  • 1. Data: 2011-05-25 10:03:25
    Temat: Komunkacja mikrokontroler<>przeglądarka oraz jaki ETHERNET
    Od: raf <a...@g...com>

    Witam,
    jestem w trakcie projektowania pewnego urządzenia mikroprocesorowego,
    którego update firmware'u i konfiguracja będą robione przez internet.
    Chciałbym przy tym uniknąć pisania aplikacji klienta na PC - najlepiej
    wszystko przez przeglądarkę. Przychodzi mi do głowy rozwiązanie
    podobne do routerów - wymiana firmware i ustawienia przez
    przeglądarkę. Bardzo proszę o poradę jakich technik i narzędzi
    programistycznych można w takim przypadku użyć bo rozumiem że w
    zwykłym html-u to raczej nie da rady ;).
    I kolejna kwestia - "bije się z myślami" którą opcje wybrać w kwestii
    podłączenia urządzenia do ethernetu:
    - PIC18F67J60 (tylko mało RAM-u kurka...)
    - ENC28J60 + jakiś XMEGA lub stm32
    - stm32 z ethernetem
    Pozdrawiam !

  • 2. Data: 2011-05-25 10:22:27
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "raf" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    > Witam,
    > jestem w trakcie projektowania pewnego urządzenia mikroprocesorowego,
    > którego update firmware'u i konfiguracja będą robione przez internet.

    Podstawowa kwestia, to czy będziesz miał na tym odpalonego jakiegoś
    linuxa, czy inny OS. Czy sam piszesz cały firmware. Bo w tej drugiej opcji
    ciężko mówić o narzędziach, gdyż o wszystko musisz zadbać sam, począwszey od
    obsługi ramki, a skończywszy na obsłudze usługi http. Większość kości do
    transmisji przez ethernet jedynie porównuje adres MAC nadchodzącej ramki i
    jeśli jest on równy z ustawionym, to kopiuje go do wewnętrznego bufora i
    koniec.

    Oczywiście są różne biblioteki i miniserwer www nawet na atmedze da się
    postawić, ale o flaszowanie musisz zadbać sam.
    Najprościej to ładować uploadowany plik z firmware do wolnej pamięci
    flash i zadbać o bootloader, który po resecie (który można wywołać
    programowo) przekopiuje to we właściwe miejsce w pamięci flash. Jeśli
    używasz jakiejś karty SD, to najłatwiej wepchnąć to na kartę i z niej
    zapisać do kości poprzez bootloader.

  • 3. Data: 2011-05-25 10:25:34
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-25 12:03, raf pisze:
> [...]
    > podłączenia urządzenia do ethernetu:
    > - PIC18F67J60 (tylko mało RAM-u kurka...)

    Jesli to ma byc urzadzenie mikroprocesorowe to uzyj procesora z Ethernetem.
    Mozna to zrobic w html'u, Java skrypcie, cgi-bin lub skryptach bash.

    Najprosciej uruchamiasz z html'a skrypt> wget ktory sciaga soft
    nastepnie kasuje pamiec flash i wgrywa nowy image na koncu reset i masz
    gotowe.

  • 4. Data: 2011-05-25 13:36:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Arkady" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]

    > Najprosciej uruchamiasz z html'a skrypt> wget ktory sciaga soft nastepnie
    > kasuje pamiec flash i wgrywa nowy image na koncu reset i masz gotowe.

    Nie rozpędzaj się tak, do czasu aż nie będziesz wiedział na czym to chce
    postawić.

  • 5. Data: 2011-05-25 13:40:45
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-25 15:36, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Arkady" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Nie rozpędzaj się tak, do czasu aż nie będziesz wiedział na czym to chce
    > postawić.

    Myslisz ze bedzie rzezba w gownie?

  • 6. Data: 2011-05-25 13:53:57
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > podłączenia urządzenia do ethernetu:
    > - PIC18F67J60 (tylko mało RAM-u kurka...)

    Moja drobna sugestia jest taka, żebyś przewidział dwa razy więcej flasha
    niż zajmie ci program. Dzięki temu będziesz mógł najpierw ściągnąć cały
    program na swoje urządzenie a dopiero po sprawdzeniu sumy kontrolnej,
    wersji itp. podmienić program. Microchip daje do swojego stosu TCP/IP
    przykład bootloadera z obsługą przez tftp, ale to zupełnie inna liga.
    Co do zmiany ustawień przez www, to w stosie microchipa znajdziesz
    gotowe przykłady. Pamiętaj, że PIC18F67J60 nie ma eepromu na pokładzie,
    więc będziesz chyba musiał dołożyć go na zewnątrz, albo emulować
    wewnętrznym flashem.

  • 7. Data: 2011-05-25 20:56:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-05-25 12:03 raf napisał(a):

> [...]
    > podłączenia urządzenia do ethernetu:
    > - PIC18F67J60 (tylko mało RAM-u kurka...)

    A może małego ARMa z Ethernetem? Jeżeli tam ma stać serwer www to przyda
    się model z nieco większym RAMem (powiedzmy 64KB) i Flashem 256KB. Taki
    wszystkomający AT91SAM7X256 kosztuje 34zł + VAT:
    http://andpol.com.pl/?a=sklep.view&p=5006

    Można na tym postawić gotowy Nut/OS i masz rozwiązany problem
    oprogramowania:
    http://www.ethernut.de/en/documents/sam-web-radio.ht
    ml

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2011-05-26 21:40:58
    Od: mk <m...@o...pl>

    W dniu 2011-05-25 22:56, Adam Dybkowski pisze:
    > A może małego ARMa z Ethernetem? Jeżeli tam ma stać serwer www to przyda
    > się model z nieco większym RAMem (powiedzmy 64KB) i Flashem 256KB. Taki
    > wszystkomający AT91SAM7X256 kosztuje 34zł + VAT:

    Wszystkomający? PHY nie ma!
    Cortex-M3 z PHY można znaleźć w ofercie TI w rodzinie LM3SSXXXX (kiedyś
    Luminary Micro).

    pzdr
    mk

  • 9. Data: 2011-05-27 05:56:25
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-26 23:40, mk pisze:

    > Wszystkomający? PHY nie ma!
    > Cortex-M3 z PHY można znaleźć w ofercie TI w rodzinie LM3SSXXXX (kiedyś
    > Luminary Micro).

    Tylko cena i dostępność jest do d...

  • 10. Data: 2011-05-27 06:58:48
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2011-05-27 07:56, Zbych pisze:

    > Tylko cena i dostępność jest do d...

    Bez problemów kupuję regularnie w Farnellu. Cena bardzo zbliżona do tej jaką
    proponuje oficjalny
    dystrybutor TI.