  • 1. Data: 2009-06-23 09:21:00
    Temat: [cross] A-GPS vs GPS
    Od: AL <a...@s...tam>

    Mam pytanie do osob uzywajacych AGPS w komorkach.

    Czy mozna w nich ustawic 4 warianty pracy AGPS jak opisano w art.
    http://www.wmexperts.com/articles/gps_vs_agps_a_quic
    k_tutorial.html
    w p. Caveat #1: aGPS configurations
    * Standalone
    * MS Based
    * MS Assisted
    * MS Assisted/Hybrid

    Czy AGPS zawsze _wymaga_ polaczenia z siecia komorkowa - w zwiazku z tym
    wiaza sie to dodatkowo z transmisja danych? - tak jak to opisano na
    stronach Nokii:
    http://www.nokia.pl/explore-services/nokia-maps-new/
    pomoc-techniczna/nokia-maps-1-0/a-gps

    <cytat>
    Ile kosztuje A-GPS?
    Pobieranie wspomaganych danych wymaga transmisji pewnych ilości
    informacji za pośrednictwem sieci usługodawcy. Typowe połączenie GPS z
    usługą A-GPS wymaga przesłania mniej niż 10 kB danych.

    Wszystkie koszty transmisji danych pokrywa użytkownik. Poza siecią
    krajową, czyli w roamingu, koszty mogą być różne. Aby uzyskać więcej
    informacji o kosztach transmisji danych, należy skontaktować się z
    operatorem.
    </cytat>

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2009-06-23 14:01:41
    Temat: Re: [cross] A-GPS vs GPS
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "AL" <> napisał w wiadomości news:.pl...

    > Czy AGPS zawsze _wymaga_ polaczenia z siecia komorkowa

    w mojej E71 nie widzę na bilingu żadnych danych
    w czasie gdy używałem GPS, wuięc chyba nie zawsze...

    inna sprawa że bez wspomagania gsm bardzo wolno łapie fix'a
    no i nie wiem jak to jest przy nawigowaniu za jego pomocą
    bo ja używam tylko do ustalenia pozycji...

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz