-
21. Data: 2021-07-17 23:36:50
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
sobota, 17 lipca 2021 o 22:36:03 UTC+2 WM napisał(a):
> W dniu 2021-07-17 o 22:19, Zenek Kapelinder pisze:
> > sobota, 17 lipca 2021 o 18:06:01 UTC+2 WM napisał(a):
> >> W dniu 2021-07-17 o 16:30, Zenek Kapelinder pisze:
> >>> sobota, 17 lipca 2021 o 15:43:21 UTC+2 WM napisał(a):
> >>>> W dniu 2021-07-17 o 14:03, J.F. pisze:
> >>>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
> >>>>> dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.p
l...
> >>>>> W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
> >>>>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
> >>>>> [...]
> >>>>>>>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
> >>>>>>>> cyklu silnika Stirlinga
> >>>>>>
> >>>>>>> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
> >>>>>>> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.
> >>>>>
> >>>>>> Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.
> >>>>>
> >>>>> Troche watpie.
> >>>>>
> >>>>>> Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
> >>>>>> Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
> >>>>>> Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
> >>>>>> przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)
> >>>>>
> >>>>> Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)
> >>>>>
> >>>>> Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
> >>>>> slonecznego,
> >>>>> albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
> >>>>> ktos wsadzi reke :-)
> >>>>>
> >>>> Są testowane systemy bez tłoków.
> >>>> Liczę, że mogą wprowadzić rewolucję w systemach chłodzących.
> >>>>
> >>>> https://sites.google.com/site/professorarturjjaworsk
i/thermoacoustics
> >>>>
> >>>> https://advanceseng.com/thermoacoustic-stirling-powe
r-generation-lng-cold-energ-low-temperature-waste-he
at/
> >>>>
> >>>>
> >>>>
> >>>> WM
> >>> Z pięć lat temu o tym w jakimś popularnonaukowym programie w tv było.
Zachwalali i co? Gówno. Jak by miało wejść do użycia to dzisiaj mógłbyś to kupić w
sklepie na rogu. Podobnie z tymi kitami do robienia prądu. Mamy ale nie sprzedamy. To
niech spierdalaja bo chińczyk się odgraża że w grudniu będzie miał w sprzedaży.
> >>>
> >> To prawda, że większość przewidywań się nie sprawdza.
> >> Czy to ma znaczyć, że nie warto próbować czegokolwiek?
> >>
> >> WM
> > Warto próbować ale nie warto zachwycać się każdym gównem.
> >
> Dla jednych to gówno, dla innych fajna ciekawostka.
>
> Mnie wnerwiają alpiniści, bo uważam że nie warto ryzykować życia dla
> zdobycia trudnego przejścia.
>
> Różnimy się systemami wartości i to trzeba umieć wzajemnie u siebie
> zaakceptować.
>
> WM
Tak ale akceptacja to szanowanie czyjegoś zdania nawet jak nie jest zbieżne ze swoim.
Moje w przypadku tego co ci się podoba jest takie że jeśli nie można tego kupić to
znaczy że to gówno bez względu na to czy w jednym egzemplarzu działa. Chlodząca rurkę
kupisz a super wynalazku się nie da. W głowie tego co wymyślił tylko jest. Czasy
takie że do produkcji wchodzą rzeczy które działają i dadzą się sprzedać. Z polskimi
kitami od fotowoltaiki na razie mówię że kit wciskają. Konferencja prasowa i mówią że
je robią i że będą dużo tańsze od krzemowych. Jakiś dziennikarz pyta gdzie można
kupić i ile kosztują. Prosimy następne pytanie. Krzemowe przy dużych zamówieniach
kosztują w granicach złotówki za wata. To kity powinny być po 10 groszy za wata. I
pewno będą jak Chińczycy zaczną sprzedawać. Tak samo z tym do chłodzenia co dałeś.
Dokąd nie będzie na allegro to tego nie ma.
-
22. Data: 2021-07-18 14:38:04
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: Uzytkownik <a...@s...pl>
W dniu 2021-07-17 o 23:36, Zenek Kapelinder pisze:
> sobota, 17 lipca 2021 o 22:36:03 UTC+2 WM napisał(a):
>> W dniu 2021-07-17 o 22:19, Zenek Kapelinder pisze:
>>> sobota, 17 lipca 2021 o 18:06:01 UTC+2 WM napisał(a):
>>>> W dniu 2021-07-17 o 16:30, Zenek Kapelinder pisze:
>>>>> sobota, 17 lipca 2021 o 15:43:21 UTC+2 WM napisał(a):
>>>>>> W dniu 2021-07-17 o 14:03, J.F. pisze:
>>>>>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
>>>>>>> dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.p
l...
