  • 1. Data: 2010-08-20 15:29:44
    Temat: Obiektyw amatorski do 550D
    Od: "M" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jestem posiadaczem Canona 550D +kit 18-55 i chciałbym docelowo mieć jeszcze
    tylko jeden obiektyw o nieco większym zakresie (zbliżeniu). Czy zakładając
    robienie zdjęć rodzinnych itp. albumowych możecie doradzić jakiś obiektyw? Może
    być zamiennik, bo cena będzie na pewno miała znaczenie. Generalnie rozpatruję
    dwa przypadki jakiś w stylu 18-135 lub 55-200, chyba że są jakieś inne ciekawe
    alternatywy np. od. ok.20-30 do ok.150-175.
    Uprzedzam, że jestem amatorem i nie potrzebuję niczego super-hiper, chciałbym
    jedynie mieć możliwość pstrykania z nieco większych odległości.

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2010-08-20 16:37:34
    Temat: Re: Obiektyw amatorski do 550D
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chciałbym
    > jedynie mieć możliwość pstrykania z nieco większych odległości.

    Witam!
    A nie pomyślałeś o sigmie 18-200. Mam taki obiektyw, wprawdzie do Sony, ale
    są też do Canona. Jest lekki, wygodny (duży zakres zooma) Używam go jak nie
    chce mi sie "targać" stada innych obiektywów. Np na wakacje, piesze
    wycieczki itp. Przymkniety do f-8 jest całkiem całkiem.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 3. Data: 2010-08-20 17:47:18
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > A nie pomyślałeś o sigmie 18-200

    Canonowiec pewnie musiałby nabyć wersję stabilizowaną.
    Ja powyższej sigmy używam i uważam, że na wycieczki jest fajna. A ogólnie to
    wkurza, bo jest cholernie ciemna, do fotografowania np. kolarzy nadaje się
    marnie.
    P.

  • 4. Data: 2010-08-20 19:35:00
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "M" <> napisał w wiadomości ...

    > Jestem posiadaczem Canona 550D +kit 18-55 i chciałbym docelowo mieć
    > jeszcze
    > tylko jeden obiektyw o nieco większym zakresie (zbliżeniu).

    mając podobny dylemat ja kupiłem EF-S 18-135/3.5-5.6 IS
    jako uniwersalny spacer-zoom do wszystkiego i sprawdza
    się on w tej roli bardzo dobrze :)
    Niestety jest nieco gorszy na szerszym końcu, w zakresie 18 - 28,
    za to powyżej 50 - 70 zaskoczył mnie bardzo pozytywnie jakością
    wręcz rewelacyjną jak na takie szkło :) - no chyba że akurat miałem
    szczęście do takiego egzemplarza :)
    ja polecam tego zooma, zwłaszcza że IS też robi swoje i wiele
    razy już uratował mi zdjęcie

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 5. Data: 2010-08-20 20:29:53
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-08-20 17:29, M pisze:
> [...]
    > Uprzedzam, że jestem amatorem i nie potrzebuję niczego super-hiper, chciałbym
    > jedynie mieć możliwość pstrykania z nieco większych odległości.

    Nie pakuj się w sigmy. Masz w miarę dobry 55-250, jak więcej kasy to
    70-300 lub 70-200 canona. Zapomnij o zakresie 20-200 :)

    Tomek

  • 6. Data: 2010-08-20 20:52:46
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > wkurza, bo jest cholernie ciemna, do fotografowania np. kolarzy nadaje się

    Niestety tak, w gre wchodza tylko z IS. Swoja droga zadziwia mnie fakt braku is w
    korpusie
    takiej klasy, w tych czasach.
    A w ogole to na razie nie mialem kiedy zapoznac sie z dostepnymi modelami, dlatego
    pytam, bo chcialbym skorzystac z doswiadczen innych a jak wiadomo max 55 to dosc
    malo.

  • 7. Data: 2010-08-22 15:01:03
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Zdecydowanie EF-S 55-250 IS

  • 8. Data: 2010-08-24 19:50:45
    Od: "timmy" <t...@g...pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zdecydowanie EF-S 55-250 IS

    mam go
    jak dla mnie rewelacyjny, używam go jako spacerzooma -tele zamiennie ze
    standardowym
    w zależności od humoru. Z resztą na spacerze też czasem wymieniam obiektywy.

    Timmy