  • Data: 2009-02-26 14:06:16
    Temat: Jeszcze jedno porownanie af
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bo Kuba prosił.
    Po pięć ujęć, kolejno: af fazowy (klasyczny), ręcznie na matówkę, af na
    kontrast, ręcznie na lcd.
    450D plus Sigma 70-300 na 100mm, otwarta, 1/640 (manual), 100 iso, cropy
    1:1.
    Za każdym razem pełne przeostrzanie (ręka przed obiektyw). Wszystkie
    zdjęcia są wzięte po kolei (żadnego przebierania). Jak ktoś się uprze
    może dostać rawy (ale to 250MB). Wszystkie zdjęcia z mf na matówce
    wydawały się być ostre.
    Użyłem specjalnie Sigmy, bo jest znana ze swej niedokładności (i gdzie
    tu ta niedokładność? :)
    Tamron robi podobnie, ale ma lekki bf, na tyle, że nie przeszkadza na co
    dzień, a jest wykrywalny przy porównywaniu z af-kontrast. Zresztą
    przesunięcie jest stałe, za każdym razem takie samo. Nie każcie mi
    jednak robić takiej tabelki dla Tamrona, bo mam dość. Tego zresztą też
    nie robiłbym, gdyby nie to, że się przyda na zajęcia.

    Ciekawostka - serie z mf są leciutko ciemniejsze. W exifach oczywiście
    to samo. Czyżby czasy inne? A może przesłona nieco mniejsza?

    Link:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/ostrzenie.
    jpg

    No i panie mądry (nie do Kuby to), gdzie ten niedziałający af w 450D? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl