  • 41. Data: 2011-03-22 17:45:17
    Temat: Re: Koniec pewnej epoki...
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl> napisał
    w wiadomości news:ima1ce$e3p$1@news.onet.pl...

    > Wycena minuty jest bardzo prosta, szczególnie jak się dysponuje
    > odpowiednimi danymi :-) Tepsa robi to od kilku lat, w miarę z dobrym
    > skutkiem. Ale robi tylko dlatego, bo musi.

    Nie jestem z branży, nie dysponuję powyższymi danymi ale znając wartości FTR
    i docelowy MTR oraz ceny wewnętrznych połączeń w sieciach ( nie wspominając
    o cenach voip na numery PSTN , zwłaszcza Betamaxa ) można oszacować koszt
    minuty na swoje potrzeby. To tak na szybko. Bardziej wnikliwie można
    spojrzeć na dane spólki giełdowej ale po co ? Dedukcja drogi Watsonie ;-)

  • 42. Data: 2011-03-22 17:50:15
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    > On Tue, 22 Mar 2011 12:31:57 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    > Ale pozniej nie wiadomo czy minuta taka droga bo takie koszty, czy
    > pazernosc operatora - czytaj: czy jakby obnizyc ceny to klienci by
    > wiecej wykorzystywali infrastrukture i w sumie przyniesli wiekszy/taki
    > sam zysk :-)

    A co mnie obchodzi jego zysk i "wartość rynku " ?
    "Wzrost wartości rynku " - tłum. na polski - " ile udało się nam więcej
    zerżnąć z klientów"
    "Spadek wartości rynku" - tłum. na polski - " ilu klientów poszło po rozum
    do głowy "

  • 43. Data: 2011-03-22 18:45:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tl" <t...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > W zasadzie podsumował to Andrzej.

    W bardzo nieprzemyślany sposób.

    > Dodam jeszcze, że jak ktoś zadzwoni do Ciebie z informacją o stracie
    > to wg. Twoich rozważań operator powinien Tobie dopłacać bo otrzymałeś info
    > o wartości ujemnej ;-)

    To nie są moje rozważania.

    > To już są wartości dodane , a nie obiad sam w sobie czyli posiłek dla
    > zaspokojenia podstawowych potrzeb żywego organizmu.

    Mówiąc "obiad w restauracji" również nie miałem na myśli samego
    faktu dostarczania do organizmu kalorii... Mimo to Ty sprowadziłeś
    to do fizjologicznego jedzenia, tymczasem obiad jest czymś więcej.

    > Jak to mawia Waldek - wujek gógiel mi podesłał :
    > http://wyborcza.pl/1,76842,9282481,Dziurawe_drogi_na
    _Zachod.html

    Dzięki. Po co miałbym się wysilać skoro wiedziałem że Ty mi go podasz? ;-)

  • 44. Data: 2011-03-22 19:57:06
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-03-22 15:03, Pszemol pisze:

    > Tobie umknęło chyba że sama usługa bez informacji ma zerową wartość.
    > To co nadaje jej wartość to właśnie informacja jaką ta usługa niesie...

    Buehehehe :) Nową Ekonomię jeszcze stworzysz :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 45. Data: 2011-03-22 20:11:05
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-22 20:57, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Buehehehe :) Nową Ekonomię jeszcze stworzysz :)

    Pay per Info :-P

  • 46. Data: 2011-03-22 20:29:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> wrote in message

    > Buehehehe :) Nową Ekonomię jeszcze stworzysz :)

    Nową ekonomię?? Naprawdę nową?? W jakim sensie nową?
    Jesteś pewny że samo połączenie dwu ludzi łączem ma dla Ciebie
    wartość samą w sobie, niezależną od tego co się na tym łączu
    wymieni między Tymi dwoma ludźmi?

  • 47. Data: 2011-03-22 20:36:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Pay per Info :-P

    Musicie się zgrywać bo przecież nie możecie mieć obaj aż
    tak niskiego IQ aby nie zauważać, że każda rozmowa ma
    inną wartość jeśli mielibyście postawić przy każdej z nich cenę...

    Załóżmy że przy cenie 5 groszy za minutę wykonałbyś
    w miesiącu 100 rozmów trwających średnio 5 minut każda.
    Niektóre rozmowy które mógłbyś wykonać nie wykonałeś,
    powstrzymałeś się, bo uznałeś że nie warto wydać 25 groszy
    na jakąś trywialną sprawę która może poczekać aż wrócisz
    do domu i się z domownikiem spotkasz. Teraz operator
    zwiększa koszt minuty do 50 groszy. Sądzisz że wykonasz
    więcej dłuższych rozmów? Czy może mniej rozmów i będą one
    krótsze? Co się stanie gdy operator obniży cenę minuty do 1gr?
    Czy przy cenie 50gr za minutę w ogóle przestaniesz używać
    telefonu bo wartość połączenia dla Ciebie to tylko te 7gr nie
    zależnie od sprawy jaką masz do omówienia? Czy przy cenie
    1gr będziesz przedłużał każdą rozmowę do 7 minut aby
    dopełnić zapłatę do przysługującego operatorowi 7gr
    według Twojej własnej oceny wartości?

    p.s. Zanim Andrzejku znowu palniesz coś nieprzemyślanego
    zastanów się troszkę dłużej, nie zrujnuj mojej wiary w ludzką
    inteligencję, proszę...

  • 48. Data: 2011-03-22 21:22:20
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2011 15:36:34 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > tak niskiego IQ aby nie zauważać, że każda rozmowa ma
    > inną wartość jeśli mielibyście postawić przy każdej z nich cenę...

    Daruj sobie ten bełkot. Ani Keynes ani Balcerowicz z ciebie nie będzie.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 49. Data: 2011-03-22 21:23:38
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2011 15:29:44 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > Jesteś pewny że samo połączenie dwu ludzi łączem ma dla Ciebie
    > wartość samą w sobie, niezależną od tego co się na tym łączu

    Następnym razem wywrzeszcz do miktofonu o czym będziesz rozmawiać, żeby
    operator mógł prawidłowo naliczyć opłatę za twoją rozmowę :D

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    A world is supported by four things ... the learning of the wise,

  • 50. Data: 2011-03-22 21:44:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Daruj sobie ten bełkot. Ani Keynes ani Balcerowicz z ciebie nie będzie.

    Ale żeby merytorycznie się do argumentów ustosunkować to Cię już nie stać?