  • 1. Data: 2011-04-15 16:52:25
    Temat: Orange, zerwanie umowy, korzyści, itp.
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Cześć,
    kiedyś już próbowałem się zorientować w wysokości "roszczenia z tytułu
    ulgi" ale obecnie znów mam mętlik. Proszę więc o pomoc w zrozumieniu
    zapisów aneksu do umowy...

    Orange, abo Pantera 99 zł, umowa na 24 miesiące.
    Za telefon zapłaciłem 699 zł.
    Data wygaśniecia umowy: 2012-11-26
    W przypadku rozwiązania umowy w dniu dzisiejszym Twoja kara za
    zerwanie umowy wynosić będzie: 2039.77 zł.

    W aneksie stoi, że:
    1. "Oferta dotyczy zakupu telefonu X z rabatem w stosunku do ceny
    niepromocyjnej wynoszącym 699 zł z VAT."
    2. " [...] Abonent zobowiązuje się do zapłaty roszczenia z tytułu ulgi
    w wysokości, tj. 2522.96, dalej zwana Ulgą, przyznanej Abonentowi w
    związku z zawarciem umowy, pomniejszoną o prporcjonalną jej wartość za
    okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. Roszczenie
    wyliczane jest według wzoru: wysokość roszczenia = równowartość Ulgi *
    ilość pełnych dni pozostałych do końca umowy / liczba dni, na którą
    została zawarta umowa."

    Innych zapisów na temat ulg, korzyści w aneksie nie ma.

    Jakie korzyści (jaka ulga) dla mnie wynikają z powyższego?
    Pierwsza korzyść jest taka, że op udzielił mi rabatu w wysokości 699
    zł. Czy może "z rabatem w stosunku do ceny niepromocyjnej" = cena
    aparatu?
    Druga korzyść to ulga w wysokości 2522, 96 zł ___w związku z zawarciem
    umowy___
    Co to za konstrukcja jest?
    Poprzednio gdy pytałem o wyliczenie kary umownej, w umowie było jasno
    określone jakie są moje korzyści: np. 2 razy więcej minut/sms - za
    abonament płacę 50 zł a wydzwonić mogę za 100 zł - moja korzyść to 50
    zł miesięcznie. Wszystko jasne. A tutaj?

    A może po prostu zacofany jestem i niewiem, że się coś zmieniło w
    przepisach?

    Maciek.

  • 2. Data: 2011-04-15 17:11:14
    Temat: Re: Orange, zerwanie umowy, korzyści, itp.
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Maciek." napisał

    > Innych zapisów na temat ulg, korzyści w aneksie nie ma.

    Skłamałem. Jest jeszcze:

    - przez okres kolejnych 12 okresów rozliczeniowych op przyznaje
    Abonentowi na zasadzie promocji 100% rabatu na usługę "Pogaduchy w
    Orange", dzięki której Klient otrzymuje nielimitowany pakiet minut do
    wszystkich w Orange... Szczegółowy opis usługi zawiera Regulamin
    Promocji Pogaduchy w Orange.
    - szczegółowe zasady oferty określają dokumenty wymienione w par.6.

    Zabieram się do czytania. Mam nadzieję, że w tych dokumentach będzie
    wyraźnie napisane z czego wynika "Ulga w związku z zawarciem umowy"...
    :)