  • 1. Data: 2011-02-17 01:12:46
    Temat: Kamerzysta/fotograf i prawo do zdjęć/filmu
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    Pelna cycata z pochodzi z grupy dyskusyjnej pl.soc.prawo.

    Wiem, ze tego typu tematy sa tutaj uwielbiane.
    Sam pytajacy nie zdaje sobie sprawy z tego, ze sie staje smieszny.
    ----------------
    Witam,

    Przymierzam się powoli do własnego wesela i chciałbym znaleźć
    kamerzystę i
    fotografa, który nie będzie robił cyrków z wydaniem wszystkich
    materiałów,
    jakie wykona (łącznie z projektem nadruku na CD, okładki, itp) wraz z
    przekazaniem praw autorskich.

    Czy ktoś ma wzór takiej umowy lub samego oświadczenia o przekazaniu
    praw
    autorskich? Przy okazji mnie naszła taka wątpliwość - czy
    kamerzysta/fotograf może w ogóle wydać tylko jedną kopię filmu na DVD
    (pomijając ustalenia zawarte w umowie) i zastrzec sobie prawo
    autorskie jak
    również zabronić kopiowania lub rozpowszechniania takiej płyty? Pytam
    kontekście tego, że po znajomych wiem, że często kamerzysta daje tylko
    1
    kopię filmu, za inne każe płacić jak za zboże i jeszcze debilny wg
    mnie
    nadruk na płycie i okładce, że wszelkie prawa autorskie zastrzeżone a
    np.
    jak klienci potencjalni przyjdą to na lewo i prawo pokazuje
    poprzednie
    materiały - nawet jeśli prawa autorskie są jego, to czy może
    pokazywać
    komukolwiek film albo bardziej wizerunki osób na nim zarejestrowanych?

    Pozdrawiam
    tp

  • 2. Data: 2011-02-17 20:53:46
    Temat: Re: Kamerzysta/fotograf i prawo do zdjęć/filmu
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    W dniu 11-02-17 02:12, Zygmunt Dariusz pisze:
    > Pelna cycata z pochodzi z grupy dyskusyjnej pl.soc.prawo.
    >
    > Wiem, ze tego typu tematy sa tutaj uwielbiane.
    > Sam pytajacy nie zdaje sobie sprawy z tego, ze sie staje smieszny.

    Z doświadczenia wiem, że jezeli dobrze opłacisz ksiedzu tacę to
    na ślubie nie bedzie juz gosciom głowy zawracał.

    G.

  • 3. Data: 2011-02-17 21:30:11
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 17 Lut, 21:53, Alias Awatar <b...@a...eml> wrote:

    > Z do wiadczenia wiem, e jezeli dobrze op acisz ksiedzu tac to
    > na lubie nie bedzie juz gosciom g owy zawraca .
    > G.

    Ksiadz nie zbiera na tace, Prpaganda aktywisto.
    StaM

  • 4. Data: 2011-02-17 21:39:19
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 17 Feb 2011 13:30:11 -0800 (PST), Stan.Matyska napisał(a):

    > Ksiadz nie zbiera na tace, Prpaganda aktywisto.

    Pewnie, że sam nie zbiera, ma od tego ludzi.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 5. Data: 2011-02-18 11:10:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Feb 2011, Alias Awatar wrote:

    > Z doświadczenia wiem, że jezeli dobrze opłacisz ksiedzu tacę

    Jakoś nie odniosłem wrażenia, żeby to o księdza chodziło.

    Kwestia śmieszności to inna sprawa (czy to na pewno potencjalny
    zamawiający "jest śmieszny"), i jak sądzę o taki właśnie flejm
    chodziło ;P
    Jak ktoś pracuje (tak, *pracuje*) dla korporacji, to nikogo nie
    dziwi "przenoszenie praw", a jak ktoś chce aby dla celów osobistych
    tak zrobić aby warunki były podobne, to "ma być śmiesznie".
    IMO - wyłącznie kwestia skali (czytaj: dogadania się co do kwoty
    i warunków przez konkretne osoby).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-02-19 10:05:14
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 18/02/2011 11:10, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Jak ktoś pracuje (tak, *pracuje*) dla korporacji, to nikogo nie
    > dziwi "przenoszenie praw",

    tak żeby uniknąć nieporozumień
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_autorskie :

    Autorskie prawa osobiste - tych się nie przenosi
    Autorskie prawa majątkowe - te można przenosić

    Autorowi wątku zapewno chodzi o to drugie.

    B.

  • 7. Data: 2011-02-19 11:38:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2011 17:12:46 -0800 (PST), Zygmunt Dariusz wrote:
    >Sam pytajacy nie zdaje sobie sprawy z tego, ze sie staje smieszny.

    Smieszny ?
    Smiesznie to moze byc jak sie okaze ze kazda plyta z wlasnego wesela
    ma kosztowac 100zl, a odbitka 10zl .. a twoje wyczyny po pijaku trafia
    do internetu.

> [...]
    >materiałów,
    >jakie wykona (łącznie z projektem nadruku na CD, okładki, itp) wraz z

    Nasze prawo to chyba tak w ogole nie dopuszcza.
    Co najwyzej "prawa majatkowe na wszystkich polach eksploatacji znanych
    w chwili podpisania umowy" ..

    J.

  • 8. Data: 2011-02-19 12:41:25
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 19/02/2011 11:38, J.F. wrote:
    > Nasze prawo to chyba tak w ogole nie dopuszcza.
    > Co najwyzej "prawa majatkowe na wszystkich polach eksploatacji znanych
    > w chwili podpisania umowy" ..

    i to powinno wystarczyć

    B.

  • 9. Data: 2011-02-19 12:57:14
    Temat: Re: Kamerzysta/fotograf i prawo do zdjeae/filmu
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    J.F napisa?(a):

    > Nasze prawo to chyba tak w ogole nie dopuszcza.
    > Co najwyzej "prawa majatkowe na wszystkich polach eksploatacji znanych
    > w chwili podpisania umowy" ..

    Hmm, a gdyby go (fotografa, kamerzyste) zatrudnil na umowe o prace,
    czasowa, dwudniowa z odpowiednimi obowiazkami i wynagrodzeniem?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 10. Data: 2011-02-19 12:57:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-17 02:12, Zygmunt Dariusz pisze:
> [...]
    > materiałów,
    > jakie wykona (łącznie z projektem nadruku na CD, okładki, itp) wraz z

    Czasami zastanawiam się, po co ludzie się żenią...

    --
    pozdrawia Adam
    /być bohaterem czy być bohaterem Kieślowskiego - oto jest pytanie/