    Subject: Komu dobrego pilota ,,uczącego się"? [było:] Pilot uniwersalny (...)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl>
    Date: Sat, 28 Oct 2017 04:33:47 +0200

    W dniu 2017-10-24 o 13:58, Yakhub pisze:
    > z równie dziwną instrukcją, która wyglądała jak trzecia kopia
    > składanki z drukarki igłowej.

    Ano właśnie, większość dołączanych do instrukcji tabel kodowych, jakie
    przekopywałem onegdaj w necie -- to były skany, a nie ASCII, skany
    koszmarnej jakości. A przecież możliwość elektronicznego przeszukiwania
    tabeli kodów -- to nieoceniona wygoda, wręcz niezastąpiona!

    Zaś ja mam do zbycia całkiem niezłego pilota, zdobyłem go niedrogo, bo z
    second handu, ten:
    https://instrukcja.eu/silvercrest/sfb-10-1-b2_27677.
    html
    Ma kilka wad, zaś jak dla mnie to jedną, acz zasadniczą: w jego tabeli
    kodów nie ma moich urządzeń, tych, które miałem nadzieję nim sterować.
    Acz ważną jego zaletą jest funkcja uczenia się (do 150 poleceń, mało? No
    cóż, wszak to tylko kwestia zajętości pamięci, a te nie są aż takie
    drogie), lecz nic mi to nie pomoże. Nie pomoże, bo do tych moich
    urządzeń piloty a to zdechły, a to zaginęły w tajemniczy sposób, więc
    ten cały SilverCrest nie miałby się *od czego* uczyć, niestety.
    Nie wiem, ile kosztował te kilka lat temu, ale zapewne sporo, bo należy
    ewidentnie do półki wyższej, choć raczej nie naj-wyższej. Lecz ma ważne
    zalety:
    1. Wyświetlacz. Tańsze obsługuje się na ślepo. Wyświetlacz jest
    archaiczny, ale z podświetleniem, i choć z poczuciem niewygody, to
    jednak czytelność jest zadowalająca.
    2. Jak wspomniałem: funkcja uczenia się od pilota oryginalnego.
    3. Zawiera kody kilku... tysięcy (sic!) urządzeń, i może je obsłużyć, i to
    już bez zajmowania pamięci ,,poleceń programowalnych".
    4. Wyszukiwanie automatyczne jest bardzo intuicyjne, i robi się to
    zdecydowanie wygodniej, niż w pilotach tanich, acz... kilka rzeczy bym
    poprawił, np. dodał możliwość zaprogramowania nr-u ,,startowego", oraz
    ,,odliczanie wsteczne", jako kolejny etap po ,,wstępnej lokalizacji". Kto
    używał podobnego pilota, ten (moooże) chwyci o co chodzi.
    5. Jest też wstępne zawężanie do wybranego producenta, co przyspiesza
    wyszukiwanie automatyczne.
    6. Wadą jest brak niektórych typów urządzeń, np. miniwieży, czy
    radioodbiorników. No, chyba że ocipiałem, i oślepłem.
    7. Reasumując: można nim obsługiwać do 10 różnych urządzeń *na raz*,
    więc jeśli kogoś irytuje mnogość pilotów na stole (i nie ma nawet
    miejsca, aby rozłożyć gazetę) to powinien kupić sobie pilota
    uniwersalnego: podstawowe funkcje będą działać, jednak, no tak: jakieś
    bardzo specyficzne wymagać mogą aby jednak użyć oryginalnego, firmowego
    pilota, ale... Ale od czego jest funkcja uczenia? Tylko. Tylko problemem
    może być pamięć... człowieka! Bo zachodzić będzie nerwowa kwestia: którym,
    do q***wy nędzy przyciskiem przestraja się jakąś rzadką funkcję, np.
    wyłącza Subwoofer?
    8. Pilota chcę się pozbyć, więc jeśli komuś się przyda, to... czekam na
    propozycje! Gdy nie zadziała, to przyjmę z powrotem, acz koszty obydwu
    przesyłek obciążać będą ,,testującego"...