  • 1. Data: 2010-01-21 17:35:36
    Temat: Kabuto i CPU fan error
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Witam

    Niedawno zmieniłem cooler z boxa na Scythe Kabuto i podczas startu
    biosu, płyta radośnie pika z 5 razy, wyskakuje komunikat "CPU fan error
    - press F1 to resume" i start się zatrzymuje. Po naciśnięciu F1 pojawia
    się "Checking NVRAM" i dalej system startuje normalnie.
    Żeby było śmieszniej wiatrak na coolerze działa normalnie, temp. w
    stresie jest na poziomie 42-45 C (na boxie było ponad 60), w idlu ok.
    30, Asusowski Fan Xpert rozpoznaje wiatrak na coolerze, można nim
    sterować itp., więc wygląda na to, że nic nie schrzaniłem z montażem.

    Płyta Asus P5Q-E, procek E8400 niekręcony, BIOS i AiSuite najnowsze,
    system Win 7-64, wiatrak coolera PWM podpięty jak boxowy, pod stosowne
    złącze.

    Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?

    de Fresz

  • 2. Data: 2010-01-21 17:53:11
    Temat: Re: Kabuto i CPU fan error
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    de Fresz pisze:
> [...]
    >
    > Płyta Asus P5Q-E, procek E8400 niekręcony, BIOS i AiSuite najnowsze,
    > system Win 7-64, wiatrak coolera PWM podpięty jak boxowy, pod stosowne

    Wiatrak startuje od razu czy z opoznieniem?

  • 3. Data: 2010-01-21 17:54:05
    Od: legus <l...@p...pl>

    <ciach>
    F1 można wyłączyć, znaczy BIOS wygeneruje alarm, ale system uruchomi się
    normalnie. Obroty Twojego wentylatora to ~300 (mniej niz 600) i system
    alarmuje. Mam tak samo na ASUS MAXIMUS II, u mnie wentylator ma ~300
    obr/ min.
    Radiator to Scythe Mugen, podobny procesor E6850.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-01-21 17:56:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości grup
    > Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?

    Zbyt niskie obroty wentylatora względem ustawionych w biosie. Przeczytać manual
    do płyty głównej i przestawić.

  • 5. Data: 2010-01-21 20:25:48
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?

    ustaw opcję <ignore> w biosie dla wentylatora CPU.

  • 6. Data: 2010-01-25 10:30:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-21 21:25:48 +0100, "Doxent" <d...@g...pl> said:

    > ustaw opcję <ignore> w biosie dla wentylatora CPU.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. To powyższe rozwiązało problem.

    de Fresz