  • 11. Data: 2011-05-27 07:19:29
    Temat: Re: Komunkacja mikrokontroler<>przeglądarka oraz jaki ETHERNET
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-27 08:58, Elektrolot pisze:

    > Bez problemów kupuję regularnie w Farnellu. Cena bardzo zbliżona do tej
    > jaką proponuje oficjalny dystrybutor TI.

    Rodzina LM3S9 (czyli ETH+PHY+DMA) nie prezentuje się zbyt okazale:
    http://pl.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N=100587
    2&Ntk=gensearch_001&Ntt=lm3s9&Ntx=mode+matchallparti
    al

  • 12. Data: 2011-05-27 21:00:24
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2011-05-27 09:19, Zbych pisze:

    > Rodzina LM3S9 (czyli ETH+PHY+DMA) nie prezentuje się zbyt okazale:
    > http://pl.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N=100587
    2&Ntk=gensearch_001&Ntt=lm3s9&Ntx=mode+matchallparti
    al

    To prawda ale to zupełnie nowe układy. Rodzina LM3SS6xxx też ma ETH+PHY i na dodatek
    jest tańsza.

  • 13. Data: 2011-05-27 21:24:53
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    > To prawda ale to zupełnie nowe układy. Rodzina LM3SS6xxx też ma ETH+PHY
    > i na dodatek jest tańsza.

    Za ta kase mozna kupic wypasionego ARM'a Atherosa a wy sie jakim gownem
    podniecacie.

  • 14. Data: 2011-05-28 08:51:35
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2011-05-27 23:24, Arkady pisze:

    > Za ta kase mozna kupic wypasionego ARM'a Atherosa a wy sie jakim gownem
    podniecacie.

    Podaj linka gdzie znajdę mikrokontroler z rdzeniem 32-bit z ETH+PHY w cenie 22zł przy
    zakupie
    100szt. do kupienia od ręki.

    PS. Ja pisząc na grupę się zupełnie nie podniecam ale ty najwyraźniej masz problem
    ze slowem "gówno".

  • 15. Data: 2011-05-28 11:27:38
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Za ta kase mozna kupic wypasionego ARM'a Atherosa a wy sie jakim gownem
    > podniecacie.

    1. W jakich sklepach go można kupić?
    2. Gdzie znajdę manuale do tego procka?
    3. Jakie są darmowe środowiska (kompilator, RTOS, drivery) do niego.

    MD

  • 16. Data: 2011-05-28 13:36:09
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-28 13:27, Mario pisze:

    > 1. W jakich sklepach go można kupić?
    > 2. Gdzie znajdę manuale do tego procka?
    > 3. Jakie są darmowe środowiska (kompilator, RTOS, drivery) do niego.

    W Tesco widzialem na kilogramy mozna kupic. Atheros i google polecam.

    To drugie pytanie to wybacz ale chyba zartujesz ?

  • 17. Data: 2011-05-28 16:58:55
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-28 15:36, Arkady pisze:

    > W Tesco widzialem na kilogramy mozna kupic. Atheros i google polecam.
    >
    > To drugie pytanie to wybacz ale chyba zartujesz ?

    Jak nie masz nic do powiedzenia to nie pisz.

    1.Układy te nie są do zdobycia w typowych kanałach dystrybucyjnych jak
    Farnell, TME, Digikey itp. Być może w Qualcomm i u jego przedstawicieli
    można kupić tysiąc sztuk.
    2. Nie udało mi się w sieci znaleźć User-Manuala czy Programmers-Manuala
    od Atherosa. Nie twierdzę, że na pewno go tam nie ma. Ale nie udaje się
    tego znaleźć - w przeciwieństwie do NXP, Amela, Luminary, ST i wielu
    innych. Zapewne producent dostarczy gdy się podpisze z nimi umowę. Na
    stronce Qualcomma są tylko broszurki informacyjne.
    3. Nie ma możliwości przygotowania sobie jakiegoś minimalnego środowiska
    na GCC do pracy z Atherosem. Jedyne co można zrobić to zassać całe
    źródła openwrt i próbować przerabiać do swoich potrzeb.

    W sumie nie jest procek do zabawy dla niezależnego dewelopera, który
    chciałby zapoznać się z dokumentacją, kupić 10 sztuk i zrobić sobie
    próbne płytki które nie będą kopią jakiegoś routera tylko czymś całkiem
    innym.

    MD

  • 18. Data: 2011-05-28 17:25:43
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    > 1.Układy te nie są do zdobycia w typowych kanałach dystrybucyjnych jak
    > Farnell, TME, Digikey itp. Być może w Qualcomm i u jego przedstawicieli
    > można kupić tysiąc sztuk.

    To nie sa typowe kanaly dystrybucyjne, to sklepy dla laikow.

> [...]
    > od Atherosa. Nie twierdzę, że na pewno go tam nie ma. Ale nie udaje się
    > tego znaleźć - w przeciwieństwie do NXP, Amela, Luminary, ST i wielu

    Zle szukales ja znalazlem po kilku minutach szukania.

    Zapewne producent dostarczy gdy się podpisze z nimi umowę. Na
    > stronce Qualcomma są tylko broszurki informacyjne.

    Qualcomm a co to za firma ?

    > 3. Nie ma możliwości przygotowania sobie jakiegoś minimalnego środowiska
    > na GCC do pracy z Atherosem.