>>>>>>> W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
>>>>>>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
>>>>>>> [...]
>>>>>>>>>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
>>>>>>>>>> cyklu silnika Stirlinga
>>>>>>>>> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
>>>>>>>>> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.
>>>>>>>> Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.
>>>>>>> Troche watpie.
>>>>>>>
>>>>>>>> Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
>>>>>>>> Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
>>>>>>>> Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
>>>>>>>> przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)
>>>>>>> Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)
>>>>>>>
>>>>>>> Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
>>>>>>> slonecznego,
>>>>>>> albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
>>>>>>> ktos wsadzi reke :-)
>>>>>>>
>>>>>> Są testowane systemy bez tłoków.
>>>>>> Liczę, że mogą wprowadzić rewolucję w systemach chłodzących.
>>>>>>
>>>>>> https://sites.google.com/site/professorarturjjaworsk
i/thermoacoustics
>>>>>>
>>>>>> https://advanceseng.com/thermoacoustic-stirling-powe
r-generation-lng-cold-energ-low-temperature-waste-he
at/
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> WM
>>>>> Z pięć lat temu o tym w jakimś popularnonaukowym programie w tv było.
Zachwalali i co? Gówno. Jak by miało wejść do użycia to dzisiaj mógłbyś to kupić w
sklepie na rogu. Podobnie z tymi kitami do robienia prądu. Mamy ale nie sprzedamy. To
niech spierdalaja bo chińczyk się odgraża że w grudniu będzie miał w sprzedaży.
>>>>>
>>>> To prawda, że większość przewidywań się nie sprawdza.
>>>> Czy to ma znaczyć, że nie warto próbować czegokolwiek?
>>>>
>>>> WM
>>> Warto próbować ale nie warto zachwycać się każdym gównem.
>>>
>> Dla jednych to gówno, dla innych fajna ciekawostka.
>>
>> Mnie wnerwiają alpiniści, bo uważam że nie warto ryzykować życia dla
>> zdobycia trudnego przejścia.
>>
>> Różnimy się systemami wartości i to trzeba umieć wzajemnie u siebie
>> zaakceptować.
>>
>> WM
> Tak ale akceptacja to szanowanie czyjegoś zdania nawet jak nie jest zbieżne ze
swoim. Moje w przypadku tego co ci się podoba jest takie że jeśli nie można tego
kupić to znaczy że to gówno bez względu na to czy w jednym egzemplarzu działa.
Chlodząca rurkę kupisz a super wynalazku się nie da. W głowie tego co wymyślił tylko
jest. Czasy takie że do produkcji wchodzą rzeczy które działają i dadzą się sprzedać.
Z polskimi kitami od fotowoltaiki na razie mówię że kit wciskają. Konferencja prasowa
i mówią że je robią i że będą dużo tańsze od krzemowych. Jakiś dziennikarz pyta gdzie
można kupić i ile kosztują. Prosimy następne pytanie. Krzemowe przy dużych
zamówieniach kosztują w granicach złotówki za wata. To kity powinny być po 10 groszy
za wata. I pewno będą jak Chińczycy zaczną sprzedawać. Tak samo z tym do chłodzenia
co dałeś. Dokąd nie będzie na allegro to tego nie ma.
Ty nie wiesz co to jest szacunek i akceptacja. To po co się wypowiadasz?
Aby robić kolejną zadymę i obrażać ludzi na forach?
-
23. Data: 2021-07-18 15:30:28
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
niedziela, 18 lipca 2021 o 14:38:07 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> W dniu 2021-07-17 o 23:36, Zenek Kapelinder pisze:
> > sobota, 17 lipca 2021 o 22:36:03 UTC+2 WM napisał(a):
> >> W dniu 2021-07-17 o 22:19, Zenek Kapelinder pisze:
> >>> sobota, 17 lipca 2021 o 18:06:01 UTC+2 WM napisał(a):
> >>>> W dniu 2021-07-17 o 16:30, Zenek Kapelinder pisze:
> >>>>> sobota, 17 lipca 2021 o 15:43:21 UTC+2 WM napisał(a):
> >>>>>> W dniu 2021-07-17 o 14:03, J.F. pisze:
> >>>>>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
> >>>>>>> dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.p
l...
> >>>>>>> W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
> >>>>>>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
> >>>>>>> [...]
> >>>>>>>>>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
> >>>>>>>>>> cyklu silnika Stirlinga
> >>>>>>>>> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
> >>>>>>>>> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.
> >>>>>>>> Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.
> >>>>>>> Troche watpie.
> >>>>>>>
> >>>>>>>> Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
> >>>>>>>> Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
> >>>>>>>> Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
> >>>>>>>> przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)
> >>>>>>> Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)
> >>>>>>>
> >>>>>>> Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
> >>>>>>> slonecznego,
> >>>>>>> albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
> >>>>>>> ktos wsadzi reke :-)
> >>>>>>>
> >>>>>> Są testowane systemy bez tłoków.
> >>>>>> Liczę, że mogą wprowadzić rewolucję w systemach chłodzących.
> >>>>>>
> >>>>>> https://sites.google.com/site/professorarturjjaworsk
i/thermoacoustics
> >>>>>>
> >>>>>> https://advanceseng.com/thermoacoustic-stirling-powe
r-generation-lng-cold-energ-low-temperature-waste-he
at/
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>> WM
> >>>>> Z pięć lat temu o tym w jakimś popularnonaukowym programie w tv było.
Zachwalali i co? Gówno. Jak by miało wejść do użycia to dzisiaj mógłbyś to kupić w
sklepie na rogu. Podobnie z tymi kitami do robienia prądu. Mamy ale nie sprzedamy. To
niech spierdalaja bo chińczyk się odgraża że w grudniu będzie miał w sprzedaży.
> >>>>>
> >>>> To prawda, że większość przewidywań się nie sprawdza.
> >>>> Czy to ma znaczyć, że nie warto próbować czegokolwiek?
> >>>>
> >>>> WM
> >>> Warto próbować ale nie warto zachwycać się każdym gównem.
> >>>
> >> Dla jednych to gówno, dla innych fajna ciekawostka.
> >>
> >> Mnie wnerwiają alpiniści, bo uważam że nie warto ryzykować życia dla
> >> zdobycia trudnego przejścia.
> >>
> >> Różnimy się systemami wartości i to trzeba umieć wzajemnie u siebie
> >> zaakceptować.
> >>
> >> WM
> > Tak ale akceptacja to szanowanie czyjegoś zdania nawet jak nie jest zbieżne ze
swoim. Moje w przypadku tego co ci się podoba jest takie że jeśli nie można tego
kupić to znaczy że to gówno bez względu na to czy w jednym egzemplarzu działa.
Chlodząca rurkę kupisz a super wynalazku się nie da. W głowie tego co wymyślił tylko
jest. Czasy takie że do produkcji wchodzą rzeczy które działają i dadzą się sprzedać.
Z polskimi kitami od fotowoltaiki na razie mówię że kit wciskają. Konferencja prasowa
i mówią że je robią i że będą dużo tańsze od krzemowych. Jakiś dziennikarz pyta gdzie
można kupić i ile kosztują. Prosimy następne pytanie. Krzemowe przy dużych
zamówieniach kosztują w granicach złotówki za wata. To kity powinny być po 10 groszy
za wata. I pewno będą jak Chińczycy zaczną sprzedawać. Tak samo z tym do chłodzenia
co dałeś. Dokąd nie będzie na allegro to tego nie ma.
> Ty nie wiesz co to jest szacunek i akceptacja. To po co się wypowiadasz?
> Aby robić kolejną zadymę i obrażać ludzi na forach?
Takiego gówna śmierdzącego jak ty obrazic sie nie da. Bo co by napisać obraźliwego to
za chwilę okazuje się że to prawda była.
-
24. Data: 2021-07-18 18:16:35
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: Uzytkownik <a...@s...pl>
W dniu 2021-07-18 o 15:30, Zenek Kapelinder pisze:
>>> Tak ale akceptacja to szanowanie czyjegoś zdania nawet jak nie jest zbieżne ze
swoim. Moje w przypadku tego co ci się podoba jest takie że jeśli nie można tego
kupić to znaczy że to gówno bez względu na to czy w jednym egzemplarzu działa.
Chlodząca rurkę kupisz a super wynalazku się nie da. W głowie tego co wymyślił tylko
jest. Czasy takie że do produkcji wchodzą rzeczy które działają i dadzą się sprzedać.
Z polskimi kitami od fotowoltaiki na razie mówię że kit wciskają. Konferencja prasowa
i mówią że je robią i że będą dużo tańsze od krzemowych. Jakiś dziennikarz pyta gdzie
można kupić i ile kosztują. Prosimy następne pytanie. Krzemowe przy dużych
zamówieniach kosztują w granicach złotówki za wata. To kity powinny być po 10 groszy
za wata. I pewno będą jak Chińczycy zaczną sprzedawać. Tak samo z tym do chłodzenia
co dałeś. Dokąd nie będzie na allegro to tego nie ma.
>> Ty nie wiesz co to jest szacunek i akceptacja. To po co się wypowiadasz?
>> Aby robić kolejną zadymę i obrażać ludzi na forach?
> Takiego gówna śmierdzącego jak ty obrazic sie nie da. Bo co by napisać obraźliwego
to za chwilę okazuje się że to prawda była.
Doprawdy nie mogę wyjść z podziwu i zachwytu nad Twoją wyjątkową kulturą
osobistą i niespotykaną już, nietuzinkową elokwencją.
Proszę napisz coś jeszcze, bo przyjemnie się Ciebie ogląda.
-
25. Data: 2021-07-19 21:40:14
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 16.07.2021 o 14:18, M M pisze:
> Dużo ciepła się marnuje w chłodnicy i spalinach, dzielnie walczymy z emisją CO2,
amoniak nie szkodzi dziurze ozonowej ani globalnemu ociepleniu, na postoju i zanim
silnik się nagrzeje źródłem ciepła może być palnik zasilany tym samym paliwem co
silnik samochodu (mógłby też służyć do ogrzewania postojowego w zimie), brak części
ruchomych i potrzeby uzupełniania czynnika. A jakie wady? Z jakiegoś powodu nie da
się zrobić, czy może się da ale już ktoś to opatentował i schował do szuflady, by
nadal sprzedawać coraz to nowsze "eko" czynniki chłodnicze?
Bardzo dobre pytanie. Ja bym zapytał, dlaczego nie sprężarkowa na
amoniak. Pamiętam stare instalacje chłodnicze w sklepach, mleczarniach
itd, które właśnie pracowały na amoniaku.
Może sponsorzy Panny Grety maja jakiś interes w tym?
Jacek
-
26. Data: 2021-07-19 22:09:33
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 19 Jul 2021 21:40:14 +0200, Jacek wrote:
> W dniu 16.07.2021 o 14:18, M M pisze:
>> Dużo ciepła się marnuje w chłodnicy i spalinach, dzielnie walczymy z emisją CO2,
amoniak nie szkodzi dziurze ozonowej ani globalnemu ociepleniu, na postoju i zanim
silnik się nagrzeje źródłem ciepła może być palnik zasilany tym samym paliwem co
silnik samochodu (mógłby też służyć do ogrzewania postojowego w zimie), brak części
ruchomych i potrzeby uzupełniania czynnika. A jakie wady? Z jakiegoś powodu nie da
się zrobić, czy może się da ale już ktoś to opatentował i schował do szuflady, by
nadal sprzedawać coraz to nowsze "eko" czynniki chłodnicze?
> Bardzo dobre pytanie. Ja bym zapytał, dlaczego nie sprężarkowa na
> amoniak. Pamiętam stare instalacje chłodnicze w sklepach, mleczarniach
> itd, które właśnie pracowały na amoniaku.
Pisalem - amoniak jest trujacy. A samochody czasami maja wypadki.
> Może sponsorzy Panny Grety maja jakiś interes w tym?
Aktualnym hitem jest R-1234yf.
Tylko ... Niemcy go nie produkuja, wiec jak myslicie -
Daimler dba o klientow, czy o wlasne zyski:
https://en.wikipedia.org/wiki/2,3,3,3-Tetrafluoropro
pene
A moze i dba o srodowisko, bo ten rozklad jest niepokojacy.
J.
-
27. Data: 2021-07-19 23:01:19
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Jacek napisał:
>> Dużo ciepła się marnuje w chłodnicy i spalinach, dzielnie walczymy
>> z emisją CO2, amoniak nie szkodzi dziurze ozonowej ani globalnemu
>> ociepleniu, na postoju i zanim silnik się nagrzeje źródłem ciepła
>> może być palnik zasilany tym samym paliwem co silnik samochodu
>> (mógłby też służyć do ogrzewania postojowego w zimie), brak części
>> ruchomych i potrzeby uzupełniania czynnika. A jakie wady?
>> Z jakiegoś powodu nie da się zrobić, czy może się da ale już ktoś
>> to opatentował i schował do szuflady, by nadal sprzedawać coraz
>> to nowsze "eko" czynniki chłodnicze?
>
> Bardzo dobre pytanie. Ja bym zapytał, dlaczego nie sprężarkowa
> na amoniak. Pamiętam stare instalacje chłodnicze w sklepach,
> mleczarniach itd, które właśnie pracowały na amoniaku.
> Może sponsorzy Panny Grety maja jakiś interes w tym?
Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady. Za to czynnik
prawie darmowy i nie wierci dziury w ozonie (niech nikt nie
wyjeżdża tu z efektem cieplarnianym, bo tego z pół kilo tam
trzeba). No i bezpieczny, nie pali się. Ten nowy jara się, aż
miło, a produkty spalania trują (mniej miło). O cenie nie wspomnę.
Własności fizyczne ma podobne do propanu. Jak mnie ostatnio
uświadomili panowie w serwisie, na Ukrainie co drugi samochód
ma klimę napełniona propanem. Też palny, ale chociaż nie truje.
--
Jarek
-
28. Data: 2021-07-20 04:32:32
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
pl...
Pan Jacek napisał:
>> Bardzo dobre pytanie. Ja bym zapytał, dlaczego nie sprężarkowa
>> na amoniak. Pamiętam stare instalacje chłodnicze w sklepach,
>> mleczarniach itd, które właśnie pracowały na amoniaku.
>> Może sponsorzy Panny Grety maja jakiś interes w tym?
>Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
>Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
>wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady.
Temperatura krytyczna 31C. Powyzej sie nie skrapla.
W wielu krajach nie zadziala.
Tzn troche zadziala, bo na samym gazie tez chlodzenie zachodzi, ale
pewnie mniej wydajnie ...
Choc Daimler niby od paru lat kombinuje.
J.
-
29. Data: 2021-07-20 09:29:43
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
pl...
>Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
>Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
>wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady. Za to czynnik
>prawie darmowy i nie wierci dziury w ozonie (niech nikt nie
>wyjeżdża tu z efektem cieplarnianym, bo tego z pół kilo tam
>trzeba).
pol kilo, razy 100 mln pojazdow rocznie, z ktorych czynnik w koncu
wycieknie.
Ale to szacunki dobre dla freonow, bo CO2 to wezmiemy ze srodowiska.
No i chyba ze ... ktos zamowi te 5 mln ton, a ktos inny wpadnie na
pomysl, ze CO2 to przeciez ze skaly wapiennej i kwasu siarkowego sie
robi ...
>Własności fizyczne ma podobne do propanu. Jak mnie ostatnio
>uświadomili panowie w serwisie, na Ukrainie co drugi samochód
>ma klimę napełniona propanem. Też palny, ale chociaż nie truje.
Tylko to "palny". Nawet ten nowy srodek jakos malo palny,
w wrzuc tu pol kg latwo palnego gazu do samochodu, ktory przeciez
bedzie mial wypadek ..
J.
-
30. Data: 2021-07-20 09:38:37
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: WM <c...@p...onet.pl>
W dniu 2021-07-20 o 04:32, J.F. pisze:
> Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
pl...
> Pan Jacek napisał:
>>> Bardzo dobre pytanie. Ja bym zapytał, dlaczego nie sprężarkowa
>>> na amoniak. Pamiętam stare instalacje chłodnicze w sklepach,
>>> mleczarniach itd, które właśnie pracowały na amoniaku.
>>> Może sponsorzy Panny Grety maja jakiś interes w tym?
>
>> Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
>> Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
>> wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady.
>
> Temperatura krytyczna 31C. Powyzej sie nie skrapla.
>
> W wielu krajach nie zadziala.
>
> Tzn troche zadziala, bo na samym gazie tez chlodzenie zachodzi, ale
> pewnie mniej wydajnie ...
> Choc Daimler niby od paru lat kombinuje.
>
Są obiegi nadkrytyczne, np. kotły nadkrytyczne z podgrzewanymi rurami.
Ciecz nadkrytyczna istnieje umownie na lewo, powyżej punktu krytycznego.
WM