiele fotek.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 18. Data: 2009-05-21 08:55:55
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:
> [...]
    > betonowych,po stronie przeciwnej do ramienia dzwigu.
    > Z profilami powinienem sie zmiescic z 100 pln.

    A mozesz to narysowac - w szczegolnosci uwzgledniajac dlugosc ramienia
    tego dzwigu i max ciezar, ktory chcesz na tym powiesic? (bo jak to
    czytam, to mi sie to juz w myslach przewraca ten dzwig na Ciebie - a z
    punktu widzenia tej grupy - byloby troche szkoda, gdyby tak sie stalo...)

    IMHO - budujesz hustawke, gdzie na krotszym ramieniu chcesz polozyc
    kilka cegiel, a na dluzszym chcesz powiesic blok silnika od swojego
    mercedesa (czy czym tam jezdzisz...). Osią obrotu jest tu krawedz
    podstawy przeciwna do tej na ktorej chces budowac domki z cegielek...

    Pozdro

    Maseł

  • 19. Data: 2009-05-21 09:15:48
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Agent 0700 wrote:

    > http://www.pat4x4.pl/sklep/images/kot.jpg
    >
    > Jest to kotwica używana przez ofrołdowców jak nie ma drzewa żeby zmotę
    > przyczepić i wytargać z błota.

    Hmmm - w tym przypadku na drugim koncu jest wyciagarka. Watpie, zeby
    Pluton byl w stanie sam naciagnac sznurki od swojego masztu (dzwigu) na
    tyle mocno, aby ta kotwica wbila sie stabilnie w ziemie. Z reszta - tu
    tez podejrzewam, ze ta kotwica wymaga wspolpracy dwoch ludzi (i
    zastanawiam sie, czy byly przypadki, ze jednak nie dosc mocno wbila sie
    w ziemie? Widok takiej kotwicy mknacej w strone landrowera mogl byc dla
    kierowcy niezapomnianym przezyciem - o ile przezyl)

    Pozdro

    Maseł

  • 20. Data: 2009-05-21 11:16:24
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > A mozesz to narysowac - w szczegolnosci uwzgledniajac dlugosc ramienia
    > tego dzwigu i max ciezar, ktory chcesz na tym powiesic?

    Poslalem szkic na priva. Ramie - maks 2 metry, udzwig: maks 300 kg.

    > IMHO - budujesz hustawke, gdzie na krotszym ramieniu chcesz polozyc
    > kilka cegiel, a na dluzszym chcesz powiesic blok silnika od swojego
    > mercedesa (czy czym tam jezdzisz...).

    Na dluzszym powiesze taczke z glinopiachem i bede ja wyciagal
    z 3-metrowego wykopu za pomoca recznej wyciagarki lancuchowej.

    > Osią obrotu jest tu krawedz
    > podstawy przeciwna do tej na ktorej chces budowac domki z cegielek...

    Osia obrotu sa 2 zawiasy na patyku, tak jak tu:

    http://www.orome.pl/promocje/wciagarka_budowlana_p20
    0.htm

    tylko ZNACZNIE solidniejsze (tak patyk jak i zawiasy)

    pozdrawiam
    pluton