    Bzdury wypisujesz takich zrodowski ja znam osobiscie kilka za free.

    Jedyne co można zrobić to zassać całe
    > źródła openwrt i próbować przerabiać do swoich potrzeb.

    Tu nie trzeba nic przerabiac wystarczy poczytac dokumentacja i
    podciagnac swoja wiedze o procesorach.

> [...]
    > chciałby zapoznać się z dokumentacją, kupić 10 sztuk i zrobić sobie
    > próbne płytki które nie będą kopią jakiegoś routera tylko czymś całkiem

    Tak to fak ze to nie procesor dla rzezby w gownie.

    Procki bez problemu mozna kupic w polsce w malych ilosciach. Przy 100szt
    cena to 10$, jak na procek o tych parametrach i peryferiach sadze ze to
    duzo lepsze rozwiazanie niz to gowno o ktorym pisaliscie wczesniej.

    Atheros jest tylko producentem jadro to MIPS.

    Tak w ogole to do czego ty potrzebujesz tego procesora bo naprawde mozna
    znalezc cos bardzo fajnego z linuxem na pokladzie.

    Ile GPIO czy jakies ADC, PCI I2c itp itd.

  • 19. Data: 2011-05-28 18:09:52
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-28 19:25, Arkady pisze:

    > To nie sa typowe kanaly dystrybucyjne, to sklepy dla laikow.

    A jakie są dla profesjonalistów?

    > Zle szukales ja znalazlem po kilku minutach szukania.]

    Pełny opis ze wszystkimi rejestrami?
    Mi się nie udało gdy potrzebowałem dlatego prosiłem żebyś podał. Możesz
    oczywiście odpisać, że od tego jest Google ale to rodzi pytanie po co
    zabierasz głos na grupie dyskusyjnej która w założeniach ma pomagać.

    http://evertiq.pl/mobile/5391

    > Bzdury wypisujesz takich zrodowski ja znam osobiscie kilka za free.

    Jakie?

    > Jedyne co można zrobić to zassać całe
    >
    > Tu nie trzeba nic przerabiac wystarczy poczytac dokumentacja i
    > podciagnac swoja wiedze o procesorach.

    No i właśnie gdzie ta dokumentacja na temat tych procesorów?
    A jak ktoś nie potrzebuje tych wszystkicgh usług sieciowych routingu,
    kontroli traficu, całego wifi. Jedynie procek z obsługą eth i obsługę
    innych dopiętych do procka układów.

    > Tak to fak ze to nie procesor dla rzezby w gownie.

    Jak ktoś ma fabrykę routerów to faktycznie dla niego jest to dobry
    procesor. A teraz zerknij na początek wątku i sprawdź co i do czego
    potrzebuje wątkotwórca.

> [...]
    > duzo lepsze rozwiazanie niz to gowno o ktorym pisaliscie wczesniej.
    >
    > Atheros jest tylko producentem jadro to MIPS.

    W tzw. Armach jądrem jest ARM a producenci to NXP, ATMEL, ST, AD,
    Toschiba, OKI. I uwierz mi one mają różne architektury, różne
    dokumentacje i pliki startowe do gcc.

    > Tak w ogole to do czego ty potrzebujesz tego procesora bo naprawde mozna
    > znalezc cos bardzo fajnego z linuxem na pokladzie.

    Tutaj wątkotwórca chciał coś co ma Eth żeby użyc na swojej płytce. Ja
    kiedyś coś chciałem zrobić z Atheros i stwierdziłem, że nie jest to
    produkt dla małych niezależnych deweloperów. A coś z linuksem na
    pokładzie nie jest dobrym pomysłem dla kogoś kto robi urządzenie z
    konkretnymi układami ADC, DAC, FPGA . Mi się nie zmieści na płytce
    procek który wymaga obok kości pamięci np 4MB ROM i 16 lub 32 MB RAM.
    Może gdy upowszechnia się procki z wystarczającą ilością ROMu i RAMu na
    pokładzie a z liczbą pinów nie przekraczającą 140 np LQFP to będfę do
    swoich produktów wrzucał linuksa. NA razie pracuje na Freertosie.

    > Ile GPIO czy jakies ADC, PCI I2c itp itd.

    40 GPIO, USB, Eth, I2C, SPI, kilka timerów, 2 Uarty, PWMy. Z ADC na
    pokładzie z reguły nie korzystam.

    MD

  • 20. Data: 2011-05-28 18:44:22
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Arkady" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Zle szukales ja znalazlem po kilku minutach szukania.

    To się pochwal linkiem. Wiem, ale nie powiem. Zachowujesz się jak
    dziecko w piaskownicy, może łopatkę Ci dać?

    > Bzdury wypisujesz takich zrodowski ja znam osobiscie kilka za free.

    To je wymień choć z nazwy.

    > Tak to fak ze to nie procesor dla rzezby w gownie.

    Odezwał się wielki wodzu, co to już setki projetków ma za sobą.

> [...]
    > duzo lepsze rozwiazanie niz to gowno o ktorym pisaliscie wczesniej.
    > Atheros jest tylko producentem jadro to MIPS.

    To może wskażesz gdzie, wiesz dorośli postępują tak, że swoje zdania
    podpierają faktami. Ty dziecko jeszcze do tego nie dorosłeś. Papier i serwer
    nntp przyjmie wszystko. Jak na razie twoich rewelacji nie ma jak
    potwierdzić.