  • 11. Data: 2011-03-24 12:13:50
    Temat: Re: Kontrolka oleju.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:10:50 +0100, MMS napisał(a):

    > Nie, wgięcie miski nie jest możliwe. Prędzej by pękła.
    > Zastanawiam się cały czas nad tym olejem, co pisałem powyżej. Teraz
    > sprawdziłem, że meches mi zalał 5w40, a do tej pory był seleni 10w40.
    > Wydawało mi się, że po zmianie oleju stał się głośniejszy ale
    > stwierdziłem, że to subiektywne odczucie. Może jednak.

    chyba, że się walnął i zalał czymś w stylu 5w30

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2011-03-24 12:19:57
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-03-24 11:51:40 PH

    > a jak dmucha to co?

    Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami są wybite i trzeba je
    wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego
    właściwości powstawanie nagaru. W przypadku M6 CiTD zasklepiany jest
    smok olejowy, na poczatku są to gluty, później twardnieją na skorupę:

    http://img141.imageshack.us/img141/4439/20080104030n
    o0.jpg

    Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to właśnie migająca kontrolka
    przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
    śmieci (a z pewnością czwarty cylinder dostaje ostro w kość).

    --
    Pozdor Myjk

  • 13. Data: 2011-03-24 12:19:58
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    W dniu 24.03.2011 12:13, Waldek Godel pisze:

    > chyba, że się walnął i zalał czymś w stylu 5w30

    Nie, dał mi litrówkę w której zostało 0,6 l, więc zalał 4,4 litra. Na
    pewno jest to 5W40.
    W sumie, to nie wielkie pieniądze i mogę wrócić na Selenię. Tylko czy
    istnieje jakiekolwiek prawdopodobieństwo, że to może być powodem ?
    Czy tak duża byłabby różnica między elfem 5w40 i selenią 10w40 ?
    Gęstością się różnią tak w 15 stopniach jak i w 100. Większa gęstośc
    jest seleni.

  • 14. Data: 2011-03-24 12:27:06
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    W dniu 24.03.2011 12:19, Myjk pisze:
    > 2011-03-24 11:51:40 PH

    > Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami są wybite i trzeba je
    > wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego

    Właśnie nie dawno miałem wymieniane podkładki pod wtryskami. Już po
    zmianie oleju właśnie na Elf. Jednak z korka nie dmuchało i nie dmucha.

  • 15. Data: 2011-03-24 12:49:07
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > Swoją drogą, to ciekawe jak to robią ? Przez bagnet ?

    Oczywiscie.

    sz.

  • 16. Data: 2011-03-24 12:54:46
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    > Użytkownik "MMS"

    > Mam prawdopodobnie ten sam silnik w Oplu, prawie 190k przebiegu i od
    > zawsze był zalewany 5W30 GM - taki olej raczej silnikowi pomaga niż
    > szkodzi ;-) ponadto te silniki są dość wrażliwe na poziom oleju - tyle,
    > że u mnie są dwie kontrolki - jedna to poziom oleju i ta potrafi się
    > czasem zapalić jak zauważyłem przeważnie wtedy gdy stan jest poniżej 1/2
    > pola pomiędzy znacznikami - ta od ciśnienia (czerwona) nie zapaliła się
    > jeszcze nigdy

    No to szukam dalej ;)

  • 17. Data: 2011-03-24 12:56:39
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    > Ale chyba pomiar ciśnienia oleju powinien rozstrzygnąć czy faktycznie
    > przepływ jest przytkany?

    Ściągnę misę i będzie wszystko jasne. To parę śrubek.
    Tylko czas muszę zorganizować ;) I wcześniej sprawdzę kable.

  • 18. Data: 2011-03-24 13:00:34
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-03-24 13:19, Myjk pisze:
> [...]
    > właściwości powstawanie nagaru. W przypadku M6 CiTD zasklepiany jest
    > smok olejowy, na poczatku są to gluty, później twardnieją na skorupę:

    A, czy nie powinien być też zasyfiony filtr oleju ?
    Mechanik go wymieniał i pamiętam jak mi mówił, że filtr był w całkiem
    dobrym stanie (cokolwiek to oznacza).

  • 19. Data: 2011-03-24 13:23:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

  • 20. Data: 2011-03-24 13:25:28