  • 1. Data: 2014-03-31 01:00:13
    Temat: Klimatyzacja - problem
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Pierwsze ocieplenie i była pierwsza okazja włączyć klimę w nowo zakupionym
    aucie (ale kupowanym niestety w mrozach).
    No i klima nie działa.

    Gdzie w Poznaniu dobry zakład, ktory sprawdzi co i jak i nie zedrze przy
    okazji doprowadzając Poznaniaka do płaczu? :)

    Sprzedający zarzekał się ze działa, wpisaliśmy to nawet na umowie z
    adnotacją, ze sprawdzenie nie jest mozliwe ze wzgledu na niską temp. ale to
    inna historia. Najpierw wybadam co i jak, potem bede sie zastanawiał jak to
    ugryźć dalej.

  • 2. Data: 2014-03-31 10:48:03
    Temat: Re: Klimatyzacja - problem
    Od: maciejc <m...@U...poczta.onet.pl>

    On Sun, 30 Mar 2014 23:00:13 +0000 (UTC)
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

> [...]
    > inna historia. Najpierw wybadam co i jak, potem bede sie zastanawiał jak to

    Ja ze swojej strony mogę polecić www.auto-klima.com.pl z Przeźmierowa. Generalnie u
    nich jest zawsze dworzec i masakryczny ruch, ale mogę czystym sumieniem polecić.
    Pozdrawiam
    maciejc

  • 3. Data: 2014-03-31 11:26:18
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 31.03.2014, 01:00, Budzik pisze:
> [...]
    > inna historia. Najpierw wybadam co i jak, potem bede sie zastanawiał jak to

    A co to za problem sprawdzić klimę w zimie. Włączasz i widzisz czy ci
    dmucha zimnym.
    I teraz pytanie czy ci nie chłodzi, cz może tylko słabo chłodzi, czy
    wentylatory działają? Cz czasem nie masz zapchanego filtra kabinowego?

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 4. Data: 2014-03-31 11:45:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A co to za problem sprawdzić klimę w zimie. Włączasz i widzisz czy ci
    > dmucha zimnym.

    Jak na zewnątrz jest -10 to klima nie zrobi z tego -20, więc różnicy nie
    wyczujesz.

    Ale sprawdzić można inaczej - włączasz i patrzysz czy obroty/chwilowe
    spalanie wzrosły.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-03-31 11:50:12
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-03-31 11:26, Ariusz pisze:

> [...]
    > I teraz pytanie czy ci nie chłodzi, cz może tylko słabo chłodzi, czy
    > wentylatory działają? Cz czasem nie masz zapchanego filtra kabinowego?

    Idz doradzać na pl rec kuchnia, może będzie lepiej.
    Wymień filtr w twoim łbie i przestań bzdurzyć, takie durne porady wiszą
    w sieci latami i śmiecą.
    Klima do przeglądu i tyle.

  • 7. Data: 2014-03-31 12:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ariusz a...@p...onet.pl ...

    > A co to za problem sprawdzić klimę w zimie. Włączasz i widzisz czy ci
    > dmucha zimnym.

    Z tego co wiem, ponizej pewnej temperatury klima nie chłodzi (5 lub 8
    stopni)
    Jak kupowałem auto to był mróz - co by oznaczało dmuchanie zimnym
    powietrzem skoro auto pobierało powietrze w temperaturze minusowej?

    > I teraz pytanie czy ci nie chłodzi, cz może tylko słabo chłodzi, czy
    > wentylatory działają? Cz czasem nie masz zapchanego filtra kabinowego?

    Czy działa wentylator? Oczywiscie :)
    Czy filtr kabinowy zapachany? Wymieniałem, bo miałem zimą kłopot z
    parowaniem szyb.
    Czy chłodzi słabo - moim zdaniem nie chłodzi wcale.
    Zreszta po włączeniu klimy nie czuc spadku obrotów ani troche -
    podejrzewam, ze w ogole nie włącza sie sprezarka.
    Pytanie, dlaczego.
    W srode sie dowiem... :)

  • 6. Data: 2014-03-31 12:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik maciejc m...@U...poczta.onet.pl ...

    > Ja ze swojej strony mogę polecić www.auto-klima.com.pl z Przeźmierowa.
    > Generalnie u nich jest zawsze dworzec i masakryczny ruch, ale mogę
    > czystym sumieniem polecić.

    Dzięki, mam niedaleko wiec nawet mi pasuje.

  • 8. Data: 2014-03-31 12:25:46
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:XnsA3017722C96D9budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

> [...]
    > Zreszta po włączeniu klimy nie czuc spadku obrotów ani troche -
    > podejrzewam, ze w ogole nie włącza sie sprezarka.

    Przyczyn może być kilka - brak czynnika (nieszczelnosc układu),
    sterowanie (często realizowane w tzw. module komfortu), padnięty czujnik
    itp.
    Jeżeli po włączeniu zapala się dioda (zakładam, że jakaś jest), to
    elektronika pewnie działa. Ciśnienie w układzie możesz sprawdzić
    naciskając przez moment bolec w zaworku na końcu rurki (ale nie
    sprawdzisz wartości ciśnienia, tylko wykluczysz całkowity ubytek
    czynnika. Czujnik można pomierzyć samodzielnie, ale trzeba znać jego
    charakterystykę, żeby wykluczyć ew. uszkodzenie. Być może walnięta jest
    sama sprężarka lub lub jej sprzęgiełko. W sumie koszty mogą być
    niewielkie - np. wymiana niewielkiej uszczelki (oring) lub elektroniki
    czy całej sprężarki - w zalezności od przypadku może to być 150 zł (z
    napełnianiem) po tysiąc i więcej (w zależności od samochodu). Pracę
    (moment włączenia) z reguły słychać, możesz otworzyć maskę i wtedy
    sprawdzisz - ale przyczyną może być któryś z wymienionych powodów,
    niekoniecznie sama sprężarka.
    Diagnozowanie może być upierdliwe, u mnie w mieście znam chłopaków,
    którzy taką szczegółową diagnozę robią za 100 PLN.
    Jeżeli układ jest nieszczelny, nie daj się namówić na samo nabijanie, bo
    po (krótkim zapewne) czasie znów ucieknie.
    Wiem, że wypisuję truizmy, ale może komuś nieobeznanemu z tematem się
    przydadzą.
    --
    Yogi(n)

  • 9. Data: 2014-03-31 12:27:29
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > podejrzewam, ze w ogole nie włącza sie sprezarka.

    Wersja optymistyczna: przekaznik zalaczajacy sprzeglo kompresora. Jak
    sie da go wypatrzec, to zobacz, czy na wlaczenie klimy reaguje.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2014-03-31 12:46:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-31, Yogi(n) <y...@k...pl> wrote:

> [...]
    > Jeżeli układ jest nieszczelny, nie daj się namówić na samo nabijanie, bo
    > po (krótkim zapewne) czasie znów ucieknie.

    U mnie w malym miescie jest np. usluga nabijania + ozonowanie za 150 PLN
    z gwarancja diagnozy nieszczelnosci jezeli czynnik ucieknie do 6 miesiecy.
    Myslalem, ze to standard :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200