  • 1. Data: 2010-08-20 21:43:26
    Temat: Kolorowe zdjęcia zrobione 100 lat temu w Rosji
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Same zdjęcia fascynujące a technika genialna w swej prostocie.
    http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/russia_in_c
    olor_a_century_ago.html

  • 2. Data: 2010-08-20 22:59:01
    Temat: Re: Kolorowe zdjęcia zrobione 100 lat temu w Rosji
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Przemek V:

    > Same zdjęcia fascynujące a technika genialna w swej prostocie.
    > http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/russia_in_c
    olor_a_century_ago.html

    Facet z kijkiem był na tej grupie już miliony razy :>

  • 3. Data: 2010-08-21 08:54:06
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Mateusz Ludwin napisał:
    > Facet z kijkiem był na tej grupie już miliony razy :>

    Nie na tej, na sąsiedniej - analogowej :-)

  • 4. Data: 2010-08-21 08:56:17
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 21 Sie, 10:54, Maciek <m...@p...com> wrote:

    > Nie na tej, na sąsiedniej - analogowej :-)

    Na tej tez, i reszta fotek takze.

  • 5. Data: 2010-08-21 09:13:01
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 20.08.2010 Przemek V <m...@p...onet.naszaojczyzna> napisał/a:
    > Same zdjęcia fascynujące a technika genialna w swej prostocie.
    > http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/russia_in_c
    olor_a_century_ago.html

    to cyfrakiem? bo jak nie to NTG! ;P

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 6. Data: 2010-08-21 09:57:17
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 20.08.2010, o godzinie 23.43.26, na pl.rec.foto.cyfrowa, Przemek V
    napisał(a):

    > Same zdjęcia fascynujące a technika genialna w swej prostocie.
    > http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/russia_in_c
    olor_a_century_ago.html

    To bardzo dobre fejki są.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck* ;)

  • 7. Data: 2010-08-21 20:59:48
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Przemek V napisał:
    > Same zdjęcia fascynujące a technika genialna w swej prostocie.
    > http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/russia_in_c
    olor_a_century_ago.html

    Zdjęcia były na grupie tysiące razy.

    Jedyna nowa rzecz jaką zauważyłem to linki do LOC dla każdego zdjęcia
    gdzie masz oryginalne wersje w "kanałach RGB". Zabawa dla Janka czy
    potrafi lepiej przerobić na kolor ;)

    m.

  • 8. Data: 2010-08-22 15:34:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Machowski pisze:
    > Jedyna nowa rzecz jaką zauważyłem to linki do LOC dla każdego zdjęcia
    > gdzie masz oryginalne wersje w "kanałach RGB". Zabawa dla Janka czy
    > potrafi lepiej przerobić na kolor ;)

    Zdjęcia, które tam pokazują są liniowo skonwertowane i w sumie szkoda,
    bo przez to przypominają nieświeży film, albo bardzo pierwsze cyfraki.
    Powinien jakiś możliwie obiektywny ludek porobić jeszcze mastering,
    wrażenie byłoby mocniejsze.
    Postanowiłem się zabawić i zrobiłem sobie własną interpretację:
    http://grejt.grejt.pl/temp/prargb.jpg
    oczywiście równie nieprawdziwą jak oryginał, ale laska pewno byłaby
    bardziej szczęśliwa, a i myślę, że fotograf.
    Jakby ktoś chciał to zrobić dobrze, ma sporo roboty: najpierw
    skalibrować (ujęcia nie mają tych samych wymiarów - porozciągały się
    lekko), potem skalibrować miejscowo (jak tu - laska się bujała nieco),
    następnie zabawa z kolorem i dynamiką (dyfuzja kanału G porobiła
    ''ducha''). I jeszcze zaświetlenia (w oryginale pierwszy plan łączki
    idzie w żółć), normalne dziury i śmieci... godzina na jedno zdjęcie, a
    kto za to zapłaci? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 9. Data: 2010-08-22 19:24:42
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:
> [...]
    > ''ducha''). I jeszcze zaświetlenia (w oryginale pierwszy plan łączki
    > idzie w żółć), normalne dziury i śmieci... godzina na jedno zdjęcie, a

    Napisz do LOC i zaprezentuj próbkę. Może się skuszą :)

    Inna sprawa, że z punktu widzenia historyka ważne jest odtworzenie jak
    współcześni widzieli te zdjęcia bez pomocy photoshopa. Wersje kolore
    prezentowane w sieci są temu bliższe niż twoje dopieszczanie :)

    m.

  • 10. Data: 2010-08-22 19:46:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Machowski pisze:
    > Inna sprawa, że z punktu widzenia historyka ważne jest odtworzenie jak
    > współcześni widzieli te zdjęcia bez pomocy photoshopa. Wersje kolore
    > prezentowane w sieci są temu bliższe niż twoje dopieszczanie :)

    Wiem, ale raz - zawsze można pokazywać obie, dwa - na oryginały mogę
    sobie popatrzeć raz, żeby zobaczyć jak to jest zrobione, żeby sobie
    ''pooglądać'' wolę ''pokombinowane''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl