-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all
.nl!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xl
ned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-
media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <1...@g...com>
<sd4kf0$2bu$2$Jacek@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<60f635c4$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
From: WM <c...@p...onet.pl>
Date: Tue, 20 Jul 2021 09:38:37 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.12.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <60f635c4$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 27
Message-ID: <60f67d7e$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.212.222
X-Trace: 1626766718 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 500 83.28.212.222:35904
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2177
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45843
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-07-20 o 04:32, J.F. pisze:
> Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
pl...
> Pan Jacek napisał:
>>> Bardzo dobre pytanie. Ja bym zapytał, dlaczego nie sprężarkowa
>>> na amoniak. Pamiętam stare instalacje chłodnicze w sklepach,
>>> mleczarniach itd, które właśnie pracowały na amoniaku.
>>> Może sponsorzy Panny Grety maja jakiś interes w tym?
>
>> Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
>> Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
>> wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady.
>
> Temperatura krytyczna 31C. Powyzej sie nie skrapla.
>
> W wielu krajach nie zadziala.
>
> Tzn troche zadziala, bo na samym gazie tez chlodzenie zachodzi, ale
> pewnie mniej wydajnie ...
> Choc Daimler niby od paru lat kombinuje.
>
Są obiegi nadkrytyczne, np. kotły nadkrytyczne z podgrzewanymi rurami.
Ciecz nadkrytyczna istnieje umownie na lewo, powyżej punktu krytycznego.
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 20.07.21 12:17 Zenek Kapelinder
- 20.07.21 13:06 Jarosław Sokołowski
- 20.07.21 20:08 WM
- 20.07.21 22:13 J.F.
- 20.07.21 23:11 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=