  • 1. Data: 2011-04-15 11:48:18
    Temat: Karta AT&T vs. Vodafone w czytniku Kindle
    Od: lolka <l...@g...com>

    Chce kupic czytnik Kindle 3G w Amazonie. Te czytniki na dzien
    dzisiejszy maja darmowy dostep do internetu, jednak nie jest to
    oficjalny ficzer, w zwiazku z tym w kazdej chwili mozna sie
    spodziewac, ze zostana wprowadzone oplaty za dostep.
    tak glupio jest w tej chwili w amazonie, ze czytnik w kolorze bialym
    jest dostepny tylko w wersji US, ktora rozni sie od europejskiej karta
    - w US jest AT&T, w europejskiej Vodafone.
    Moje pytanie: czy mozna w jakis sposob prognozowac, przewidziec, co
    bedzie korzystniejsze po ew. wprowadzeniu oplat za polaczenia z
    siecia: miec karte Vodafone, czy AT&T? Czytnik bylby uzywany w Polsce.

    Ja sie kompletnie na tym nie znam, chce bialy, bo bardziej mi sie
    podoba, ale nie chcialabym potem zostac na lodzie, majac czytnik,
    ktory np. bedzie mial net tylko w Stanach, czy cos, albo oplaty beda
    wyzsze...

  • 2. Data: 2011-04-15 12:01:12
    Temat: Re: Karta AT&T vs. Vodafone w czytniku Kindle
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 04:48:18 -0700 (PDT), lolka napisał(a):

> [...]
    > oficjalny ficzer, w zwiazku z tym w kazdej chwili mozna sie
    > spodziewac, ze zostana wprowadzone oplaty za dostep.

    tam już są opłaty za dostęp, poczytaj dokładnie o limitach w smallprintach.

> [...]
    > podoba, ale nie chcialabym potem zostac na lodzie, majac czytnik,
    > ktory np. bedzie mial net tylko w Stanach, czy cos, albo oplaty beda

    kup sobie model Wifi, zaoszczędzone pieniądze wydaj na zakup odpowiedniej
    aktywacji do telefonu z pakietem danych, zakładając, że telefon ma Wifi i
    potrafi udostępnić internet.
    Sam internet na Kindle działa bardzo kulawo, więc i tak nie ma sie czym
    podniecać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 3. Data: 2011-04-15 12:09:03
    Od: lolka <l...@g...com>

    On 15 Kwi, 14:01, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > tam już są opłaty za dostęp, poczytaj dokładnie o limitach w smallprintach.

    Osoby uzywajace Kindle twierdza, ze nic nie placa za dostep.

    > kup sobie model Wifi, zaoszczędzone pieniądze wydaj na zakup odpowiedniej
    > aktywacji do telefonu z pakietem danych, zakładając, że telefon ma Wifi i
    > potrafi udostępnić internet.

    Nie korzystam z internetu w telefonie i nie bede (z roznych przyczyn).

    > Sam internet na Kindle działa bardzo kulawo, więc i tak nie ma sie czym
    > podniecać.

    Dla moich potrzeb jest to wystarczajace.

    --
    *lolka*

  • 4. Data: 2011-04-15 12:31:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 05:09:03 -0700, lolka napisał(a):

    > Osoby uzywajace Kindle twierdza, ze nic nie placa za dostep.

    Zależy do czego ten internet ma być używany. Za przeglądanie sieci się
    nie płaci -- ale na tym praktycznie nie da się przeglądać sieci.
    Ale np. za ściągnięcie własnego pliku się płaci.

    Też mam podstawowy model i wydaje mi się, że dopłacanie 50 dolarów za 3G
    to wyrzucanie kasy w błoto.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2011-04-15 12:38:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 05:09:03 -0700 (PDT), lolka napisał(a):

    > Osoby uzywajace Kindle twierdza, ze nic nie placa za dostep.

    Bosz.. czy język polski jest aż tak niezrozumiały, żeby nie widzieć różnicy
    pomiędzy "przeczytaj dokładnie o limtach w smallprintach" a "osoby
    twierdzą"????
    Czy dla ciebie powyższe dwa stwierdzenia są tożsame?

    Z regulaminu Kindle:
    "Use of Wireless Connectivity. Your Kindle uses wireless connectivity to
    allow you to shop for and download Digital Content from the Kindle Store.
    In general, we do not charge you for this use of wireless connectivity.
    Your Kindle may use wireless connectivity to make other services available
    to you for which we may charge you a fee, such as personal file download
    and subscriptions when you are located in another country. The fees and
    terms for such services are located in the Kindle Store and may change from
    time to time. If your Kindle functions with third party services, such as
    WI-FI access points, a third party may charge you fees for the use of those
    services."
    Czyli tyko ściąganie z Kindle Store jest zagwarantowane jako bezpłatne,
    choć nie do końca

    "Your Conduct. You agree you will use the wireless connectivity provided by
    Amazon only in connection with Services Amazon provides for the Device. You
    may not use the wireless connectivity for any other purpose."
    czyli używanie 3G do przeglądania internetu jest w zasadzie naruszeniem
    licencji.

