  • 1. Data: 2009-09-24 15:03:08
    Temat: Kodowane baterie...
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Witajcie.

    Ostatnio ktos mi powiedzial, ze konkretnie w DELLu sa "kodowane"
    akumulatory i np. ladowarka-zasilacz uniwersalny ich nie naladuje.
    Czy ja jestem uwsteczniony, czy tez ludziom mozna wcisnac wszystko?
    Przeciez ladowarka nie jest programowalnym urzadzeniem, a jedynie na
    wyjsciu ma odpowiednie napiecie i okreslona moc...

  • 2. Data: 2009-09-24 16:11:22
    Temat: Re: Kodowane baterie...
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > Przeciez ladowarka nie jest programowalnym urzadzeniem, a jedynie na
    > wyjsciu ma odpowiednie napiecie i okreslona moc...

    ...a ostatnio coraz czesciej takze linie sygnalowa, przez ktora przesylana
    jest informacja na temat parametrow zasilacza. Dzieki temu laptop wie, czy
    ma do czynienia z ladowarka samochodowa, zwykla albo mala i lekka,
    mobilna, ktora np. ma za maly prad by komputer mogl jednoczesnie pracowac
    i ladowac sie. Zreszta baterie tez zawieraja elektronike kontrolujaca stan
    naladowania, zliczajaca ilosc cykli, informujaca komputer o pojemnosci
    ogniw itd.

    k,

  • 3. Data: 2009-09-24 16:56:21
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu KILu tak oto obwieścił(a):

    > ...a ostatnio coraz czesciej takze linie sygnalowa, przez ktora przesylana
    > jest informacja

    Bo prondem można dużo..

    --
    pzdr, Piotr M
    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

  • 4. Data: 2009-09-24 17:18:56
    Od: mis <m...@u...pl>

    > Przeciez ladowarka nie jest programowalnym urzadzeniem, a jedynie na
    > wyjsciu ma odpowiednie napiecie i okreslona moc...

    Nie w Dellu :) W zasilaczu jest "pamięć" podłączona do komputera trzecią
    żyłą przewodu. Komputer uruchomi sie na każdym zasilaczu dającym
    odpowiednie napięcie i prąd ale funkcja ładowania baterii włączy się
    tylko wtedy gdy z pamięci napłyną "właściwe" dane.

    Jest to w praktyce "zabezpieczenie" mające zmusić klientów do kupowania
    oryginalnych zasilaczy DELLa.

    miś

  • 5. Data: 2009-09-24 21:04:20
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 24 Sep 2009 17:03:08 +0200, Jacek <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >akumulatory i np. ladowarka-zasilacz uniwersalny ich nie naladuje.
    >Czy ja jestem uwsteczniony, czy tez ludziom mozna wcisnac wszystko?

    a ty od razu podejrzewasz "wciskanie"? od dawna niektorych telefonow
    nie mozna ladowac obcymi ladowarkami, wiec dellowi wcale sie nie
    dziwie, ze tez chce zabezpieczac swoje produkty przed ladowaniem czym
    popadnie. <rs>

  • 6. Data: 2009-09-25 01:05:09
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces rs <n...@n...spam.pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > nie mozna ladowac obcymi ladowarkami, wiec dellowi wcale sie nie
    > dziwie, ze tez chce zabezpieczac swoje produkty przed ladowaniem czym

    Wielu producentów telefonów zgodziło się na wspólną ładowarkę,
    konkretnie chodzi o telefony z USB przez które można przesyłać dane. Ma
    to działać w Unii E. od przyszłego roku, i da oczywiste korzyści
    klientom, i środowisku trochę też. Zgodzili się na to także producenci
    zza oceanu (np. Apple, RIM czy Motorola).

    Dell nie chce zabezpieczyć produktów przed ładowaniem czym popadnie,
    tylko chce zabezpieczyć kieszenie producentów niezależnych przed
    przeładowaniem piniądzami, pewnie po to żeby nie mogli ich głupio wydać.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 7. Data: 2009-09-25 03:51:29
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 24 Sep 2009 21:05:09 -0400, Saiko Kila
    <f...@p...vqrn.arg.cy> wrote:

> [...]
    >klientom, i środowisku trochę też. Zgodzili się na to także producenci
    >zza oceanu (np. Apple, RIM czy Motorola).

    ale temat dotyczyl chyba stanu obecnego, a nie futurystki jakkolwiek
    bliska moze sie ona wydawac. umowa dotyczy zlacza micro USB, w ktore
    maja byc wyposazane telefony firm, ktore taka umowe podpisaly.
    pozyjemy. zobaczymy jak to bedzie dzialac w praktyce. na razie widze
    pelna samowolke, nie tylko u della.

    >Dell nie chce zabezpieczyć produktów przed ładowaniem czym popadnie,
    >tylko chce zabezpieczyć kieszenie producentów niezależnych przed
    >przeładowaniem piniądzami, pewnie po to żeby nie mogli ich głupio wydać.

    aaaaaha. bo ci producenci na tych zasilaczach to takie krocie
    trzaskaja, ze kazali dellowi zamknac sobie europejski rynek. no dajze
    spokoj. <rs>

  • 8. Data: 2009-09-25 05:55:34
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu Saiko Kila tak oto obwieścił(a):

    > Wielu producentów telefonów zgodziło się na wspólną ładowarkę,
    > konkretnie chodzi o telefony z USB przez które można przesyłać dane.

    Wszyscy i nie mieli co się godzić tylko musieli.. wreszcie.

  • 9. Data: 2009-09-25 23:07:04
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Swoja droga niektore telefony od dawien dawna ladowaly sie przez usb -
    oczywiscie za wyjatkiem nokii, ktora flashujac nalezy dodatkowo ladowac w
    druga dziurke. Glupie jak dwa krany w UK.

    --
    pozdr

  • 10. Data: 2009-09-26 03:31:36
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

> [...]

    > maja byc wyposazane telefony firm, ktore taka umowe podpisaly.
    > pozyjemy. zobaczymy jak to bedzie dzialac w praktyce. na razie widze

    To nie jest futurystyka. Jeśli chodzi o telefony to ja we wszystkich
    używam mini-USB od trzech lat i jest to bardzo wygodne. Ale ja nie mam
    nokii, tylko motorole i HTC. Podobnie ładuję/zasilam drobne urządzonka
    typu odtwarzacz audiovideo, GPS czy dysk twardy. Jeśli ktoś chciał to
    już od lat może tak dobierać urządzenia żeby ładować przez mini-USB.

    Poza tym jeśli zgodzili się wprowadzić w 2010 to muszą mieć na rynku
    odpowiednio wcześniej, a negocacje toczyły się od lat i mieli to
    pierwotnie wprowadzić w 2009.

    > aaaaaha. bo ci producenci na tych zasilaczach to takie krocie
    > trzaskaja, ze kazali dellowi zamknac sobie europejski rynek. no dajze
    > spokoj. <rs>

    Bardzo dużo zarabiają na akcesoriach, przecież zasilacz firmowy kosztuje
    3-5x więcej niż zamiennik. To czysty zysk. Ja nie mam Della, mam
    podobnie działającego HP, i do niego kupowałem zasilacze i stację
    dokującą żeby nie nosić ze sobą - kosztowało to kilkaset dolarów (sam
    zasilacz 60 lub 150 zależnie od wersji), przy cenie notebooka dwa
    tysiące. Przypuszczam że mają więcej narzutu niż na samym notebooku.

    Zresztą jaki sens ma zabezpieczanie przed obcymi zasilaczami?