  • 1. Data: 2009-05-20 08:32:16
    Temat: Ile % obciązenia idzie na...
    Od: OneiroO <o...@o...pl>

    Witam,

    Mam problem z przeliczeniem pewniej rzeczy.

    Jest sobie kolumna rafinacyjna. W środku są tzw. pólki (ale nie tylko).

    Pólki są ułożone jedna nad drugą i jedna pólka jest zbudowana z iluś tam
    paneli, które są odpowiednio pogięte z blachy (z punku widzenia
    wytrzymałościowego mają żebra). Na polki od dołu działa ciśnienie, a od
    góry jest ciecz.

    Wszystko wis na tzw. support ring'ach (pierścieniach około 50-80mm na
    promieniu mniej niż średnia wewnętrzna kolumny).

    Problem pojawia się przy dużych średnicach - trzeba użyć belek. I teraz
    albo stosuje się 1-dną albo dwie belki.
    I właśnie problem jest z przeliczeniem, ile procent obciążenia idzie na
    support ring, a ile na belkę (przy 1-dnej belce - jest na środku
    kolumny, przymocowana do jej ściany). Znam metodę przybliżoną ( pod
    wieczór wrzucę rysunek), działa dobrze, ale potrzebuję dokładnych obliczeń.

    Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć odpowiedni wzór albo jak
    to policzyć/wyprowadzić?

    Pozdrawiam, Krzysiek

  • 2. Data: 2009-05-20 08:37:26
    Temat: Re: Ile % obciązenia idzie na...
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 May, 09:32, OneiroO <o...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć odpowiedni wzór albo jak

    Odpowiedź jest na allegro, ale skoro tu nie wolno wklejać linków z
    allegro... radź sobie sam :-)
    Konrad

  • 3. Data: 2009-05-20 10:16:11
    Od: OneiroO <o...@o...pl>

    Konrad Anikiel pisze:

    > Odpowiedź jest na allegro, ale skoro tu nie wolno wklejać linków z
    > allegro... radź sobie sam :-)
    > Konrad

    :) możesz podesłać mi linka na pocztę

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-05-20 13:11:14
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 20 May 2009 10:32:16 +0200, OneiroO <o...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć odpowiedni wzór albo jak

    A na studiach nei uczyli?... Pzrerazenie mnie ogarnia ze inzynier
    projektujacy cos tam przemyslowego szuka odpowiedzi na usenecie.

    To tak jakby chirurg przed operacja studiowal Mala Encyklopedie
    Zdrowia...

    A.L.

    P.S. No, chyba ze to student,...

  • 5. Data: 2009-05-20 13:23:44
    Temat: Re: Ile % obcišzenia idzie na...
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 May, 14:11, A.L. <a...@a...com> wrote:

> [...]
    > Zdrowia...
    >
    > A.L.
    >
    > P.S. No, chyba ze to student,...- Hide quoted text -

    Niech Pana Profesora przerażenie nie bierze, nic nie ma złego w
    szukaniu pomocy, choćby i w usenecie. Tyle że można jej szukać w
    mądrzejszy sposób niż od obstawiania innych użytkowników forum :-)
    Konrad
    PS porównanie usenetu do Małej Encyklopedii Zdrowia jest ciekawe.
    Które konkretnie podobieństwa ma Pan na myśli?

  • 6. Data: 2009-05-20 13:36:54
    Od: A.L. <a...@a...com>

    "Jaki wzor uzyc?"

    A.L.

  • 7. Data: 2009-05-20 13:48:44
    Temat: Re: Ile % obci zenia idzie na...
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 May, 14:36, A.L. <a...@a...com> wrote:

    > "Jaki wzor uzyc?"

    Pańska (zapewne zwykle niezawodna) zdolność do oceny problemu chyba
    jednak odrobinę szwankuje. Ja w każdym razie takiego pytania nie
    widziałem.
    Konrad

  • 8. Data: 2009-05-20 13:57:59
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > projektujacy cos tam przemyslowego szuka odpowiedzi na usenecie.
    >
    > To tak jakby chirurg przed operacja studiowal Mala Encyklopedie

    To jak w tym (starym) dowcipie:
    rozmawia dwoch studentow politechniki i jeden mowi:
    -wiesz, jak sobie pomysle, co ze mnie za inzynier, to boje sie isc do
    lekarza.

    pozdrawiam
    pluton

  • 9. Data: 2009-05-20 15:01:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 May, 14:57, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:

    > To jak w tym (starym) dowcipie:
    > rozmawia dwoch studentow politechniki i jeden mowi:
    > -wiesz, jak sobie pomysle, co ze mnie za inzynier, to boje sie isc do
    > lekarza.

    Bez przesady. Mnie gówno nauczyli na politechnice a robię wytwornice
    pary do atomowych okrętów podwodnych. Wszystko jest kwestią zdolności
    do przyswajania nowej wiedzy, a narzędziem do tego jest także
    zadawanie pytań.
    Konrad

  • 10. Data: 2009-05-20 15:02:26
    Od: OneiroO <o...@o...pl>

    A.L. pisze:

> [...]
    > projektujacy cos tam przemyslowego szuka odpowiedzi na usenecie.
    >
    > To tak jakby chirurg przed operacja studiowal Mala Encyklopedie

    Nie wiem jak to zrozumiałeś, ale rozwiązanie inżynierskie (czyli nie
    akademickie, dokładne),a szukam dokładnego wzoru, albo metody jego
    wyprowadzenia. Potrzebuję na pracę dyplomową. Studiuję zaoczne i na
    polibudzie będę za w weekend, na razie nie mam żadnego źródła, więc się
    pytam tutaj.

    PS. A gdzie można jeszcze się o to spytać, pewno jest kupa forów
    inżynierskich, ale jakie byłoby najwłaściwsze?

    Pozdrawiam, Krzysiek