  • 31. Data: 2011-02-26 12:30:31
    Temat: Re: Kamerzysta/fotograf i prawo do zdjęć/filmu
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Na *jakiej* stronie?
    > Bo jeśli piszesz o stronie, do której dostęp mają różne osoby, a nie
    > *tylko* Twój *klient*, to jakby rozminąłeś się z meritum zacytowanego
    > zdania.
    > Była mowa o pokazaniu *KLIENTOWI* (jak sądzę, osoba z ktorą ma się
    > zawartą co najmniej umowę zobowiązującą - potocznie zwaną "umową
    > przedwstępną" - już się łapie), właśnie jako przeciwieństwo
    > pokazywania *publicznego* (każdemu kto ma chęć obejrzeć).

    Ale o czym mowa? Minęło 2 i pół roku od ostatecznego terminu zapłaty,
    nie zapłacono za usługę, umowa jest nieważna. Poza tym nigdy nie było
    umowy na wyłączność.

    --
    pozdrawia Adam
    /święta to taki czas pomiędzy końcem października, a 24 grudnia/

  • 32. Data: 2011-02-26 13:58:46
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 21, 4:30 pm, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Wytłumacz to pewnemu bucowi, który nie zapłacił za zlecenie i po blisko
    > trzech latach zadzwonił z mordą strasząc sądem, bo zdjęcia znalazł w
    > moim portfolio. Kłamiąc zresztą, że niedopłata jest znacznie mniejsza i
    > łaskawie ją odda (oczywiście bez odsetek), a potem ja mu oddam rzekomą
    > stratę, którą poniósł wskutek istnienia miniaturek owych ujęć na stronie
    > (wyliczył sobie kilkadziesiąt tysięcy strat czyli rząd wielkości więcej
    > niż opiewał budżet zlecenia).
    >
    > Frajer zapomniał tylko, że nie podpisał umowy,

    Jesli ktokolwiek okazal sie w tym wypadku frajerem, to nie byl to ten,
    o ktorym piszesz.

    > ponieważ nie stawił się z
    > resztą pieniędzy, ale zdjęcia i tak zdjąłem,

    Cykora poczules?

    > ponieważ źle się rozmawia z
    > kimś, komu śmierdzi z ust.

    Moze to nie smrod z ust, tylko z sikania pod wiatr.

  • 33. Data: 2011-02-26 15:30:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-26 14:58, Zygmunt Dariusz pisze:
    [...]
    Ależ cię to musi boleć, być tak ignorowanym :)
    Ale mam plan: załóż kilka kont i pospieraj się ze sobą.

    --
    pozdrawia Adam
    /dzień dobry, nie piję, nie palę, nie ćpam - czy należy mi się renta?/

  • 34. Data: 2011-02-26 15:38:31
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-26 16:30, Janko Muzykant pisze:

    > W dniu 2011-02-26 14:58, Zygmunt Dariusz pisze:
    > [...]
    > Ależ cię to musi boleć, być tak ignorowanym :)
    > Ale mam plan: załóż kilka kont i pospieraj się ze sobą.

    Co ty mu podpowiadasz??? Jak posłucha nie nadążymy z aktualizacją
    filtrów:-( Lepiej niech własną grupę dyskusyjną założy - tam
    przynajmniej nie będzie nikomu smiecił.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 35. Data: 2011-02-26 15:42:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-26 16:38, Marek Wyszomirski pisze:

    > Co ty mu podpowiadasz??? Jak posłucha nie nadążymy z aktualizacją
    > filtrów:-( Lepiej niech własną grupę dyskusyjną założy - tam
    > przynajmniej nie będzie nikomu smiecił.

    Ajajaj... zapomniałem, że mógłby naprawdę mnie posłuchać... Wciąż zbyt
    często traktuję niektórych ludzi poważniej, niż na to zasługują :)

    --
    pozdrawia Adam
    /to bardzo intuicyjne, choć mocno zagmatwane/

  • 36. Data: 2011-02-26 16:25:25
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 26, 10:30 am, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
    > W dniu 2011-02-26 14:58, Zygmunt Dariusz pisze:
    > [...]
    > Ale ci to musi bole , by tak ignorowanym :)
    > Ale mam plan: za kilka kont i pospieraj si ze sob .

    Nie doceniasz mnie - od wielu lat mam zawsze po kilka kont.
    Z roznych komputerow i nawet z roznych miejscowosci.

  • 37. Data: 2011-02-26 16:27:06
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 26, 10:42 am, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Ajajaj... zapomniałem, że mógłby naprawdę mnie posłuchać... Wciąż zbyt
    > często traktuję niektórych ludzi poważniej, niż na to zasługują :)

    Najbardziej was boli, ze obnazam wasza smiesznosc.

  • 38. Data: 2011-02-26 22:54:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Feb 2011, Janko Muzykant wrote:

    > Ale o czym mowa?

    O prawie do ochrony wizerunku na przykład.

    > Minęło 2 i pół roku od ostatecznego terminu zapłaty

    Ale to nikogo nie obchodzi! :O
    (wiem, Ciebie obchodzi, ale nie tego dotyczył post Marka, który to
    post był wcześniej!)
    Poprzednik zwracał uwagę, że (podobnie, jak "sobie" robić zdjęcia),
    również pokazywać zdjęcia (w tym zawierające elementy chronione,
    w tym wizerunek, znaki towarowe nie wykorzystywane w celach związanych
    ze sprzedażą posiadanego towaru itede) *swoim klientom* możesz bez
    niczyjej zgody (w tym "zamawiającego zdjęcia").
    A Ty zacząłeś miażdżyć tę wersję argumentem o publicznym portfolio ;)

    Zacytuję treść postu Marka, do której pisałeś swój komentarz:
    +++
    pokazanie klientowi
    nie jest rozpowszechnianiem
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ani prezentacją publiczną
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    i nie wymaga zgody
    uwiecznionych osób... :)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    > nie zapłacono za usługę, umowa jest nieważna.

    Ale w kontekście o którym była mowa, to mamy gdzieś umowę o zrobienie
    zdjęcia (to czy ona jest czy nie), usługę (to czy mowa o usłudze czy
    wręcz przeciwnie, np. o zrobieniu na złość), fakt wywiązania się (lub
    nie) i tak dalej!
    Pokazujemy "jednostkowej osobie" (nie dając kopii), pokazujemy
    w roli portfolio, nie ma ani "publikacji", ani "powielania"
    ani "rozpowszechnienia", ani żadnego innego naruszenia niczyich praw.

    Odniosłeś się (w swoim komentarzu) do innego kontekstu niż ten
    o którym była mowa (i tylko to skomentowałem) - po prostu post
    Marka nie stanowi żadnego argumentu (ani za ani przeciw) w sprawie
    którą opisujesz, a zacząłeś słowami "powiedz to bucowi".
    *TYM* "buc" się nie przejmie, bo go TA sprawa nie dotyczy :D

    pzdr, Gotfryd