    Przy czym ceny są w zasadzie znane, bo są opisane przy okazji ładowania
    własnych dokumentów (= nie zakupionych od Amazona) przez PersonalDocument
    Service:
    "Fees for Personal Document Service

    Fees for transfer of personal documents to the Kindle via 3G are based on
    the size of the file submitted (before compression if you use a .ZIP file),
    your country, and where you're accessing 3G. Fees will only be charged for
    documents that are successfully received wirelessly on your Kindle.
    (Personal Document Service is not available wirelessly in Canada. Please
    see Sending Personal Documents to Kindle for information about e-mailing
    personal documents to your computer for USB transfer to your Kindle.)
    Kindle (Free 3G + Wi-Fi) user living in the United States: If you transfer
    personal documents to your Kindle via Wi-Fi there is no delivery fee. If
    you transfer personal documents to your Kindle via 3G while inside the
    United States, the fee is $ .15 per megabyte. When traveling outside the
    United States, a fee of $.99 per megabyte will apply.

    Kindle user living outside the United States: We'll send personal documents
    to your Kindle via 3G for a fee of $ .99 (USD) per megabyte anywhere in the
    world you access 3G service.

    Fees are rounded up to the next whole MB and apply to each personal
    document delivered via 3G to each Kindle. You can transfer personal
    documents to your Kindle via USB for free at any time."
    czyli dolara za megabajt.

    > Nie korzystam z internetu w telefonie i nie bede (z roznych przyczyn).

    "na złość mamie odmrożę sobie uszy"

    > Dla moich potrzeb jest to wystarczajace.

    wywalający się co chwilę browser i kulawa poczta? Serio?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

  • 6. Data: 2011-04-15 13:05:18
    Od: lolka <l...@g...com>

    On 15 Kwi, 14:38, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
> [...]
    > czyli dolara za megabajt.

    > "na z o mamie odmro sobie uszy"

    > wywalaj cy si co chwil browser i kulawa poczta? Serio?

    Napisales duzo, agresywnie i kompletnie nie na temat. Tu tak zawsze
    jest?

    1) Napisalam w pierwszym poscie wlasnie o tym, ze darmowe 3G nie jest
    oficjalna funkcja, wiec to chyba nie ja mam klopoty z czytaniem.
    2) Wyobraz sobie, ze mozna korzystac z telefonu sluzbowego, albo
    takiego, ktory nie ma internetu, albo po prostu go w telefonie nie
    chciec.
    3) O tym jakie mam potrzeby netu w czytniku to chyba ja wiem nieco
    lepiej niz Ty.

    --
    *lolka*

  • 7. Data: 2011-04-15 13:07:27
    Od: lolka <l...@g...com>

    On 15 Kwi, 14:31, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Zależy do czego ten internet ma być używany. Za przeglądanie sieci się
    > nie płaci -- ale na tym praktycznie nie da się przeglądać sieci.
    > Ale np. za ściągnięcie własnego pliku się płaci.

    No wiem, wiem o tych plikach, nieprecyzyjnie sie wyrazilam, co na
    grupach jest przeklenstwem :) Uscislam: internet=www.

    --
    *lolka*

  • 8. Data: 2011-04-15 13:09:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 06:05:18 -0700 (PDT), lolka napisał(a):

> [...]
    > chciec.
    > 3) O tym jakie mam potrzeby netu w czytniku to chyba ja wiem nieco

    Wiesz lepiej od użytkowników ale mimo to się ich pytasz. Przychodzisz
    znikąd i nagle zaczynasz zionąć jadem na ludzi kórzy odpisują na twoje
    posty.
    Nie jesteś przypadkiem przedstawicielem handlowym?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

  • 9. Data: 2011-04-15 13:23:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 06:07:27 -0700, lolka napisał(a):

    > No wiem, wiem o tych plikach, nieprecyzyjnie sie wyrazilam, co na
    > grupach jest przeklenstwem Uscislam: internet=www

    No więc do www Kindle też się średnio nadaje. Do długich tekstów na
    pojedynczych stronach -- słowem: do czytania -- tak, ale już do tego, z
    czego składa się 99% stron www Kindle się nie nadaje.

  • 10. Data: 2011-04-15 13:26:10
    Od: lolka <l...@g...com>

    On 15 Kwi, 15:09, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Wiesz lepiej od u ytkownik w ale mimo to si ich pytasz. Przychodzisz
    > znik d i nagle zaczynasz zion jadem na ludzi k rzy odpisuj na twoje
    > posty.
    > Nie jeste przypadkiem przedstawicielem handlowym?

    Tak, jestem. Sprzedaje plonki :)

    --
    *lolka*