  • 1. Data: 2015-05-29 22:38:43
    Temat: KM D7D padło... co w zamian?
    Od: "tibam" <g...@i...pl>

    Witam,

    po 13 latach padła mi KM D7D. Zrobiła ze 150k zdjęc:-)
    Tzn zdjęcia robi nadal tylko wyświetlacz padł po uderzeniu i bardzo
    uciążliwe jest
    ustawianie czegokolwiek - robie to na pamięć bo nie wszystko widać w
    wizjerze:-)

    Z założenia chciałem zostawić obiektywy wiec pozostaje mi ...SONY, tu SLT58
    lub D77???
    Nie do końca jednak to do mnie przemawia ... ale przynajmniej obiektywy
    zostają stare weic to najmniejszy wydatek.

    MOże zmienić system i taki PENTAX D5II lub Nikon D7100 byłby lepszy?
    Tylko zmiana systemy wiąże się z zakupem:
    - nowego tele ze stałym światłem min4
    - nowej portretówki
    - nowego macro
    - i czegoś standardowego:-)

    Co radzicie?
    uciu

  • 2. Data: 2015-05-29 22:59:33
    Temat: Re: KM D7D padło... co w zamian?
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-29 o 22:38, tibam pisze:
> [...]
    > Nie do końca jednak to do mnie przemawia ... ale przynajmniej obiektywy
    > zostają stare weic to najmniejszy wydatek.

    Skoro masz obiektywy to lepiej dokupić puszkę Sony, z A-58 będziesz
    zadowolony, ma wszystko co trzeba nie robi tylko loda.
    Zauważ też że w międzyczasie się stopka lampy zmieniła z iISO na Multi
    Interface Shoe. A-58 ma właśnie to drugie.

  • 3. Data: 2015-05-30 09:46:18
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik tibam napisał:
> [...]
    > uciążliwe jest
    > ustawianie czegokolwiek - robie to na pamięć bo nie wszystko widać w

    Jesteś pewien, że tego nie da się wymienić? Jeżeli byłeś zadowolony z
    aparatu, to po naprawie będziesz miał zapasową puszkę. Nową kupuj jeśli
    chcesz, każdy pretekst do kupna nowej zabawki jest dobry :-)
    Piszę, bo kolega tanio kupił jakieś A300, czy coś z tej okolicy z
    padniętym wyświetlaczem. Kupił też na E-bayu zapasowy i wymienił.
    Instrukcja wymiany była w postaci filmu na YouTube. Bułka z masłem.

  • 4. Data: 2015-05-31 14:23:45
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-05-29 22:38, tibam wrote:
    > Co radzicie?

    Jeśli jesteś zadowolony ze swoich obiektywów,
    to najlepszym wyjściem jest dokupienie puszki SLT.

    Dziś do wyboru masz 2 możliwości:
    - A77II - zaawansowana puszka na poziomie 7D (+kilka lat rozwoju),
    - A58 - straszna bieda w interfejsie i wykonaniu, ale zdjęcia
    robi.

    A77 jest naprawdę wypasiona. Jeśli pasuje Ci interfejs i EVF,
    to pewnie nie poczujesz potrzeby wymiany aż (u)padnie. :)

    Sytuacja jest zupełnie inna, jeśli planujesz dokupienie jakichś
    obiektywów w nieodległej przyszłości.
    Mówiąc zupełnie wprost: przyszłość A-mount jest raczej niejasna.
    Jeśli mały bezlusterkowiec jest dla Ciebie akceptowalnym
    wyjściem, to warto pomyśleć o a6000. Jeśli nie, to kup
    A58 (1500 zł) i przeczekaj aktualny syf na rynku.

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2015-05-31 15:41:49
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-31 o 14:23, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    > - A77II - zaawansowana puszka na poziomie 7D (+kilka lat rozwoju),
    > - A58 - straszna bieda w interfejsie i wykonaniu, ale zdjęcia

    Bez przesady z tą biedą, A-58 ma wszystko co potrzeba amatorowi do
    robienia zdjęć a kosztuje prawie 3x mniej. Za zaoszczędzoną kwotę można
    kupić fajny obiektyw lub pojechać na wycieczkę :).

> [...]
    > wyjściem, to warto pomyśleć o a6000. Jeśli nie, to kup
    > A58 (1500 zł) i przeczekaj aktualny syf na rynku.

    Gdybym miał teraz kupować coś od podstaw, nie mając obiektywów tez bym
    poszedł w bezlusterkowca, prawdopodobnie było by to a6000.

  • 6. Data: 2015-05-31 19:17:27
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-05-31 15:41, Bartolomeo wrote:
    > Bez przesady z tą biedą, A-58 ma wszystko co potrzeba amatorowi do
    > robienia zdjęć a kosztuje prawie 3x mniej. Za zaoszczędzoną kwotę można
    > kupić fajny obiektyw lub pojechać na wycieczkę :).

    Chodziło mi bardziej o wykonanie i ergonomię. Moim zdaniem Sony
    spieprzyło wszystko, co mogło. Nawet pokrętło jest w najmniej
    wygodnej z 3 "klasycznych" lokalizacji. Oczywiście można się
    przyzwyczaić, ale do braku palca też można, co nie znaczy, że
    powinniśmy polecać krojenie cebuli po ciemku.

    W środku są standardowe elementy typowe dla Sony, czyli całkiem
    niezłe. Sensor jest spoko (choć tańszy Nikon D3300 ma znacznie lepszy),
    AF w miarę działa, 5fps, kilka bajerów użytkowych... Początkującym
    starczy, ale dla kogoś przesiadającego się z Minolty 7D może to być
    spory szok kulturowy.

    > Gdybym miał teraz kupować coś od podstaw, nie mając obiektywów tez bym
    > poszedł w bezlusterkowca, prawdopodobnie było by to a6000.

    No gdybym ja teraz miał przejść na bezlusterkowce, to chyba bym się
    załamał przy wyborze. Tzn. jeśli ktoś może sobie pozwolić na puszkę
    za 5000 zł i obiektywy po 2000 zł, to wybór jest spoko: Sony A7,
    Fuji X-T1 (teraz także tańszy X-T10), Panasonic GH4, Olympus E-M1.

    Jeśli ktoś ma mniejszy budżet, to wybór jest po prostu beznadziejny.:D

    a6000 jest - poza okropnym wizjerem - naprawdę fajnym aparatem, tylko
    co do niego podpiąć... ja się w żaden adaptery i focus peaking bawić
    nie mam zamiaru. :]

    Trzeba poczekać, aż Canon i Nikon zaatakują ten segment. Nikon
    prawdopodobnie pozostanie przy F-mount i podobnym systemie AF, co w
    moim wypadku właściwie załatwia kwestię wyboru. Tylko mogliby się
    pospieszyć. :D
    Dlatego i pytającemu zasugerowałem na końcu kupienie taniego A58
    i przeczekanie. Teraz mamy bardzo zły okres na zmianę systemu.

    pozdrawiam,
    PK