  • 41. Data: 2014-04-04 21:52:11
    Temat: Re: Klimatyzacja - problem
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA305D04BA7EF0budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Koszt naprawy pompy mechanik oszacował na 200zł.

    I tak możesz mu powiedzieć, jeśli pompa nie będzie sprawna płacisz 200 za
    naprawę, ale resztę tylko w przypadku gdy całość usługi załatwi problem.

  • 42. Data: 2014-04-13 10:03:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A jak nie masz obrotomierza? :)
    > Wiem, wiem, teoretycznie słychac, ale...

    To patrzymy na komputer i spalanie chwilowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 43. Data: 2014-04-13 10:17:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Z tego co wiem, ponizej pewnej temperatury klima nie chłodzi (5 lub 8
    > stopni)
    > Jak kupowałem auto to był mróz - co by oznaczało dmuchanie zimnym
    > powietrzem skoro auto pobierało powietrze w temperaturze minusowej?

    Możemy:

    A. Nagrzać wewnątrz auta, włączyć obieg wewnętrzny i czynnik będzie
    ogrzewany z wewnątrz kabiny, co spowoduje ogrzewanie sprężarki i ta się
    załączy.

    B. Kupując auto bierzemy je pewnie na przegląd do warsztatu, tam
    zazwyczaj jest temperatura ~18-20*C, klime ustawiamy na "Lo" i czuć
    różnicę w nawiewach.

    Oba przypadki sam przechodziłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 44. Data: 2014-04-13 13:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

> [...]
    >
    > B. Kupując auto bierzemy je pewnie na przegląd do warsztatu, tam
    > zazwyczaj jest temperatura ~18-20*C, klime ustawiamy na "Lo" i czuć

    Dzis juz wiem, ze treba wziać do warsztatu i sprawdzić.
    Ale wiesz jak to jest jak się kupuje auto za 6000...
    Ogladał mechanik który przyjechał ze mną, ale klimy nie był w stanie
    sprawdzić na miejscu. Mój błąd.

  • 45. Data: 2014-05-15 15:30:10
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-03 14:28, Budzik pisze:
    > Użytkownik maciejc m...@U...poczta.onet.pl ...

    > No to mamy diagnozę.
    > Nieszczelna pompa.
    > Cena:
    > 450zł za uszczelnienie, ponowne złożenie i napełnienie zestawu.
    > Dobra cena?

    Zależy, jeżeli naprawdę naprawiał pompę, to i pewnie dobra cena. Ja
    dzisiaj napełniłem swoją. Objawy podobne jak u ciebie - sprężarka się
    załączała,ciśnienie w układzie było, a chłodzenia brak. U mnie tylko
    "dolewka" czynnika i oleju, koszt 150zł, i oczywiście klima sprawna.
    Byłem obecny przy całej operacji. Nie jest robiony żaden test
    ciśnieniowy, azotem. Szczelność sprawdza się wytwarzaniem próżni w
    układzie. Cała procedura trwa około pół godziny. Mechanik podjeżdża
    takim czymś na kształt robota z "Gwiezdnych Wojen", podłącza do układu
    chłodzenia, wystukuje model auta, naciska start i reszta robi się
    automatycznie. Czynnika w układzie było 0.345kg, automat podniósł tą
    wartość do 0.755kg, a także uzupełnił o 0.8 litra olej.

  • 46. Data: 2014-05-15 16:20:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-04-04 19:07, Cavallino pisze:

> [...]
    naprawią a czynnik znowu ucieknie, to będziesz w punkcie wyjścia.

    [...]
    > Przy czym mechanik ponosi ryzyko w wysokości kosztów materiału do nabicia,

    ...i straconego czasu, który (w przeciwieństwie do wyceny czasu wolnego, spędzonego
    na zmianie kół - patrz inny wątek :)
    dość łatwo jest wycenić, bo wiadomo ile +/- może wtedy zarobić biorąc inne zlecenie,
    jeśli je ma.
    Dlatego pisałem o mechaniku zdesperowanym, który nie narzeka na nadmiar zleceń.

    > a klient kilka razy większe w wysokości powtórzenia całej zabawy i powtórnego
    płacenia całości.

    Z tym, że to jest pojazd klienta i klientowi zależy, a mechanikowi zaledwie może (ale
    nie musi), więc...

    Ale cóż - proponujesz swoje warunki, mechanik przyjmuje je lub nie (ja bym kazał
    spadać na drzewo z takimi wymaganiami).

    --
    JW

  • 47. Data: 2014-05-15 16:53:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Objawy podobne jak u ciebie - sprężarka się
    > załączała,ciśnienie w układzie było, a chłodzenia brak.

    U mnie się nie zalączała...

  • 48. Data: 2014-05-15 18:07:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ll2ig4$2o31$...@n...ipartners.pl...

> [...]
    > zleceń.

    > Z tym, że to jest pojazd klienta i klientowi zależy,

    Żeby mieć naprawione, a nie żeby mechanik sobie w aucie pogrzebał bez ładu i
    składu.

    > Ale cóż - proponujesz swoje warunki, mechanik przyjmuje je lub nie (ja bym
    > kazał spadać na drzewo z takimi wymaganiami).

    A ja z taką ofertą, że pieniądze skasuje na pewno, ale czy problem usunie,
    to nie wie i nie da gwarancji.

  • 49. Data: 2014-05-15 18:07:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > U mnie się nie zalączała...

    A naprawiłeś to już w końcu?

  • 50. Data: 2014-05-15 18:57:18
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-15 16:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > U mnie się nie zalączała...

    Pisałeś cos o tym że trzyma ciśnienie, że załącza się kontrolka, nie
    wiedzieć czemu pomyślałem że to taki sam przypadek jak z moja klimą...