    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 6 Feb 2014 11:57:10 -0800 (PST)
    Subject: Kolizja przy odblokowywaniu skrzyżowania -przestroga!
    From: Adax <a...@g...com>

    Białka T. -wyjeżdżałem z nart z parkingu od "Bani" do ul. Środkowej w kierunku w lewo
    na N.Targ. Jak już byłem 1-szy z włączaniem się do ruchu w lewo, z lewej zablokował
    skrzyżowanie duży dwupoziomowy autobus, który potrzebował nadrzucenia i mu
    "przeszkadzałem". Kierunek w prawo też był zakorkowany, poza tym spory korek ustawił
    się do skrętu w lewo do ośrodka "Bania". Parę klaksonów i inni zaczęli mi machać, że
    mnie puszczają i że mam wyjechać w lewo na drogę główną. Po kilku manewrach ominąłem
    czoło autobusu i powolutku z podniesioną ręką dziękczynienia wysunąłem się na środek
    ulicy Szerokiej, spojrzenie w prawo -nic nie jedzie -wychylam dziób, a tam z dużą
    szybkością jechał jednak samochód i zderzyliśmy się stycznie -on lewy róg a ja prawy
    róg zderzaka. Dużo by pisać, jakie było moje zdziwienie i wkur*ienie, tam pełny
    samochód kobiet a ja sam -zakrzyczały mnie, ściągnęły Policję, mandat -oczywiście
    moja wina, bo ja włączałem się do ruchu -OK, OK!

    Po paru dniach jednak zastanawiam się, czy istnieje kiedykolwiek inna wykładnia
    takiej kolizji? Chyba nie, ale może...
    1. autobus zablokował skrzyżowanie -pierwotna przyczyna zamieszania
    2. wszyscy mnie chcieli puścić i... wypuścili
    3. wypuścili pod szybko jadący samochód na wprost (prowadziła kobieta), którego nie
    mogłem zauważyć, zasłonięty przez bus skręcający w lewo

    Mam wątpliwości, czy interpretacja nie była za prosta i dla mnie krzywdząca?
    Rozumiem, że tak, bo nie da się łatwo udowodnić, że autobus wpakował się pomimo, że
    nie miał możliwości, kobieta jechała za szybko, itp, itd.
    Pewnie się śmiejecie, ale to była moja pierwsza szkoda, staram się jeździć
    bezpiecznie, więc przestrzegam, bo dałem się "wrobić" :)