-
X-Received: by 2002:a9d:d53:: with SMTP id 77mr16160104oti.18.1626615028918; Sun, 18
Jul 2021 06:30:28 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a9d:d53:: with SMTP id 77mr16160104oti.18.1626615028918; Sun, 18
Jul 2021 06:30:28 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
ne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.
iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nn
tp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Sun, 18 Jul 2021 06:30:28 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <60f420ad$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=31.0.181.47;
posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
NNTP-Posting-Host: 31.0.181.47
References: <1...@g...com>
<0...@g...com>
<9...@g...com>
<60f205b6$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<60f29085$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<60f2aa3e$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
<60f2b23e$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<60f2b5c1$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<60f2c25d$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<60f2c716$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<60f2de77$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<60f2ffcc$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<60f33f31$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<60f420ad$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <a...@g...com>
Subject: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Injection-Date: Sun, 18 Jul 2021 13:30:29 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 7155
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45828
[ ukryj nagłówki ]niedziela, 18 lipca 2021 o 14:38:07 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> W dniu 2021-07-17 o 23:36, Zenek Kapelinder pisze:
> > sobota, 17 lipca 2021 o 22:36:03 UTC+2 WM napisał(a):
> >> W dniu 2021-07-17 o 22:19, Zenek Kapelinder pisze:
> >>> sobota, 17 lipca 2021 o 18:06:01 UTC+2 WM napisał(a):
> >>>> W dniu 2021-07-17 o 16:30, Zenek Kapelinder pisze:
> >>>>> sobota, 17 lipca 2021 o 15:43:21 UTC+2 WM napisał(a):
> >>>>>> W dniu 2021-07-17 o 14:03, J.F. pisze:
> >>>>>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
> >>>>>>> dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.p
l...
> >>>>>>> W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
> >>>>>>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
> >>>>>>> [...]
> >>>>>>>>>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
> >>>>>>>>>> cyklu silnika Stirlinga
> >>>>>>>>> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
> >>>>>>>>> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.
> >>>>>>>> Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.
> >>>>>>> Troche watpie.
> >>>>>>>
> >>>>>>>> Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
> >>>>>>>> Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
> >>>>>>>> Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
> >>>>>>>> przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)
> >>>>>>> Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)
> >>>>>>>
> >>>>>>> Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
> >>>>>>> slonecznego,
> >>>>>>> albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
> >>>>>>> ktos wsadzi reke :-)
> >>>>>>>
> >>>>>> Są testowane systemy bez tłoków.
> >>>>>> Liczę, że mogą wprowadzić rewolucję w systemach chłodzących.
> >>>>>>
> >>>>>> https://sites.google.com/site/professorarturjjaworsk
i/thermoacoustics
> >>>>>>
> >>>>>> https://advanceseng.com/thermoacoustic-stirling-powe
r-generation-lng-cold-energ-low-temperature-waste-he
at/
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>> WM
> >>>>> Z pięć lat temu o tym w jakimś popularnonaukowym programie w tv było.
Zachwalali i co? Gówno. Jak by miało wejść do użycia to dzisiaj mógłbyś to kupić w
sklepie na rogu. Podobnie z tymi kitami do robienia prądu. Mamy ale nie sprzedamy. To
niech spierdalaja bo chińczyk się odgraża że w grudniu będzie miał w sprzedaży.
> >>>>>
> >>>> To prawda, że większość przewidywań się nie sprawdza.
> >>>> Czy to ma znaczyć, że nie warto próbować czegokolwiek?
> >>>>
> >>>> WM
> >>> Warto próbować ale nie warto zachwycać się każdym gównem.
> >>>
> >> Dla jednych to gówno, dla innych fajna ciekawostka.
> >>
> >> Mnie wnerwiają alpiniści, bo uważam że nie warto ryzykować życia dla
> >> zdobycia trudnego przejścia.
> >>
> >> Różnimy się systemami wartości i to trzeba umieć wzajemnie u siebie
> >> zaakceptować.
> >>
> >> WM
> > Tak ale akceptacja to szanowanie czyjegoś zdania nawet jak nie jest zbieżne ze
swoim. Moje w przypadku tego co ci się podoba jest takie że jeśli nie można tego
kupić to znaczy że to gówno bez względu na to czy w jednym egzemplarzu działa.
Chlodząca rurkę kupisz a super wynalazku się nie da. W głowie tego co wymyślił tylko
jest. Czasy takie że do produkcji wchodzą rzeczy które działają i dadzą się sprzedać.
Z polskimi kitami od fotowoltaiki na razie mówię że kit wciskają. Konferencja prasowa
i mówią że je robią i że będą dużo tańsze od krzemowych. Jakiś dziennikarz pyta gdzie
można kupić i ile kosztują. Prosimy następne pytanie. Krzemowe przy dużych
zamówieniach kosztują w granicach złotówki za wata. To kity powinny być po 10 groszy
za wata. I pewno będą jak Chińczycy zaczną sprzedawać. Tak samo z tym do chłodzenia
co dałeś. Dokąd nie będzie na allegro to tego nie ma.
> Ty nie wiesz co to jest szacunek i akceptacja. To po co się wypowiadasz?
> Aby robić kolejną zadymę i obrażać ludzi na forach?
Takiego gówna śmierdzącego jak ty obrazic sie nie da. Bo co by napisać obraźliwego to
za chwilę okazuje się że to prawda była.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.21 18:16 Uzytkownik
- 19.07.21 21:40 Jacek
- 19.07.21 22:09 J.F
- 19.07.21 23:01 Jarosław Sokołowski
- 20.07.21 04:32 J.F.
- 20.07.21 09:29 J.F.
- 20.07.21 09:38 WM
- 20.07.21 12:17 Zenek Kapelinder
- 20.07.21 13:06 Jarosław Sokołowski
- 20.07.21 20:08 WM
- 20.07.21 22:13 J.F.
- 20.07.21 23:11 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=