  • 11. Data: 2011-12-11 22:01:06
    Temat: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-11, Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > No bo zajeżdżasz, skoro próbujesz nielegalnie skręcić z nie swojego pasa.

    Czytaj wyrazniej, "na rondo (male - 1 pas)". Samochody pewnie dwa by nie
    weszly ale skuter i samochod juz tak. Dlatego skuterem najlepiej jezdzic
    srodkiem pasa, bo idioci wyprzedzaja na zylete.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2011-12-11 22:03:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Czytaj wyrazniej,

    Czytam i interpretuję, a że autor nie zna przepisu, to już nie moja wina.

    >"na rondo (male - 1 pas)". Samochody pewnie dwa by nie
    > weszly ale skuter i samochod juz tak.

    Czyli dla samochodu i skutera są dwa pasy, a co za tym idzie z wewnętrznego
    (czyli przy wyspie) skręcać w lewo nie można.

  • 13. Data: 2011-12-11 22:16:44
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2011-12-11 21:44, AZ wrote:

    > To tak jak strzalki przed rondem Radoslawa w Wawie jadac Okopowa, jest
    > lewo/prosto, prosto, prosto/prawo tyle ze rondo wyglada tak:
    >
    > http://g.co/maps/rsfms

    Ta piekne oznakowanie...

    Samo rondo tez ma nieco dziwne priorytety - zeby z wewnetrznego zawsze
    miec pierwszenstwo przy zjezdzie. Z linii patrzac nawet na 1-szy zjazd.

    I teraz pytanie - jak ktos tam jedzie pierwszy raz to jak ma pojechac
    dobrze nie powodujac "korka". No panie, nie da sie ;)

    --
    mk4

  • 14. Data: 2011-12-11 22:23:11
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > (...)
    >
    > Powyższe jest bzdurą. Rondo to nie jest jakieś magiczny twór, tylko
    > skrzyżowanie i w zależności od jego topografii należy czytelnie
    > sygnalizować kierunek poruszania się.

    Pewnie, czyli jak mam rondo o promieniu małym to mam migać w jeden sposób a
    jak np miałbym rondo o promieniu baardzo dużym, to inaczej?
    Rondo nie jest magicznym wytworem a drogą jednokierunkową w kółko ze
    zjazdami po prawej. A że teraz większość ma zmodyfikowaną organizację ruchu
    to już inna para kaloszy.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 15. Data: 2011-12-11 22:24:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-11, mk4 <m...@d...nul> wrote:

> [...]
    >
    > I teraz pytanie - jak ktos tam jedzie pierwszy raz to jak ma pojechac
    > dobrze nie powodujac "korka". No panie, nie da sie ;)

    Teraz zrobili z tego pseudo turbine i juz tak nie wolno :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 16. Data: 2011-12-11 22:26:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.12.2011 21:41, Artur Maśląg pisze:

    > Powyższe jest bzdurą. Rondo to nie jest jakieś magiczny twór, tylko
    > skrzyżowanie i w zależności od jego topografii należy czytelnie
    > sygnalizować kierunek poruszania się.

    A jak zasygnalizujesz 3-krotne objechanie w koło i zjechanie wybranym po
    drodze zjazdem? ;->

  • 17. Data: 2011-12-11 22:28:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.12.2011 21:44, AZ pisze:

    > To tak jak strzalki przed rondem Radoslawa w Wawie jadac Okopowa, jest
    > lewo/prosto, prosto, prosto/prawo tyle ze rondo wyglada tak:
    >
    > http://g.co/maps/rsfms

    Teraz to już nie jest rondo, ale jakaś cholerna rozetka.

  • 18. Data: 2011-12-11 22:37:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.12.2011 17:47, DoQ pisze:

    > Skręcając w lewo należy włączyć lewy kierunkowskaz przed wjazdem na
    > rondo i przełączyć go na prawy bądź przed zmianą pasa ruchu na jezdni
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ronda, bądź przed skręceniem w prawo w sposób analogiczny do jazdy na
    > wprost po rondzie. A zmiana pasa ruchu na rondzie musi przebiegać
    > zgodnie z ogólnymi zasadami zmiany pasa ruchu (art. 22 ust. 4 Prawa o
    > ruchu drogowym).

    Zraz... Czyli jeśli chcę zmienić na rondzie pas ruchu na bardziej
    wewnętrzny, to mam migać prawym kierunkowskazem? ;->

  • 19. Data: 2011-12-11 23:34:51
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-12-11 22:16, mk4 pisze:

    > Samo rondo tez ma nieco dziwne priorytety - zeby z wewnetrznego zawsze
    > miec pierwszenstwo przy zjezdzie. Z linii patrzac nawet na 1-szy zjazd.

    Czy jak na dwupasmowym rondzie zjeżdżam z wewnętrznego pasa to muszę
    ustąpić temu, co jest na zewnętrznym, czy nie?

    Rondo w Katowicach:
    http://dykus.republika.pl/rondo_kce.jpg
    A - pojazd niebieski jest już na rondzie (albo nie?)
    B - punkt w którym występuje konflikt

    Zumi:
    http://www.zumi.pl/,Katowice,,19.0235882,50.2643295,
    2,1a,namapie.html

    A propo kierunkowskazów, to oglądałem książkę do nauki na prawo jazdy i
    tam jasno jest opisanie, że trzeba włączać lewy kierunkowskaz przy
    skręcie w lewo i zawracaniu. Najgorsze jest to, że jeden z instruktorów
    uczy, by jednak nie włączać. Chyba ponad 95% kierowców w Katowicach nie
    włącza kierunkowskazów w lewo przy tych manewrach (stąd pewnie wersja
    instruktora). Głupio by było, gdyby egzaminowany miał polec na takiej
    pierdole...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 20. Data: 2011-12-11 23:53:45
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-11 21:44, AZ pisze:

    > To tak jak strzalki przed rondem Radoslawa w Wawie jadac Okopowa, jest
    > lewo/prosto, prosto, prosto/prawo tyle ze rondo wyglada tak:
    >
    > http://g.co/maps/rsfms

    Już tak nie wygląda.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl