-
1. Data: 2011-03-24 11:21:28
Temat: Kontrolka oleju.
Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
Zmienić olej na 10W40 ?
-
2. Data: 2011-03-24 11:34:24
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> Co z tym zrobić oprócz zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
> Zmienić olej na 10W40 ?
Dolać do górnego znacznika...
WOJO
-
3. Data: 2011-03-24 11:37:41
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>
2011-03-24 11:21:28 MMS
> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Oryginalnego, czy "drugi" właściciel?
Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju
po odkręceniu korka?
--
Pozdor Myjk
-
4. Data: 2011-03-24 11:44:47
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>
W dniu 24.03.2011 11:37, Myjk pisze:
> 2011-03-24 11:21:28 MMS
>
>> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
>
> Oryginalnego, czy "drugi" właściciel?
> Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju
> po odkręceniu korka?
>
Drugi właściciel. Nie, nic nie dmucha. Silnik zachowuje się bardzo
dobrze. Oprócz tego nie mam żadnych zastrzeżeń co do jego pracy. Żadnych
wycieków itp.
Teraz porównałem sobie oleje, bo do tej pory był zalewany Selenią 20K, a
meches miesiąc temu zalał mi go tym Elfem. Selenia 20K to 10w40, a ten
elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40. Może
to właśnie jest powodem ?
-
5. Data: 2011-03-24 11:46:46
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>
W dniu 24.03.2011 11:34, WOJO pisze:
>> Co z tym zrobić oprócz zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
>> Zmienić olej na 10W40 ?
> Dolać do górnego znacznika...
> WOJO
Ale wlane było 4.4 lutra, czyli tyle ile podaje książka. Jak jest wlany
do MAX, to z kolei jest komunikat - Maximum oil i według książki, to
kierunek ASO i odciąganie nadwyżki ;)
Swoją drogą, to ciekawe jak to robią ? Przez bagnet ?
-
6. Data: 2011-03-24 11:51:40
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: "PH" <P...@p...news>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:imf6tl$i9t$1@news.onet.pl...
> 2011-03-24 11:21:28 MMS
>
>> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
>
> Oryginalnego, czy "drugi" właściciel?
> Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju
> po odkręceniu korka?
>
a jak dmucha to co?
-
7. Data: 2011-03-24 11:53:15
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 24 Mar 2011 11:21:28 +0100, MMS napisał(a):
> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
> Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
> Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
> Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
> komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
> Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
> zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
sprawdzić kabel do czujnika czy nie jest przetarty, przymocować, sprawdzić
jeszcze raz.
A później zmniejszyć prędkość w zakrętach ;-)
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
8. Data: 2011-03-24 12:00:08
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>
W dniu 24.03.2011 11:53, Waldek Godel pisze:
> Dnia Thu, 24 Mar 2011 11:21:28 +0100, MMS napisał(a):
>
>> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
>> Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
>> Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
>> Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
>> komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
>> Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
>> zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
>
> sprawdzić kabel do czujnika czy nie jest przetarty, przymocować, sprawdzić
> jeszcze raz.
Kabel... hm... ok, sprawdzę. Tylko, że kabel wykazałby błąd w ECU. Niska
lub wysoka wartość. Tak mi się przynajmniej wydaje. A błędu ani jednego.
Jednak sprawdzić warto.
> A później zmniejszyć prędkość w zakrętach ;-)
Jest to wyjście ale ten pusty plac parkingowy co wieczór gdy wracam z
pracy mówi do mnie "Dawaj! Jeszcze ten jeden raz ;)"
-
9. Data: 2011-03-24 12:05:15
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:00:08 +0100, MMS napisał(a):
> Kabel... hm... ok, sprawdzę. Tylko, że kabel wykazałby błąd w ECU. Niska
> lub wysoka wartość. Tak mi się przynajmniej wydaje. A błędu ani jednego.
> Jednak sprawdzić warto.
>
czujnik zwiera kabel do masy albo do drugiej żyły. Jeżeli jest przetarty,
ale wisi, to nie będzie zwarcia, natomiast siła odśrodkowa może dopchnąć go
do metalu i zadziała jak normalne zadziałanie czujnika.
Przypadek bardzo rzadki, ale czasem się zdarza.
Inna możliwość to możesz mieć coś z pompą/smokiem oleju, że zasysa
powietrze, może miska zgięta?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
10. Data: 2011-03-24 12:10:50
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>
W dniu 24.03.2011 12:05, Waldek Godel pisze:
> Przypadek bardzo rzadki, ale czasem się zdarza.
Dla tego też sprawdzę.
> Inna możliwość to możesz mieć coś z pompą/smokiem oleju, że zasysa
> powietrze, może miska zgięta?
Nie, wgięcie miski nie jest możliwe. Prędzej by pękła.
Zastanawiam się cały czas nad tym olejem, co pisałem powyżej. Teraz
sprawdziłem, że meches mi zalał 5w40, a do tej pory był seleni 10w40.
Wydawało mi się, że po zmianie oleju stał się głośniejszy ale
stwierdziłem, że to subiektywne odczucie. Może jednak.