  • 11. Data: 2010-08-21 19:44:10
    Temat: Re: Kiedy ktoś wreszcie wpadnie na to...
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JA:

    > Mamy bardzo różne definicje zwrotu "z powodzeniem".

    Wystarczy dowolne 14mm dla pełnej klatki.

  • 12. Data: 2010-08-21 21:18:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-21 21:44:10 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Wystarczy dowolne 14mm dla pełnej klatki.

    No więc piszę, że mamy bardzo różne definicje. Nie wystarczy. Im
    krótsza ogniskowa, tym pole do wykorzystania coraz mniejsze.
    Chcesz, żeby C, N, S, P. wprowadzili ruchomą matrycę dla jednego
    obiektywu? Stare szerokie kąty dla FF są cieńkie jak polsilver na
    krzemie. Shifta nie zawsze robi się Ultra Wide. Wręcz często jest to
    standard, lub nawet krótkie tele.
    Wiem, chciało by się. Ale ni ma tak dobrze. porządnego szifta masz na LF.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-08-21 21:36:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    JA pisze:

    > Mamy bardzo różne definicje zwrotu "z powodzeniem".

    Z powodzeniem użyłem shifta z K7 i Sigmą 10-20 uzyskując ekwiwalent
    obiektywu o ogniskowej ok 13.5mm. Oczywiście wymaga to czasu, gdyż nie
    ma automatu robiącego 4 zdjęcia w 4 skrajnych ustawieniach(a to szkoda),
    ale do scen statycznych da się uzyskać jeszcze ładnych parę stopni.
    Szkoda, że nie udostępnili jeszcze tilka. Może w K8?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 14. Data: 2010-08-21 22:50:17
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-21 23:36:39 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > szkoda), ale do scen statycznych da się uzyskać jeszcze ładnych parę
    > stopni. Szkoda, że nie udostępnili jeszcze tilka. Może w K8?

    A ja z powodzeniem używam shifta przedniego i tylnego standardu w
    zależności od obiektywu 1/2 ogniskowej i więcej i mogę oczywiście po
    ustawieniu fotografować sceny ruszające się.
    Więc z powodzeniem może mieć wiele znaczeń.

  • 15. Data: 2010-08-21 23:37:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JA:

> [...]
    > standard, lub nawet krótkie tele.
    > Wiem, chciało by się. Ale ni ma tak dobrze. porządnego szifta masz na LF.

    Ale znowu przywołuję przykład Samyanga który ma naprawdę spory zapas shifta
    na aps-c, bo to szkło pełnoklatkowe.

    LF nie jest alternatywą dla DSLR.

  • 16. Data: 2010-08-22 10:57:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Że matrycę można bardzo łatwo przesunąć/obrócić? :)

    Taniej napisać filtr. Różnicy i tak nie widzi 95% użytkowników.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 17. Data: 2010-08-22 19:23:39
    Od: Sławek Drogosz <s...@w...pl>

    > Przecież to jest banalne do wykonania, kompaktowcy bedą mogli udawać, że
    > mają małą GO i robić "efekt tilt-shift", lustrowi oprócz powyższego
    > wykorzystają też darmowego shifta do krajobrazów i architektury.
    >
    > No czemu nikt tego nie robi? Przecież to tylko płytka z jednym chipem :)

    Taka funkcja jest w Pentax K7 - ale podobno przesunięcie i efekt niewielki.
    ALE JUŻ JEST. I znowu Pentax pierwszy ? ;-)

    Pzdr, Sławek

  • 18. Data: 2010-08-22 21:12:39
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota, 21 sierpnia 2010 01:14, Mateusz Ludwin wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > wykorzystają też darmowego shifta do krajobrazów i architektury.
    > No czemu nikt tego nie robi? Przecież to tylko płytka z jednym chipem :)

    Bo trzeba by zastosować obiektyw który ma większe koło obrazowe a więc
    droższy, system przesuwania matrycy znacznie podniósłby koszt aparatu a jak
    już inni napisali i tak korzystałby z tego znikomy ułamek promila
    użytkowników :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 19. Data: 2010-08-22 22:12:22
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-22 01:37:15 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Ale znowu przywołuję przykład Samyanga który ma naprawdę spory zapas shifta
    > na aps-c, bo to szkło pełnoklatkowe.
    I uważasz, że się powtórzę, iż C, N, P, S zaczną to robić dla Samyanga?

    > LF nie jest alternatywą dla DSLR.

    Dla szifta tak.
    Tak samo jak normalne 35 mm nie było alternatywą dla LF. W systemach
    małoobrazkowych, nawet w MF były tylko protezy pokłonów i przesuwów. I
    tak zostanie. Optomechanicznie nikt tego nie wsadzi do sztywnych
    konstrukcji.