  • 1. Data: 2009-09-24 07:47:11
    Temat: Zasilacze na dole obudowy, wibracje w LianLi
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    Cześć

    Planuję zakup obudowy LianLi. Praktycznie wszystkie modele mają
    miejsce na zasilacz na dole obudowy.
    Jak to sprawdza się w praktyce - na spodzie zasilacza mam wentylator,
    który wydmuchuje powietrze na zewnątrz - na pierwszy rzut oka jest to
    rozwiązanie mniej efektywne niż zasilacz na górze - czy tak jest
    naprawdę - ktoś z Was używa zasilacza na dole ?

    No i druga sprawa - podstawowym powodem, dla ktorego chcę się
    przesiąść na aluminiowe LianLi są wibracje pochodzące od dysków
    twardych, które w mojej obudowie skutkują wibracjami o niskiej
    częstotliwości, a ja na takie jestem niestety wyczulony. Czy w LianLi
    istnieje problem wibracji ?
    Rozważam takie obudowy:
    http://www.cooling.pl/lian-li-pcv2010b-czarna,produk
    t,550893.html
    http://www.cooling.pl/lian-li-pcv1110b-czarna,produk
    t,550889.html

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-09-24 08:04:38
    Temat: Re: Zasilacze na dole obudowy, wibracje w LianLi
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Wojtek pisze:
> [...]
    > rozwiązanie mniej efektywne niż zasilacz na górze - czy tak jest
    > naprawdę - ktoś z Was używa zasilacza na dole ?
    Mam tak w ColerMaster Gladiator, zasilacz na dole obudowy, pod
    zasilaczem jest siatka, i tak na prawdę on ciągnie sobie powietrze spod
    obudowy i wyrzuca do tyłu. (można też zamontować go dogórynogami, wtedy
    będzie ciągnął z wnętrza komputera). Jedyny minus jaki widzę - to
    straszliwe ilości kurzu w postaci "futra" zatrzymującego się na siatce
    ale ja mam 2 koty i brak dywanów ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-09-24 08:21:13
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    On 24 Wrz, 09:47, Wojtek <w...@g...com> wrote:
> [...]
    > twardych, które w mojej obudowie skutkują wibracjami o niskiej
    > częstotliwości, a ja na takie jestem niestety wyczulony. Czy w LianLi

    Albo też taką:
    http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?p
    r_index=209&cl_index=1&sc_index=25&ss_index=62&g=q

    WK

  • 4. Data: 2009-09-24 08:22:19
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    On 24 Wrz, 10:04, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > będzie ciągnął z wnętrza komputera). Jedyny minus jaki widzę - to
    > straszliwe ilości kurzu w postaci "futra" zatrzymującego się na siatce

    A jak często czyścisz siatkę ?

    Wojtek

  • 5. Data: 2009-09-24 09:01:02
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Wojtek pisze:
    > A jak często czyścisz siatkę ?
    Nie zapisuję tego w grafiku;) ale tak co 2-3 tygodnie conajmniej, jak
    się zapomni - to wyższe obroty wiatraka w zasilaczu (bo zwiększa mu się
    temperatura) przypominają ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-09-24 09:36:29
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-24 09:47:11 +0200, Wojtek <w...@g...com> said:

> [...]
    > rozwiązanie mniej efektywne niż zasilacz na górze - czy tak jest
    > naprawdę - ktoś z Was używa zasilacza na dole ?

    Tak na logikę, to jest to o tyle lepsze rozwiązanie, że nie zasysa
    gorącego powietrza z wnętrza obudowy, tylko chłofdniejsze z zewnątrz.
    Wady, to wspomniane zasysanie kurzu oraz potencjalnie większy hałas od
    wentylatora, który nie jest tłumiony przez obudowę.

    de Fresz

  • 7. Data: 2009-09-24 10:07:18
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Tak na logikę, to jest to o tyle lepsze rozwiązanie, że nie zasysa
    > gorącego powietrza z wnętrza obudowy, tylko chłofdniejsze z zewnątrz.

    Do zalet warto jeszcze doliczyć przesunięcie środka ciężkości i związaną z
    tym poprawę stabilności obudowy.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 8. Data: 2009-09-24 10:10:42
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote in message

    > Tak na logikę, to jest to o tyle lepsze rozwiązanie, że nie zasysa
    > gorącego powietrza z wnętrza obudowy, tylko chłofdniejsze z zewnątrz.
    > Wady, to wspomniane zasysanie kurzu oraz potencjalnie większy hałas od

    To akurat wada raczej, zasilacze przegrzewaja sie raczej nieczesto, a przy
    okazji wyciagaja gorace powietrze z obudowy, przez co dodatkowy wiatrak moze
    byc zbedny.

  • 9. Data: 2009-09-24 10:30:21
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-24 12:10:42 +0200, "kamil" <k...@s...com> said:

    > To akurat wada raczej, zasilacze przegrzewaja sie raczej nieczesto, a przy
    > okazji wyciagaja gorace powietrze z obudowy, przez co dodatkowy wiatrak moze
    > byc zbedny.

    A z drugiej strony - jeśli zasilacz jest chłodzony zimniejszym
    powietrzem, to wiatrak może chodzić wolniej, generując mniej hałasu.
    Tylni wiatrak w większości obudów i tak jest, ciężko mi też uwierzyć,
    że sam zasilacz byłby w stanie wyciągnąć całe ciepło generowane przez
    pozostałe komponenty.
    Dobra, wychodzi że kwestia jest bardziej złożona niż na pierwszy rzut
    oka wygląda.

    de Fresz

  • 10. Data: 2009-09-24 11:38:25
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > komponenty.
    > Dobra, wychodzi że kwestia jest bardziej złożona niż na pierwszy rzut oka

    U mnie nie mam dodatkowego wiatraka i jak dotad nic zlego sie nie dzieje.
    Jakas tania obudowa Midi-ATX, zasilacz 500W, C2D E5200 i Ati 4670, pamieci
    Kingston Hyperx. Chlodzenie CPU oryginalne intela ustawione w BIOS w trym
    cichy, na grafice pasywny Arctic accelero S2.

    Podkrecajac procesor w okolice 2.8-2.9GHz (230x12.5) po pol godzinie Prime95
    temperatura CPU trzyma sie w granicach 45-50', wentylator kreci sie z ok
    1200-1350RPM wiec ma jeszcze drugie tyle zapasu. Testowalem tez grafike
    roznymi testami i rowniez bez problemow. W kazdym razie przez caly wieczor
    grania w jakas wymagajaca pozycje badz obrobke dzwieku nic zlego sie nie
    dzieje.

    Pozdrawiam
    Kamil