  • 1. Data: 2009-06-23 15:16:01
    Temat: Kopiowanie karty SIM
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Witam serdecznie.
    Może pytanie naiwne (nie znam się zupełnie na telefonach komórkowych):
    czy "domowym sposobem" (ew. w punktach "usługowych") można skopiować
    kartę SIM telefonu komórkowego?

    Chcę miec możliwosc korzystania z dwóch aparatów (oczywiscie nie w tym
    samym czasie, jeden będzie zalogowany...). Czy po zgłoszeniu zaginięcia
    karty SIM do operatora i uzyskaniu nowej (pewnie po dokonaniu odpowiedniej
    opłaty...) obie karty SIM będą aktywne? Czy różnią się one jakos?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 2. Data: 2009-06-23 15:21:24
    Temat: Re: Kopiowanie karty SIM
    Od: raz-dwa-trzy <i...@g...com>

    On 23 Cze, 17:16, DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:
    > Witam serdecznie.
    > Może pytanie naiwne (nie znam się zupełnie na telefonach komórkowych):
    > czy "domowym sposobem" (ew. w punktach "usługowych") można skopiować
    > kartę SIM telefonu komórkowego?

    Nie. Zbyt duży high tech i zabezpieczenia nie pozwalają na klonowanie
    teraźniejszych kart.

> [...]
    > karty SIM do operatora i uzyskaniu nowej (pewnie po dokonaniu odpowiedniej
    > opłaty...) obie karty SIM będą aktywne? Czy różnią się one jakos?

    Nie.
    Na swoim przykładzie podam:
    Byłem w salonie play, poprosiłem o wymianę sima, chłopak wbił w
    komputer nr. dotychczasowego sima, wziął czystą kartę, wbił jej numer
    i dał mi obydwie. Po wyjściu z salonu stara karta nie złapała sieci i
    nadawała się do wywalenia.

  • 3. Data: 2009-06-23 15:24:57
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    raz-dwa-trzy wrote:

    > Nie. Zbyt duży high tech i zabezpieczenia nie pozwalają na klonowanie
    > teraźniejszych kart.
    [...]

    Szkoda, bo idea była może dosc dziwna, ale szlachetna ;-)
    Płacę dosc spory abonament w Orange, mieszkam obecnie poza RP.
    Z uwagi, że zostaje mi sporo kwoty z abonamentu, to najczęsciej
    wysylalem na rozne akcje humanitarne (innych pomyslow nie widze,
    pornoli nie ogladam, wiec kasa sie marnuje). Wysylanie
    smsa kosztuje dodatkowe pare zlotych (poza tym 1.22PLN w góre).
    Chciałem więc podłączyć sobie drugą komórkę do serwera w PL
    i od czasu do czasu wysyłać z niej smsy ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,
    Piszę tylko i wyłącznie korzystając z serwera
    home.net.pl: Message-ID: <c...@n...home.net.pl>

  • 4. Data: 2009-06-23 15:35:40
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    DooMiniK pisze:

> [...]
    > wysylalem na rozne akcje humanitarne (innych pomyslow nie widze,
    > pornoli nie ogladam, wiec kasa sie marnuje).

    Jeśli to jedna z taryf: Jedna Idea, Twój Plan, Nowy Twój Plan, Orange
    Abonament, to kwotę abonamentu możesz także wykorzystać na połączenia
    głosowe w roamingu.

    Marek

  • 5. Data: 2009-06-23 15:40:06
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    DooMiniK pisze:

> [...]

    > karty SIM do operatora i uzyskaniu nowej (pewnie po dokonaniu odpowiedniej
    > opłaty...) obie karty SIM będą aktywne? Czy różnią się one jakos?

    Nie pamiętam jak w Orange było ale w Plusie można uruchomić usługę
    personal number. Polega to na tym, że masz 2 aktywne SIM z tym samym
    numerem.
    Jeśli chodzi o połączenia to nie ma problemu bo najpierw przychodzi
    wywołanie na 1 numer, po chyba 3 czy 5 sygnałach idzie na 2 numer, a jak
    nikt nie odbierze to na pocztę. Dzwonić można z obu niezależnie ale
    oczywiście nie w tym samym momencie.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 6. Data: 2009-06-23 15:45:22
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 23-06-2009 o 17:21:24 raz-dwa-trzy <i...@g...com> napisał(a):

    > Nie. Zbyt duży high tech i zabezpieczenia nie pozwalają na klonowanie
    > teraźniejszych kart.

    Zimą ktoś teroryzował rzekomymi podłozonymi bombami, nieważne, policja
    powiedziała że ma skopiowane karty sim..

    --
    Pzdr, Piotr M

  • 7. Data: 2009-06-23 15:58:10
    Od: Mane <m...@g...pl>

    Piotr M pisze:

    > Zimą ktoś teroryzował rzekomymi podłozonymi bombami, nieważne, policja
    > powiedziała że ma skopiowane karty sim..

    Znajaz życie to wypowiadał się ktoś nie mający to tym zielonego pojecia :)

    Albo zrobili to przy pomocy operatora.

  • 8. Data: 2009-06-23 16:04:33
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Mane pisze:

    > Znajaz życie to wypowiadał się ktoś nie mający to tym zielonego pojecia :)
    >
    > Albo zrobili to przy pomocy operatora.

    A kto powiedział, że nie można mieć 2 aktywnych SIM z tym samym numerem?

  • 9. Data: 2009-06-23 17:03:26
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    DooMiniK pisze:

> [...]
    > Chciałem więc podłączyć sobie drugą komórkę do serwera w PL
    > i od czasu do czasu wysyłać z niej smsy ;-)

    jeśli tego jest dużo, to mozesz odzyskac pieniądze, na zasadzie zarobku
    za wysokopłatne smsy. mniejwiecje jesz to tak ze z firmą podpisujesz
    umowe o dzieło, i ślesz im smsy, za co dostajesz zapłate ok 50%
    przesmsowanej kwoty
    szczegółów nieznam, ale ktoś pisał nie dalej jak miesiąc temu

    ToMasz

  • 10. Data: 2009-06-23 17:52:19
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    MarekM wrote:

    > Jeśli to jedna z taryf: Jedna Idea, Twój Plan, Nowy Twój Plan, Orange
    > Abonament, to kwotę abonamentu możesz także wykorzystać na połączenia
    > głosowe w roamingu.

    Z tego też powodu utrzymuję numer w sieci, dzwonić do PL mi się
    nie opłaca, bo mam z Meteora (operator w Irlandii) 9c na stacjonarne
    i 15c na komórkowe...