  • 11. Data: 2011-10-12 22:42:49
    Temat: Re: Kompleksy kotletow (naraze sie)
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > http://fotoblogia.pl/2011/10/12/pierwszy-w-polsce-po
    zew-o-plagiat-zdj...
    > Mam tylko nadzieję, że sąd pozew odrzuci. Patentowanie póz to ostatni
    > etap zidiocenia środowiska kotleciarzy (po długofalowej akcji dążenia do
    > skrajnego już kiczu).

    A mnie zawsze zastanawia jak to jest, że człowiek nie zdaje sobie
    sprawy ze skali gówna jakie produkuje. Nigdy nie przestanie mnie to
    zadziwiać. I w ogóle jak się to dzieje, że kultura każe nam myśleć, że
    coś jest gównem a coś nie.

    marek

  • 12. Data: 2011-10-13 17:14:44
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 12 Oct 2011 23:07:34 +0200, JA napisał(a):

    > No cóż takie czasy. Skoro wielcy mogę patentować fragmenty kodu
    > oprogramowania, to dlaczego maluczki nie można się sądzić za zerżnięcie
    > pozy? Ale mi wyszło.

    Dobrze, że to podniosłeś - ten sam idiotyzm i póki co patentowanie
    "wartości niematerialnych" w Europie nie przeszło.

    Współczuję obu autorom zdjęć, jednemu, że się w głowie przewróciło,
    drugiemu, że doszło do czasów, gdy logikę i trzeźwe spojrzenie zastąpili
    prawnicy.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 13. Data: 2011-10-13 17:26:57
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 13, 1:14 pm, Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Współczuję obu autorom zdjęć, jednemu, że się w głowie przewróciło,
    > drugiemu, że doszło do czasów, gdy logikę i trzeźwe spojrzenie zastąpili

    Zastanawiajace, jak "mloda para" pozwala robic z siebie takich
    odiotow, jak na tych zdjeciach.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 14. Data: 2011-10-14 01:31:32
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    >
    > Współczuję obu autorom zdjęć, jednemu, że się w głowie przewróciło,
    > drugiemu, że doszło do czasów, gdy logikę i trzeźwe spojrzenie zastąpili

    ja bym jeszcze powspółczuł młodej parze :)

    Sęk w tym, że nikomu tutaj nie przyszło do głowy inne rozwiązanie...
    Pomijając idiotyczność tego zdjęcia szum jaki powoli robi się z tym pozwem
    jest najlepszą reklamą. Linkowanie strony autora, zdjęcia, być może nazwiska,
    szumek wokół. PR strony idzie w górę i reklama się sama nakręca.
    Witam w XXI wieku nowoczesnej reklamy :) Genialne posunięcie.

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 15. Data: 2011-10-17 05:01:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marek augustynski wrote:
> [...]
    > sprawy ze skali gówna jakie produkuje. Nigdy nie przestanie mnie to
    > zadziwiać. I w ogóle jak się to dzieje, że kultura każe nam myśleć, że

    AMEN :)

  • 16. Data: 2011-10-17 13:51:47
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    On 17 Paź, 07:01, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    pozew-o-plagiat-zdj...

    > AMEN :)

    Wybaczcie koledzy od spustu - ale w przypadku tego zdjecia - gadacie
    glupoty. Mamy zdjecie - ktore - pomijajac jego jakosc i nowatorskosc
    pomyslu - rzecz dyskusyjna - jest nietypowe i oryginalne. Ktos zadal
    sobie trud, zeby wymyslic taki a nie inny uklad, dostarczyc rekwizyty,
    przekonac mlodych, ze to moze byc ciekawe etc. Ktos inny po prostu
    dokladnie to skopiowal.
    Ale - nie zapominajmy tego - zdjecie jest tworem autorskim - wszyscy
    znamy fotografie np Helmuta Newtona. Czy uwazacie ze skopiowanie
    jednego z jego topowych i rozpoznawalnych zdjec nie jest plagiatem?
    Jest!
    A szczerze mowiac dla mnie plagiat jest czyms obrzydliwym w fotografii
    kreatywnej. I tu wlasnie z fotografia kreatywna mamy do czynienia.
    Fotografia - to sztuka - kopiowanie dziel sztuki - jest niedozwolone.
    Koniec i kropka.
    A najgorsze w tym wszystkim jest niestety to - ze Wy panowie zgadzacie
    sie na to zeby kopiowanie pomyslow i aranzacji bylo dozwolone. To moze
    zacznijmy kopiowac Bacha i sprzedawac go pod wlasnym nazwiskiem.
    Przeciez Bach tez byl kiedys nikomu nie znanym grajkiem.

    pozdrawiam
    Bernard
    www.bwstudio.com.pl

  • 17. Data: 2011-10-17 14:01:34
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 17.10.2011 15:51, Bernard Wybierała wrote:

> [...]
    > znamy fotografie np Helmuta Newtona. Czy uwazacie ze skopiowanie
    > jednego z jego topowych i rozpoznawalnych zdjec nie jest plagiatem?

    Akurat skopiowanie bardzo znanego zdjęcia jest w mniejszym stopniu
    plagiatem, bo wiadomo, że wiele osób rozpozna. W przypadku zdjęć
    Newtona, Capy można mówić o wariacjach. Ważny jest też cel powstania
    tego zdjęcia. Tutaj jest nie tylko plagiat, ale również czyn nieuczciwej
    konkurencji. Ktoś reklamował swoją kreatywność cudzym pomysłem.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 18. Data: 2011-10-17 14:25:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-17 15:51, Bernard Wybierała pisze:
> [...]
    > znamy fotografie np Helmuta Newtona. Czy uwazacie ze skopiowanie
    > jednego z jego topowych i rozpoznawalnych zdjec nie jest plagiatem?

    Najlepszym systemem dla ludzi jest socjalizm - miłosierny i
    sprawiedliwy. Jak jednak pokazało wiele doświadczeń, każda próba pójścia
    w tym kierunku kończyła się katastrofą.
    Podobnie jest z funkcją patentu. Tu katastrofa dopiero się zaczyna i
    jeśli nic się nie zmieni, za dekadę lub dwie pozostaną monopole
    produkcji tego czy owego, a wiadomo czym to się je.
    Jeśli zaczniemy patentować zdjęcia, zaroi się od ludzi, którzy będą żyć
    tylko z łażenia po targach i przeglądania gazet w poszukiwaniu ''swojej
    pozy''. Ludzkość nie dorosła do tego bardziej, niż do ochrony patentu z
    samej przyzwoitości.

    To raz, a dwa - o sztuce w fotografii można mówić naprawdę rzadko. Nie
    wiem, czy ktokolwiek piszący tu na grupie mógł mieć udział w czymś
    takim. Tak więc zostawmy sztukę artystom, a już ten konkretny przypadek
    najlepiej zakopać szybciutko, bo obciach to ogromny: z racji
    ''kradzieży'' tej masakry, z racji powstania owej i z racji brania w tym
    udziału w charakterze modeli. OBCIACH panowie i panie ?.?., R.B oraz
    członkowie DSZFŚ.

    Albo po prostu powiedzcie wprost: sprzedajemy ludziom gówno, bo lubią
    (trochę im pomagamy lubić) i nie lubimy, jak Jaśki nam włażą w paradę z
    dumpingiem.

    PS. Następnym razem załóżcie młodym worki foliowe na głowy. Potem niech
    ona trzyma rolkę papieru toaletowego, a on węża ogrodniczego. Kolejno:
    niech ona mówi: Ooooo, a on drapie się po głowie, w końcu niech udają,
    że robią kupę, twarzą do siebie. Brawo, cztery pozy w minutę, jestem
    megakreatywny, patentuję.

    --
    pozdrawia Adam
    /słyszałem, że wszystkie problemy doskonale rozwiązuje coś tam/

  • 19. Data: 2011-10-17 16:00:35
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > niech ona mówi: Ooooo, a on drapie się po głowie, w końcu niech udają, że
    > robią kupę, twarzą do siebie. Brawo, cztery pozy w minutę, jestem

    Te zdjęcia bardzo się od siebie różnią. (jedno jest takie niepokojące soc,
    drugie to raczej bananowa Ikea)
    Zdjęcie 1 skąd zaczerpnięto inspirację do zdjęcia 2 nie zostało
    opatentowane.
    Nie jest do końca pewne czy zdjęcie 2 powstało z inspiracji zdjęcia 1.
    Może przyczynkiem był jakiś fragment utworu literackiego i obaj panowie
    podobnie go przedstawili? Czy w tym wypadku obaj popełnili by plagiat?
    Idiotyzmem jest patentować pomysły na zdjęcia.
    I tak bardziej sie będzie podobać zdjecie lepsze (lepiej zrobione).

    Panu który proponuje kopiować Bacha szczerze życzę powodzenia.
    Nawet jakby podpisał pod tym J.S Bach to i tak nikt tego nie kupi.
    Czemu? Niech się ten pan już sam domyśli.

  • 20. Data: 2011-10-17 16:13:47
    Od: Catholic <s...@i...pl>

> [...]
    > kreatywnej. I tu wlasnie z fotografia kreatywna mamy do czynienia.
    > Fotografia - to sztuka - kopiowanie dziel sztuki - jest niedozwolone.
    Teraz
    Teraz sobie odpowiedz na jedno proste pytanie: Czy już od tej pory nikt
    na tej planecie, aż po jej unicestwienie nie będzie mógł zrobić legalnie
    obrzydliwej fotki osobnikom na polu w kołdrze przewiązanej sznurkiem?
    Pozdr.J